Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mies vaatii minua muuttamaan pois, sitten anelee takaisin

Vierailija
24.08.2026 |

Eli asun mieheni omistamassa asunnossa, mutta minulla on myös oma, pienempi asunto.

Riidan päätteeksi mies saatta huutaa, että minun pitäisi muuttaa tuonne omaan asuntoon. Sitten kun sinne lähden, niin parin päivän päästä pyytää, että muuttaisin takaisin. Tiedän, että olen aikamoinen luuseri, kun annan miehen pompotella minua näin. Suhteessa on muitakin ongelmia, mutta mikä on minussa vialla, kun en osaa päästää irti. 

Pitäisi varmaan vaan kerralla ottaa kaikki tavarat sieltä mukaan kun taas lähden omaan asuntoon ja pistää saman tien avioero vireille.  Ja emme ole edes mitään teinejä, vaan reilu 50-vuotiaita, onneksi yhteisiä lapsia ei ole. 

Selväähän on, ettei tällainen kuulu normaaliin parisuhteeseen.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä neuvon sinua unohtamaan sen tyypin. Hae tavarasi sieltä, äläkä palaa sinne koskaan. Katsele uutta kumppania. Niin on paras. 

Parasta olisi  opetella yksin olemisen taito. 

Vierailija
22/47 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu kärsimys tai epäonni tuntuu usein turvallisemmalta kuin tuntematon tulevaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät mitä tehdä.

Vierailija
24/47 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä neuvon sinua unohtamaan sen tyypin. Hae tavarasi sieltä, äläkä palaa sinne koskaan. Katsele uutta kumppania. Niin on paras. 

Just näin. Miksi ottaa uutta riippaa vain siksi, että pitää olla joku. Yksin on ihanaa ja kaikki vapaus.

Vierailija
25/47 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten samaa mieltä, paitsi että uuden kumppanin etsimisen sijaan opettele nyt ensin pärjäämään omillasi niin, ettei sinulla ole tarvetta ripustautua keneenkään muuhun.

Seuraava suhde sitten terveeltä pohjalta, sitten kun sellaiseen olet valmis. Ei pakosta, että joku nyt on tarpeen saada.

Vierailija
26/47 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde äläkä enää palaa, vaan jatka elämääsi eteenpäin. Voit yllättyä, miten hyvää elämä voi olla!

Vierailija
27/47 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Miksi ottaa uutta riippaa vain siksi, että pitää olla joku. Yksin on ihanaa ja kaikki vapaus.

Narsisteilla minuus on voimakkaasti riippuvainen muista ihmisistä. 

Vierailija
28/47 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisillakin on eri kehitysvaiheita, suurin osa ei saavuta niitä korkeimpia. 

Aivan suotta suutasi soitat ja päätäsi auot ap: lle.Suoranaista ilkeilyä ja pilkkaa.

Jos et ole itse kokenut tilannetta niin et ehkä ymmärrä.

Vierailija
29/47 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kerran näin: Ssnoin miehelle että pitäis keskustella vakavasti ja kunnolla kaikesta mikö mättää . Suuttui ja meni omaan asuntoon. Palasi kyllä takaisin . 
Hohjoijaa mielestäni hän oli se joustamaton ja kyvytön keskustelemaan selvästi. 

Vierailija
30/47 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On toki totta, että miehen asunto on huomattavasti omaa hulppeampi ja paremmalla paikalla. 

Avioehto meillä on, eli rahasta ei tarvitse alkaa riitelemään. 

Narsistisia piirteitä kyllä miehessä on, mustasukkaisuutta ja kontrollin tarvetta.  Olen kyllä jo mielessäni alkanut tehdä lopullista lähtöä, onneksi ei kovin paljoa siellä ole omaisuutta, lähinnä vaatteita ja joitain huonekaluja ja astioita. Mutta ei tässä avioliitossa kyllä ole mitään järkeä, mutta ahdistavaa on tässä tilanteessa olla.AP

Niin kuin muut ovat jo neuvoneet, siirrät tavarasi pois miehen kämpästä niin, että seuraavan kerran kun lähdet, kassiin mahtuu mukaan kaikki mitä tarvitset.

Tuollainen suhde ei siinä kiinni roikkumalla parane.

Vierailija
31/47 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoinkin tuolla jo aiemmin tekemään jo hiljalleen luopumisprosessia ja vaihtelemaan niitä verhoja yms.

Suosittelen myös viettämään aikaa itseksesi uhraamatta ajatuksia mieheesi. Opettelet olemaan yksin, näet kuinka pärjäät hyvin ja sinulla on myös mukavaa ilman miestä. 

Jossain vaiheessa se lähtö on sitten yllättävän helppo kun olet poistanut kaikki esteet ensin

Vierailija
32/47 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JSS.

Tottakai ääliö miesvauva haluaa sut aina takaisin kun tajuaa, ettei kukaan siivoa, täytä jääkaappia, vie roskia eikä laita ruokaa sille saati että pillua antaisi. Mies on epäitsenäinen, epäkypsä  vauva, jonka on nyt viimeistään syytä kasvaa aikuiseksi ja opetella huolehtimaan itse kaikki asiat.

Takaisin et mene vaan etsit paremmman miehen, joka kunnioittaa ja kohtelee sua vertaisenaan. Tai ei tietenkään ole mikään pakko uutta miestä hankkia, koska nainen lähinnä menettää siinä vapautensa, rahansa, terveytensä ja paljon aikaansa.

Niin totta!

Vierailija
33/47 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän jutella tuo asia auki?

Ettei tuollainen pelaaminen ihmissuhteella sovi.

Menettämisen pelkoa tuo on.

Sinä reagoit heti. Niin minäkin tekisin.

Mies äkkipikaistuksissaan huutelee.

Puhukaa auki. Eihän tuo sovi.

Ottaa tai jättää.

Vierailija
34/47 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JSS.

Tottakai ääliö miesvauva haluaa sut aina takaisin kun tajuaa, ettei kukaan siivoa, täytä jääkaappia, vie roskia eikä laita ruokaa sille saati että pillua antaisi. Mies on epäitsenäinen, epäkypsä  vauva, jonka on nyt viimeistään syytä kasvaa aikuiseksi ja opetella huolehtimaan itse kaikki asiat.

Takaisin et mene vaan etsit paremmman miehen, joka kunnioittaa ja kohtelee sua vertaisenaan. Tai ei tietenkään ole mikään pakko uutta miestä hankkia, koska nainen lähinnä menettää siinä vapautensa, rahansa, terveytensä ja paljon aikaansa.

Niin totta!

Outoa totuutta. Mutkia suoriks, niinkuin:

Onko joku oikeesti alkanut seurustella vauvan kanssa, kuvitellen siitä jotain kypsää?

Vierailija
35/47 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvoinkin tuolla jo aiemmin tekemään jo hiljalleen luopumisprosessia ja vaihtelemaan niitä verhoja yms.

Suosittelen myös viettämään aikaa itseksesi uhraamatta ajatuksia mieheesi. Opettelet olemaan yksin, näet kuinka pärjäät hyvin ja sinulla on myös mukavaa ilman miestä. 

Jossain vaiheessa se lähtö on sitten yllättävän helppo kun olet poistanut kaikki esteet ensin

Kiitos tästä viestistä.

Nyt nukuttu taas yö omassa asunnossa, miehestä ei mitään ole kuulunut. Ehkä nyt sitten on lopullista. Menen tänääbn töiden jälkeen siellä käymään, täytyy yrittää puhua, mutta helppoa se ei ole ja ennenkin on kaikkea lupailtu.. 

Ajattelin tosiaan, että voisi tosiaan viedä sieltä jo vaatteita pois, enemmän siellä miehen luona minulla vaatteita ja  tavaroita on kuin omassa kodissani.

Kiitos kaikille viesteistä, kyllähän tässä itsekin ymmärrän, etten voi olla tällainen kynnysmatto.  Mutta eroajatus ahdistaa. AP

Vierailija
36/47 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole mies. Ongelma on sinun itsekunnioituksen puutteesi. Sille kannattaa tehdä jotain.

Ei ole mieheltäkään aikuista, vaan uhmaikäisen lapsen käytöstä. Kasvamisen ja kehittymisen paikka kummallekin.

Vierailija
37/47 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä jaksat katsella tuollaista? SInkkuna on niin mukavan rauhallista ja leppoisaa olla. 

Ei tarvitse miettiä jonkun toisen aikuisen mielen mutkia, voi elää oman aikataulunsa mukaan, saa nukkua rauhassa, saa syödä ja juoda mitä haluaa miettimättä tykkääkö toinen, saa kuunnella vain mieleistään musiikkia, katsoa vain mieleisiään ohjelmia, tavata vaan itse elämään valittuja ihmisiä. 

Olen ollut sinkkuna 7 vuotta pitkän avioliiton jälkeen ja ehkä kerran kuussa on hetkin, kun mietin, että nyt olisi kiva kun olisi mies. Lopun aikaa olen kiitollinen, ettei kukaan ole häiritsemässä. 

Vierailija
38/47 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, aika moni nainen jää koukkuun siihen tunteeseen, että kyllä seuraavalla keralla kaikki muuttuu hyväksi, ja sitten sitä vuoristoratasuhdetta on kiva ajella edestakaisin. Voin sanoa ettei se siitä paremmaksi muutu. Kaivappa jostain nyt ne itsetuntosi ja kunnioituksesi rippeet esille ja pysy kerrankin siellä omassa asunnossasi. 

Vierailija
39/47 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä sinä edes enää yrität miehen kanssa jutella. Sinuna tekisin nyt päätöksen erosta ja pysyisin siinä. Ei se päätös vaadi aktiivista riitaa, vaan voit tehdä sen milloin vaan!!! 

Eikö tavaroiden hausta voi sopia asiallisesti? Jos ei voi, niin joskus on hyvä ajatella tavaroiden olevan vain materiaa ja korvattavissa rahalla. 

Vierailija
40/47 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehelle, että seuraava lähtö on viimeinen. Itse pidät huolta, että näin myös tapahtuu.