Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä vessassa pitäisi olla kaksi pesuallasta?!

Vierailija
24.08.2026 |

Katselin tässä sivusilmällä amerikkalaista ohjelmaa,jossa pariskunta etsii järvenranta taloa itselleen ostettavaksi.Nainen tokaisi vihaavansa kylpyhuoneita (eli suomeksi vessoja,koska oli kyse huoneesta,jossa on myös vessanpönttö), joissa on vain yksi pesuallas.

Minä taas pidän tuplapesuallasta kodissa turhana,koska kyllähän omassa kodissaan edes vessassa kuuluu ihmisen saada olla ihan yksin omalla vuorollaan.

Niin kiire ei voi olla ,että sinne pitää työntyä yhtä aikaa .

Eihän vessanpönttöjäkään ole kuin yksi per vessa.

Ja jos olisi niin kiire,että hampaat pitäisi pestä yhtä aikaa,niin kyllähän se onnistuu yhdelläkin pesualtaalla.

Jokainen tietysti tekee ja elää tavallaan,ei siinä mitään.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

His and hers. Käyttö kai hampaidenpesua varten. Ei tarvitse saman altaan ääressä pestä.

Vierailija
2/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä muutakin tehdään kuin ollaan pöntöllä. Meikataan, pestään käsiä, pestään hampaita ymymym perheissä joissa useampi lapsi, han hyvä ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas ole ymmärtänyt miksi jotkut laittavat vessapöntön ja suihkun samaan tilaan. Mun mielestä ei pidä peseytyä ja paskoa samassa paikassa.

Vierailija
4/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeillä pitää olla kylppäreitä ja vessoja muutenkin jokaiselle asukkaalle oma niin miksi 2 allasta vessaan?

Vierailija
5/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en taas ole ymmärtänyt miksi jotkut laittavat vessapöntön ja suihkun samaan tilaan. Mun mielestä ei pidä peseytyä ja paskoa samassa paikassa.

Ei sitä voi yleensä valita, vaan aika vakiona noin pienemmissä asunnoissa. En itekään tykkää.

Vierailija
6/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on vain yksi kylpyhuone veskinpytyllä jopa ok-taloissa. Joillakin voi olla joku vierasvessakoppi jossa vain pytty ja pieni allas. Mitä jos on vaikka kolme lasta, kaksikin jo riittää, niin aamuisin saa jonotella sit kylppäriin kun vanhemmat lähtee töihin ja lapsoset kouluun. Nähdäkseni jokaisessa maassa on omanlaisensa tavat, traditiot ja systeemit. Miksi niitä pitää täällä ihmetellä päivästä päivään ja tehdä aloituksia "miksi" sitä ja tätä sekä tuota.

Minulla on kaksi kylpyhuonetta (2-kerroksinen talo) joissa suihkut. Erillinen pesutupa jossa myös suihku. Asun yksin ja siivooja kerran viikossa siivoaa..., ulkosuomalainen. 

Vierailija
7/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ainakin teiniperheessä on ihan kätevää. Yksi ei voi varata pesutilaa koko aamuksi. Mitä enemmän käyttäjiä, sen kätevämpi.

Vierailija
8/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaiset tykkää tehdä aamutoimia yhtaikaa. Parranajo, meikkaus, hampaidenpesu jne. Hätänsä kai sentään tekevät yksityisesti..

Vierailija
9/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottavin on, jos saunan yhteydessä on wc. 1 wc ja 1 kylpyhuone per 2 asukasta on mun mielestäni minimi.

Vierailija
10/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, vaan kaksi pesuallasta? Oletteko te jotain köyhiä, jotka käyttävät yhtä ja samaa??!? HEI TÄÄLLÄ ON KÖYHÄÄ, YKSI PESU ALLAS ALOITTAJALLA.

Vierailija
11/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään Suomen kodeissa nähnyt, kuin yhden ainoan altaan vessassa. En edes yleisissä vessoissa ! Mut yleisissä vessoissahan kuuluu olla 2 tai enempi altaita, kun voi olla monta käsien pesimään samaan aikaan. Sama kai se on myös, et kodeissa on 2 allasta vessassa. Pitää mahtua 2 kerralla esim pesemään hampaansa yms. Ei 2 ihmistä mahdu samaan altaaseen pesemään ! 

Vierailija
12/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

His and hers. Käyttö kai hampaidenpesua varten. Ei tarvitse saman altaan ääressä pestä.

Minäkin halain miehelleni oman vessan missä saisi itua rauhassa niintä paskasessioitaan tuntitolkulla. Itse joutuisi pitää pönton ja altaan  siinäkunossa kun lystää.  Siivoaisen vain oman vessan. 

Vierailija
13/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkeillä pitää olla kylppäreitä ja vessoja muutenkin jokaiselle asukkaalle oma niin miksi 2 allasta vessaan?

Kuten tuossa sanottiin, kummallekin puolisolle oma. Tuo on siis se master bedroomin yhteydessä oleva kylppäri. Ei niissä muissa ole kahta allasta.

Vierailija
14/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa altaassa pestään munat ja toisessa perse . Luulis että sanomattakin selvää .

Vierailija
15/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siihen mahtuu molemmat laittamaan itseensä aamulla eikä tarvi kiireessä odotella, että kylppäri vapautuu. Toiset on kylppärissä sen kaksi minuuttia, mutta toisilla saattaa mennä tunti, joten ihan fiksu käytäntö tuo niille, joille itsensä laittoon menee hieman enemmän.

Vierailija
16/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siihen mahtuu molemmat laittamaan itseensä aamulla eikä tarvi kiireessä odotella, että kylppäri vapautuu. Toiset on kylppärissä sen kaksi minuuttia, mutta toisilla saattaa mennä tunti, joten ihan fiksu käytäntö tuo niille, joille itsensä laittoon menee hieman enemmän.

Aina voi herätä puoli tuntia tai tunnin aikaisemmin niin ei ole kiire.

Vierailija
17/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin halain miehelleni oman vessan missä saisi itua rauhassa niintä paskasessioitaan tuntitolkulla. Itse joutuisi pitää pönton ja altaan  siinäkunossa kun lystää.  Siivoaisen vain oman vessan. 

Samoin meille rakennettiin toinen vessa  kun  oksetti hajut ym... Nyt kesken meikkaamisen ei mies ryntää viereen paskalle 🤣🤣🤣.

Vierailija
18/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät peseytyy paskoo ja käyttää samaa allasta samassa tilasssa. Köyhän kohtalona on olla paskan keskellä koko elämä.

Vierailija
19/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

His and hers paskapöntötkin, vaikka vastakkain niin voivat obeesit jenkit jutella keskenään paskoessaan. Unohtamatta tietenkään snäksijääkaappia, kummallekin oma 

Vierailija
20/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi herätä puoli tuntia tai tunnin aikaisemmin niin ei ole kiire.

Kumpi herää puolituntia aikaisemmin ? 🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä