Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko ihmiset huonon kesän jälkeen masentuneita?

Vierailija
23.08.2026 |

Itse olen. Ja tuntuu, että muutkin ovat. Mietin vaan jo ensi kesää tai jos vielä pääsisi jonnekin Välimerelle missä aurinkoista...tuntuu että kesä meni ilman että koskaan alkoikaan. Surullista. Entä sinä?

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko vaikuttaa mielialaan voimakkaasti. Se lataa energiaa ja on koko maapallon elämän kannalta tärkein energian lähde. 

Monella jäi akku vajaaksi harmaan kesän seurauksena. Pakko lentää aurinkomaihin pisistymään.

Kuumalla en pystynyt yhtään olemaan pihalla.  Nyt olin. 

Missäpäin maailmaa? Italiassa olimme 38 (varjossa) asteessakin n 12-14h päivässä ulkona tekemässä töitä. Lämmintä oli mutta kuntoa on sen verran ettei haitannut vaikka ikääkin 60+v

Vierailija
42/97 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisen kymmenen kesän jälkeen olen ollut yhteen tyytyväinen, yhteen neutraali mielipide ja kahdeksaan tyytymätön. Se masentaa kyllä. 

2021 oli hyvä kesä kun yölläkin pysyi lämpimänä

Viime kesä kotona 30- 33,5 astetta n putkeen. Just heinä-elokuut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?? Ihana kesä! Miten joku voi masentua näin hyvistä säistö? Siis moneen vuoteen ihanin kesä, josta on pystynyt kunnolla nauttimaan! Huomaa, että kuumuuden takia ei ole mennyt yhtään yötä piloille, olen nukkunut yhtä hyvin kuin talvella. Se antaa valtavasti energiaa. Ja kun ei ole ollut kuuma, on saanut niin paljon tehtyä kotona asioita ja käytyä kivoissa kesätapahtumissa, ja ylipäätään nautittua siitä, että on kesä! Näin aktiivinen ei ole tullut oltua kesäisin moneen vuoteen! Tänään just mietin, kun vedin lenkin, että ihanaa olla tähän aikaan vuodesta näin hyvässä kunnossa, kun on pystynyt täyspainoisesti urheilemaan. 

Niin, ja kun joku joka tapauksessa huutaa laihduttamaan, niin kerrottakoon, että 58 kilogrammasta ei ole tarvetta. 

Vierailija
44/97 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu väsyneeltä. Odotin elokuun lämpimiä iltoja ja viikonloppuja, mutta syksyhän tänne jo tuli. Plääh.

Vierailija
45/97 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonon? Sen takia että ensimmäisen kerran vuosiin satoikin niin kuin kuuluu. Olen rukoillut näitä normaalisuoamlaisia kesiä takaisin, olin elossa tänä kesänä. Mutta meillä oli se hellvetin helleputkikin alkukesästä, viikkoja paahtavan kuumaa. Kämppä taas +30c. En missään nimessä kaipaa tuota. 

Vierailija
46/97 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä huonon kesän? Oli kuitenkin ihan lämmintä, poltin ihoni moneen kertaan kun olin ilman paitaa. Shortseissa sai kulkea koko kesäloman kun juhannuksena aloitin. Tuli oltua ranalla ja uitua. Muistan kesiä että ei voinut koko kesänä pukeutua shortseihin.

Vierailija
47/97 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesä meni kesäkelejä ja helteitä odotellessa - ei niitä sitten tullut ja nyt sitten kärsitään vesisateesta, hämärästä ja kylmästä ja toivotaan, että ensi kesä olisi kunnollinen KESÄ

No olitpa hölmö. Taidat olla muutenkin niitä sitku-ihmisiä? 

Vierailija
48/97 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 2017 oli uutinen, kuinka silloin haettiin kesäloman jälkeen paljon "mielipahasaikkuja", kun kesäloma oli mennyt vesisadetta katsellessa.

Vierailija
49/97 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi eläimet ja sairaat ei kärsineet kovista helteistä.

Itse sairaana kärsin jatkuvista säänvaihteluista, matalapaineesta, vesisateesta, kylmyydestä ja siitä, etten saanut aurinkoa, Koskaan ennen en ole ollut näin sairaana kesällä, enkä joutunut käymään päivystyksessä. Talvi on pahinta aikaa useamman sairauden takia.

Vierailija
50/97 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi eläimet ja sairaat ei kärsineet kovista helteistä.

Itse sairaana kärsin jatkuvista säänvaihteluista, matalapaineesta, vesisateesta, kylmyydestä ja siitä, etten saanut aurinkoa, Koskaan ennen en ole ollut näin sairaana kesällä, enkä joutunut käymään päivystyksessä. Talvi on pahinta aikaa useamman sairauden takia.

Kaikki ei voi voittaa. Kokonaisuudessaan tällainen normaali pohjoisen kesä on kuitenkin se paras luonnolle ja ihmiselle. 

Vierailija
51/97 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysykää ranskalaisilta, italialaisilta ja espanjalaisilta oliko heillä hyvä kesä. Ennätyshelteet alkoivat jo keväällä, vettä säännösteltiin, ihmisiä kuoli kuumuuteen, nuoria hukkui, maastopalot veivät ihmisiltä kodin.

Mielummin olisin ollut siellä, niin olisin terveempi, eikä olisi jatkuvaa kipua ja särkyä jne. Helteet eivät ole ainoa mahdollinen terveyshaitta säätiloista.

Vierailija
52/97 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen huono kesä? Aivan ihana kesä ollut!

Vierailija
53/97 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on karu ja mieltä lamaava maa. 

Vierailija
54/97 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa taas 'omaperäinen' aloitus.... 🥱

Siis sama saatanan jankutus!

Vierailija
55/97 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kesät ovat hyviä. Ja mikä parasta, ihminen ei voi sitä säädellä lyhyellä, tai keskipitkällä aikavälillä!

Vierailija
56/97 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan aurinkoisia syyspäiviä niin se voi vielä pelastaa syksyn. Sitten heti kirmaamaan ulos kun aurinko paistaa:)

Vierailija
57/97 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on hyvä kesä ja se jatkuu vielä. Nyt pitää vaan toivoa sateista syksyä. Suomen pohjavedet ovat liian alhaalla, eikä pohjavesi lisäänny jäätyneen maan aikaan. 

Vierailija
58/97 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisen kymmenen kesän jälkeen olen ollut yhteen tyytyväinen, yhteen neutraali mielipide ja kahdeksaan tyytymätön. Se masentaa kyllä. 

2021 oli hyvä kesä kun yölläkin pysyi lämpimänä

Viime kesä kotona 30- 33,5 astetta n putkeen. Just heinä-elokuut.

jEP ja kyllä vitutti tehdä ulkona töitä perse hiessä.

noh helle  hullu ei töissä käy.

Vierailija
59/97 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi helteiden vihaajilla on aina niin suuri tarve tulla kertomaan omia mielipiteitä ja mitätöimään helteistä nauttivien kokemukset. Todella epäasiallista käytöstä. Jos toinen on masentunut ja kaipaa vertaistukea, niin ei ole ok tulla kertomaan, miten ihanaa itsellä on tai mitätöidä ableistisesti toisen kokemus tämän kertoessaan sään vaikutuksesta terveydentilaansa sanomalla ”kaikki eivät voi voittaa”. 

Vierailija
60/97 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli ihan ok kesä, kesäkuu oli tosi kiva. Loppukesän sateet eivät miellyttäneet, mutta ei vieneet kokonaisuutta miinukselle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi