Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on laillinen uhkaus?

Vierailija
23.08.2026 |

Kun on kerran laitonkin uhkaus? 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim poliisin käyttämä "jos et pysähdy niin saat sähköä".

Vierailija
2/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Poliisi käyttää voimakeinoja" on hyvä esimerkki laillisesta uhkauksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jos et maksa laskua, niin se menee ulosottoon"

Vierailija
4/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jo sitten uhkauksen toteuttamista. Ensin varoitetaan ja sitten vasta toimitaan. Laillinen uhkaus on se, että varoitetaan, että jos et lopeta perseilyä, sinuun kohdistetaan toimenpiteitä.

Vierailija
5/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkaan housuuni, jos vielä vihellät!

Vierailija
6/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka "Haastan sinut oikeuteen".

Vierailija
7/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei nyt lopu, se saa jatkua.

Vierailija
8/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jo sitten uhkauksen toteuttamista. Ensin varoitetaan ja sitten vasta toimitaan. Laillinen uhkaus on se, että varoitetaan, että jos et lopeta perseilyä, sinuun kohdistetaan toimenpiteitä.

Mulle huudettiin vaan laske veitsi ja sillä sekunnilla tuli sähköä. Hulluinta tuossa oli se että mulla nyt vaan sattu olemaan se veitsi kädessä kun menin avaamaan oven, en mä tiennyt että siellä oli jeparit.

Vierailija
9/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle huudettiin vaan laske veitsi ja sillä sekunnilla tuli sähköä. Hulluinta tuossa oli se että mulla nyt vaan sattu olemaan se veitsi kädessä kun menin avaamaan oven, en mä tiennyt että siellä oli jeparit.

Ehkä sinulla on vain hitaat hoksottimet.

Vierailija
10/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi suojella vaikka veitsiukkoa ja ottaa vastaan, montako kertaa ta seria voi käyttää putkeen?

Vierailija
11/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulle on soitettu poliisit ja miksi menet avaamaan ovea veitsi kädessä? 🤔

Vierailija
12/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa juristille miljoona niin et joudu vankilaan.

Vierailija
13/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt teet läksyt tai et saa perjantaina karkkirahaa.

Vierailija
14/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos petät, jätän sinut.

Vierailija
15/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laillinen: tee läksyt tai telkka menee kiinni

Laiton: tee läksyt tai tulee remmiä

Vierailija
16/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Siis menet avaamaan oven kenelle tahansa veitsi kädessä? Etkä osaa katsoa ensin ovisilmästä? Ja mitä ihmettä ne poliisitkaan ovat kämppäsi ovella hakemassa?

Elät jännässä tuttavapiirissä, etkä taida oikein pärjätä sielläkään.

Vierailija
17/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laillinen: tee läksyt tai telkka menee kiinni

Laiton: tee läksyt tai tulee remmiä

Eli jos lasta ei kiinnosta telkan katselu niin läksyt jäävät tekemättä. Ei ole ihme, että nykyvanhemmat ovat usein voimattomia lastensa edessä.

Vierailija
18/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ole hiljaa, alan laulaa vanhoja iskelmiä. 

Vierailija
19/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laillinen uhkaus on vaikka sellainen, että uhkaa toista sellaisella rikoksella, joka ei kohdistu henkilökohtaiseen turvallisuuteen eikä omaisuuteen. Voi laillisesti uhata vaikka levittää p*darihuhuja. Jos sellaisella uhkauksella kuitenkin pakottaa toisen tekemään, sietämään tai tekemättä jättämään jotakin, syyllistyy pakottamiseen. 

Rikoslain 25 luvun 7  
Laiton uhkaus
Joka nostaa aseen toista vastaan tai muulla tavoin uhkaa toista rikoksella sellaisissa olosuhteissa, että uhatulla on perusteltu syy omasta tai toisen puolesta pelätä henkilökohtaisen turvallisuuden tai omaisuuden olevan vakavassa vaarassa, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, laittomasta uhkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Rikoslain 25 luvun 8
Pakottaminen
Joka oikeudettomasti väkivallalla tai uhkauksella pakottaa toisen tekemään, sietämään tai tekemättä jättämään jotakin, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, pakottamisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Vierailija
20/21 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun lasutäti uhkaa perhettä huostaanotolla jos perhe ei tee niin kuin hän sanoo. Tai esim. kun koulu uhkaa perhettä lasulla jos perhe ei tee niin kuin koulu sanoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi