Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Ongelmana liian hyvin kasvavat viherkasvit 😀

Vierailija
24.08.2026 |

En olisi uskonut, ettÀ joskus on tÀllainen ongelma. Pieni asunto ja paljon kasveja on tullut hommattua, jotta nÀyttÀÀ nÀtiltÀ. Sitten kasvit alkoikin viihtyÀ niin hyvin ettÀ kasvu on valtaisaa, ja olen ongelmissa. Olen jo luopunut kahdesta peikonlehdestÀ, ostanut uuden kaapin jotta saan suurimman peikonlehden sinne pÀÀlle pois tieltÀ, ja pienet ikkunahyllyt jotta sain orkideat ylemmÀs etelÀikkunalle. Eilen heitin kaksi juorua, herttaköynnösvehkan, yhden aarnipeikonlehden ja neulavehkan roskikseen. Ja nyt taas huomasin, ettÀ pienet nÀtit posliinikukat on alkaneet kasvaa vauhdilla, iso levittÀÀ lonkeroitaan seinille ja samoin on alkaneet tehdÀ muut köynnökset. Apua.

En millÀÀn haluaisi luopua enempÀÀ, mutta pakko kai se on. Tosin teemme kylmÀstÀ kuistista lÀmmintÀ, sinne saa onneksi sitten osan kasveista.

Onko kohtalontovereita?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
27.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minullakin alkaa olla kÀmppÀ tÀysi, no on vain kaksi ikkunaa jolle voi laittaa kukkasia kasvamaan. Olen saanut myytyÀ muutaman, yhtÀ monta lahjoitin toiselle joka muutti isoon taloon. Osan olen kasvattanut siemenistÀ, osan ostanut kirppikseltÀ, loput kaupoista. VielÀ on viisi myytÀvÀnÀ. JÀtÀn vain hitaasti kasvavat jÀljelle vaikka niistÀkin pari kasvaa liian nopeasti (kliivia ja unelma). Kohta joutuu nostamaan ulkokukkia sisÀlle talveksi mutta ne saavat talvehtia ikkunatta pimeÀssÀ.

Vierailija
42/46 |
27.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miksi olet ostanut kasveja, jotka kasvaa isoksi? 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
27.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MinkĂ€ ihmeen takia olet hankkinut noin paljon kasveja? Ihan 2-3 riittÀÀ ja jos asunto on pieni, ei tarvita yhtÀÀn kasvia. Tai no, eihĂ€n niitĂ€ pakko ole hankkia isoonkaan asuntoon. ItsellĂ€ on valtava asunto ja 4 kasvia, joista 2 isoa ja 2 pientĂ€. 

Jep. Ensin hankkii kasveja ja sitten valittaa, kun niistÀ onkin kauhea vaiva. :D

HyvĂ€, ettei ko. henkilö ole hankkinut elĂ€imiĂ€ tai lapsia todetakseen saman ongelman. 

Blaa blaa. Lapseni olen kasvattanut hyvin menestyneiksi aikuisiksi, ja lemmikitkin ovat pitkĂ€ikĂ€isiĂ€ ja hyvĂ€ssĂ€ kunnossa - aivan kuten kasvinikin 😀

Jos olisit lukenut edes aloituksen, niin olisit huomannut etten minĂ€ vaivasta valita, vaan kasvuvauhdista. 

Olen aina pitĂ€nyt viherkasveista, mutta missÀÀn aiemmassa kodissa ne eivĂ€t ole viihtyneet yhtĂ€ hyvin, kuin tÀÀllĂ€. En osannut siihen varautua, ettĂ€ tykkÀÀvĂ€t niin kovasti puulĂ€mmityksestĂ€ 😂 ap

PuulÀmmitys on kyllÀ kasveille ihanteellinen, huoneenlÀmpö vaihtelee useampia asteita vuorokauden aikana. Minulla oli hirsitalossa liki kaksimetrinen banaanikasvi isossa saavissa ja ai ettÀ se tykkÀsi elosta. Nyt on tasainen kaukolÀmpö ja kyllÀ nytkin kasvavat ihan riittÀvÀn nopeasti mutta eivÀt voi niin hyvin kuin hirsitalossa.

Vierailija
44/46 |
27.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaako kukaan suuria viherkasveja? Torin tms kautta? Jos myy ruukun ja sammaltolppien hinnalla.

Ostaa kyllĂ€ mutta halvalla yleensĂ€. 

Vierailija
45/46 |
27.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoita jollekin. Ei noita roskiin pidĂ€ heittÀÀ. 

"MinĂ€ heitin nĂ€mĂ€, koska ovat olleet eristyksissĂ€ pitkÀÀn, kun olen epĂ€illyt ötököitĂ€. YhtÀÀn ötöÀ en niistĂ€ ole löytĂ€nyt, mutta epĂ€ily oli yhĂ€, ja siksi en anna eteenpĂ€in. KyseessĂ€ uusimmat pari kasvia ja niiden kanssa vierekkĂ€in olleet. Ap" 

Ei eteenpÀin sellaisia kasveja joissa epÀilee olevan esim. ripsiÀisiÀ. TietenkÀÀn!

Vierailija
46/46 |
27.08.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu heittÀÀ kasveja roskiin.

Se jonka kasvit ei kelpaa muille.

"MinĂ€ heitin nĂ€mĂ€, koska ovat olleet eristyksissĂ€ pitkÀÀn, kun olen epĂ€illyt ötököitĂ€. YhtÀÀn ötöÀ en niistĂ€ ole löytĂ€nyt, mutta epĂ€ily oli yhĂ€, ja siksi en anna eteenpĂ€in. KyseessĂ€ uusimmat pari kasvia ja niiden kanssa vierekkĂ€in olleet. Ap" 

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: viisi seitsemÀn viisi