Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä vessassa pitäisi olla kaksi pesuallasta?!

Vierailija
24.08.2026 |

Katselin tässä sivusilmällä amerikkalaista ohjelmaa,jossa pariskunta etsii järvenranta taloa itselleen ostettavaksi.Nainen tokaisi vihaavansa kylpyhuoneita (eli suomeksi vessoja,koska oli kyse huoneesta,jossa on myös vessanpönttö), joissa on vain yksi pesuallas.

Minä taas pidän tuplapesuallasta kodissa turhana,koska kyllähän omassa kodissaan edes vessassa kuuluu ihmisen saada olla ihan yksin omalla vuorollaan.

Niin kiire ei voi olla ,että sinne pitää työntyä yhtä aikaa .

Eihän vessanpönttöjäkään ole kuin yksi per vessa.

Ja jos olisi niin kiire,että hampaat pitäisi pestä yhtä aikaa,niin kyllähän se onnistuu yhdelläkin pesualtaalla.

Jokainen tietysti tekee ja elää tavallaan,ei siinä mitään.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siihen mahtuu molemmat laittamaan itseensä aamulla eikä tarvi kiireessä odotella, että kylppäri vapautuu. Toiset on kylppärissä sen kaksi minuuttia, mutta toisilla saattaa mennä tunti, joten ihan fiksu käytäntö tuo niille, joille itsensä laittoon menee hieman enemmän.

Aina voi herätä puoli tuntia tai tunnin aikaisemmin niin ei ole kiire.

Mutta miksipä herätä turhaan aikaisemmin kun voi rakentaa sellaisen kylppärin, jossa aamupuuhat sujuu molemmilta samanaikaisesti? 

Vierailija
22/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkeillä pitää olla kylppäreitä ja vessoja muutenkin jokaiselle asukkaalle oma niin miksi 2 allasta vessaan?

Tutulla on jokaisen makuuhuoneen yhteydessä kylppäri ja vessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en taas ole ymmärtänyt miksi jotkut laittavat vessapöntön ja suihkun samaan tilaan. Mun mielestä ei pidä peseytyä ja paskoa samassa paikassa.

Kuinka laajalle alueelle sullaa uloste leviää? Meillä tuntuu pysyvän ihan hyvin siellä pöntön sisäpuolella.

Vierailija
24/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää meikata tai laittaa hiuksia siellä vessassa? Eikö se olis kätevämpi hoitaa omassa makuuhuoneessa kampaus/meikkauspöydän ääressä? Siellä on parempi valaistuskin eikä ketään jonossa vessanpöntölle.

Tämä on minulle aina ollut mysteeri, miksi se pitää hoitaa vessassa? Tai kuka haluaa meikata vessassa?

Vierailija
25/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää meikata tai laittaa hiuksia siellä vessassa? Eikö se olis kätevämpi hoitaa omassa makuuhuoneessa kampaus/meikkauspöydän ääressä? Siellä on parempi valaistuskin eikä ketään jonossa vessanpöntölle.

Tämä on minulle aina ollut mysteeri, miksi se pitää hoitaa vessassa? Tai kuka haluaa meikata vessassa?

Vessassa hyvä valo ja meikit on kaapeissa. En halua mitään meikkipöytää makkariin.

Vierailija
26/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en taas ole ymmärtänyt miksi jotkut laittavat vessapöntön ja suihkun samaan tilaan. Mun mielestä ei pidä peseytyä ja paskoa samassa paikassa.

Kuinka laajalle alueelle sullaa uloste leviää? Meillä tuntuu pysyvän ihan hyvin siellä pöntön sisäpuolella.

Le juuttu.... kun vetää vessan nii paska ja ksi aerolit leviää 2,5 metrin päähän.   Tämän takia en pidä hammasharjoja ,meikkejä tms vessassa.  Söisitkö  haarukalla tai lusikalla mikä on vessan hyllyllä. ????😅😆😆😆

Vierailija
27/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

His and hers. Käyttö kai hampaidenpesua varten. Ei tarvitse saman altaan ääressä pestä.

Minäkin halain miehelleni oman vessan missä saisi itua rauhassa niintä paskasessioitaan tuntitolkulla. Itse joutuisi pitää pönton ja altaan  siinäkunossa kun lystää.  Siivoaisen vain oman vessan. 

Samoin meille rakennettiin toinen vessa  kun  oksetti hajut ym... Nyt kesken meikkaamisen ei mies ryntää viereen paskalle 🤣🤣🤣.

Ei voi muuta sanoa kuin että on teillä melko ällöttävät puolisot. Oma puoliso ei kyllä ikipäivänä tunkisi samaan aikaan paskalle, kun itse olen vessassa laittautumassa. Saatika istu vessassa tuntitolkulla ja osaa siivota omat jälkensä kyllä.

Vierailija
28/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska meikatessa tarvii välillä pestä käsiäkin niin on kätevää, että siinä vieressä on se lavuaari. Ennen meikkausta pestään kädet puhtaiksi, ettei tule levitettyä bakteereita, sitten vaikkapa joku aurinkovoide on niin tahmaista, että sen jälkeen taas täytyy pestä kädet ennen kuin laittaa muuta meikkiä, jos tykkäät levittää meikkiä käsin sienen sijaan niin taas täytyy pestä kädet kun ovat meikki voiteessa.Ehkä maskaraa meni hieman yli niin haluat kostuttaa vanupuikon, jolla pyyhkiä ylimääräinen pois jne. Valaistus kylppärissä riippuu taas täysin siitä minkälaisen valaistuksen sinne on asentanut.

Vierailija
29/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Le juuttu.... kun vetää vessan nii paska ja ksi aerolit leviää 2,5 metrin päähän.   Tämän takia en pidä hammasharjoja ,meikkejä tms vessassa.  Söisitkö  haarukalla tai lusikalla mikä on vessan hyllyllä. ????😅😆😆😆

Ootko kuullu sellaisesta asiasta kuin vessanpöntön kansi? Sen kun sulkee niin ei leviä paskabakteerit mihinkään. Tuo 2,5 m päähän leviäminen tarkoittaa juurikin sitä, että kansi auki vetää pöntön.

Vierailija
30/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä aina asunut vääränlaisissa kodeissa mutta vessoissa ei myöskään ole ikinä tarpeeksi pöytätilaa ja peili on epäkätevästi altaan päällä. Saa sitten noukkia pudonneita pinnejä altaasta, eikä vaikkapa kihartimelle ole laskupaikkaa.

Vierailija
31/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkeillä pitää olla kylppäreitä ja vessoja muutenkin jokaiselle asukkaalle oma niin miksi 2 allasta vessaan?

Tutulla on jokaisen makuuhuoneen yhteydessä kylppäri ja vessa. 

Tää olisi kyllä tosi kiva juttu jos tilaa ja rahaa tähän löytyy.

Vierailija
32/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän huushollissa kylppärissä on kaksi suihkua vierekkäin. En tiedä kuka haluaa peseytyä yhtäaikaa jonkun kanssa? Ehkä jotkut vastarakastuneet, kun sekstaavat tämän tästä?  Meillä se on ollut täysin turha, jo 30 vuotta sitten, kun tähän muutettiin.

Vierailija
33/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä aina asunut vääränlaisissa kodeissa mutta vessoissa ei myöskään ole ikinä tarpeeksi pöytätilaa ja peili on epäkätevästi altaan päällä. Saa sitten noukkia pudonneita pinnejä altaasta, eikä vaikkapa kihartimelle ole laskupaikkaa.

Tämäpä juuri, se pöytä ei ole pöytä (yleensä) vaan allas, jossa on reunoilla hieman tilaa laskea purnukoita. Itse en myöskään pidä meikkejä kylppärin kaapeissa, siellä on yleensä lämpimämpää kuin muualla eikä kuumassa säilyttäminen tee hyvää niille. Sen peilikaapin tai vessan valo on myös yleensä aina aivan kamala, kirkas ja tulee väärästä kulmasta ja todella kylmänsävyinen. En näe mitään syytä tehdä mitään tuollaista vessassa, ymmärrän ehkä jos pitää jatkuvasti tosiaan pestä käsiä saippualla niin sitten se varmaan on kätevämpää. 

Itse en suostuisi vessaan piiloon meikkaamaan pöntön viereen, jotenkin nöyryyttävää :D

Vierailija
34/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän huushollissa kylppärissä on kaksi suihkua vierekkäin. En tiedä kuka haluaa peseytyä yhtäaikaa jonkun kanssa? Ehkä jotkut vastarakastuneet, kun sekstaavat tämän tästä?  Meillä se on ollut täysin turha, jo 30 vuotta sitten, kun tähän muutettiin.

Nopeuttaa aamutoimia, kun ei tarvitse odottaa toisen käyvän suihkussa ensin.

Vierailija
35/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeistä en tiedä. Ehkä ne tykkää puunata kimpassa. Meillä on omat vessat kaikille, saa rauhassa laittautua kukin. 

Vierailija
36/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se ole sen kummempaa kuin istutaan saunanlauteilla vierekkäin. Sitten peseydytään vierekkäin ja voi toisen selänki pestä siinä.

Vierailija
37/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siihen mahtuu molemmat laittamaan itseensä aamulla eikä tarvi kiireessä odotella, että kylppäri vapautuu. Toiset on kylppärissä sen kaksi minuuttia, mutta toisilla saattaa mennä tunti, joten ihan fiksu käytäntö tuo niille, joille itsensä laittoon menee hieman enemmän.

Aina voi herätä puoli tuntia tai tunnin aikaisemmin niin ei ole kiire.

Mutta miksipä herätä turhaan aikaisemmin kun voi rakentaa sellaisen kylppärin, jossa aamupuuhat sujuu molemmilta samanaikaisesti? 

Vielä parempi, rakentaa kaksi kylppäriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi