Pitäisitkö vahinko iltatähden
Jos olisit jo viimeiset 10v ajatellut lapsiluvun olevan täysi, etkä edes asu tulevan lapsen isän kanssa yhdessä?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Mihin laittaisin jos en pitäisi?
Voiko sen vapauttaa luontoon?
Vierailija kirjoitti:
Numero 4 jatkaa:
Kiitos onnitteluista ja tsempeistä. Niitä tarvitaankin.
Mekin asuimme useita vuosia yhdessä, mutta se ei toiminut. Mies piti enemmän itsestäänselvyytenä, riitelimme enemmän ja koin ettei minulla ollut riittävästi omaa tilaa. Edelleen olemme myös yhdessä, joten myös vähän samaa kuin teilläkin.
Ajattelen sen niin, että tulevasta ei kukaan tiedä. Tahto ja resurssit on kohdillaan, ja luotan mieheen isyydessä. Mikään ei velvoita meitä olemaan jatkossa toistemme kanssa, jos jokin tässä yhtälössä ei toimi. Minusta on ihanaa ajatella että saamme vielä yhden lapsen, ja pääsemme kokemaan nämä vaiheet vielä kerran.
Minkä ikäisiä te olette? Oletko kertonut miehelle raskaudesta ja mitä hän sanoi? Paljon tsemppiä tilanteeseen!
Oon ite vielä silleen ihan hyvässä lasten tekoiässä, että ei mitään riskejä. Oon tehny lapseni siis parikymppisenä. Mies vähän vanhempi, noin nelikymppinen. Oma jaksaminen vaan mietityttää. Ja se kun olen ollut niin varma että ei enää lapsia.
En pitäisi. Paitsi, jos sydänäänet kuuluisi niin sitten pitäisin.
Yllättävää että näin moni ajattelee että kohdussa on jo lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä on sydänäänet niin joku elollinen siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä on sydänäänet niin joku elollinen siellä on.
Niin on ja siellä on lapsi jos mietitään pitääkkö vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt sellainen tilanne etten enää asu miehen kanssa yhdessä ja olen saamassa hänelle kolmannen lapsen. Ollaan itseasiassa onnellisia lapsesta ja vanhemmuus tullaan jakamaan kuten isompienkin kanssa. Molemmat meistä on jo iällä, joten jos nyt ei ihan viimeinen mahdollisuus, niin ainakin viimeiset vuodet menossa sen osalta.
Onnea teille. Toivottavasti kaikki sujuu vauvan synnyttyä hyvin. Minulla sellainen tilanne että tämän miehen kanssa siis ei yhteisiä lapsia, molemmilla kyllä jo ennestään. Ollaan asuttukkin yhdessä uusioperheenä mutta erottiin. Jatkettiin sitten kuitenkin seurustelua. Eli aika paska tilanne.
Noh ei kyllä kauhean hyvältä kuulosta.
Miten et tuossa iässä ap osaa käyttää ehkäisyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt sellainen tilanne etten enää asu miehen kanssa yhdessä ja olen saamassa hänelle kolmannen lapsen. Ollaan itseasiassa onnellisia lapsesta ja vanhemmuus tullaan jakamaan kuten isompienkin kanssa. Molemmat meistä on jo iällä, joten jos nyt ei ihan viimeinen mahdollisuus, niin ainakin viimeiset vuodet menossa sen osalta.
Onnea teille. Toivottavasti kaikki sujuu vauvan synnyttyä hyvin. Minulla sellainen tilanne että tämän miehen kanssa siis ei yhteisiä lapsia, molemmilla kyllä jo ennestään. Ollaan asuttukkin yhdessä uusioperheenä mutta erottiin. Jatkettiin sitten kuitenkin seurustelua. Eli aika paska tilanne.
Pariterapian paikkahan tuo voisi myös olla. Monille on siitä apua. Jos menee hyvin, niin ehkä muutatte uudelleen yhteen, tai sitten toteutatte vanhemmuutta vuoroviikoin. Onnea matkaan. Pitäisin lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Miehen reaktiota en tiedä. Voi olla että käskee tehdä abortin.
Eihän mies sitä päätä. Kyllä se naisen päätös on.
Jos nainen päättää pitää lapsen, niin miehellä on vaihtoehtoina olla läsnäoleva isä tai etäinen maksaja.
Se on hassua, miten se sikiö leikkii siellä. Heittää kuperkeikkaa ja uiskentelee. :D
Vierailija kirjoitti:
En pitäisi. Paitsi, jos sydänäänet kuuluisi niin sitten pitäisin.
Kun sydänäänet kuuluvat, ollaan raskaudessa jo niin pitkällä (rv 12+), että aborttiin tarvitaan valviralta lupa. Ja jos puhutaan sykkeen havaitsemisesta ultraäänellä, puhutaan taas niin varhaisista viikoista, että varmaan aika moni vahinkoraskaus menee huomaamatta ohi siitä aikaikkunasta (rv 2 hedelmöitys, rv 4 kuukautiset myöhässä, rv 6-8 syke havaittavissa).
No en helvetissä :D