Miksi niin moni istahtaa kahvilan pöytään tilaamatta mitään? Ei kahvila ole mikään odotushuone vaan liikeyritys.
Pahimmassa tapauksessa joku kahvilaan asioimaan saapuva jää ilman paikkaa.
Kommentit (35)
Opiskelin taannoin yliopistolla ja aloin tekee parityötä jonkun randomin kanssa. Hän ehdotti että tehdään työtä eräässä kahvilassa. Mä sanoin et joo, mikäs siinä. Hämmästys oli suuri, kun jantteri ei sitten tilannutkaan yhtään mitään itselleen, valitteli vaan rahatilannettaan. Itsehän toki kahvin ja piiraan ostin ihan vaan kannatuksen ja pöytäpaikan vuoksi. (Ja ei, en todellakaan aatellut tarjota mitään jollekin randomtyypille)
Minusta on tylyä mennä kahvilaan ja olla tilaamatta mitään.
Olin/seurasin aikoinaan tv:n chattiä. Siinä joku kysyi, et miksi pitää maksaa wc-maksu?
Joku vastasi siihen, et mitä siitä tulisi, jos kaikki kävisi ruikkimassa ilmaiseksi, ostamatta mitään?
Valvoja kuittasi: Hyvä siitä tulee! :))))
....
Äiti sairastui muistisairauteen. Kävin kotona katsomassa häntä, n. 2krt/kk. Ei ihan aina ennättänyt vessaan, kakkonen meni alle. Rupesi sitten itkemään, et ei tule tästä elämästä mitään. Sanoin, hyvä siitä tulee, pestään pylly ja mennään takaisin katsomaan telkkua, ei ne sillä välin ketään siellä murhaile (oli la-ilta, ja joku brittidekkari....).
Tätä on tapahtunut jo vuosia Kampin keskuksen Espresso Housessa, vaikka pöydät on rajattu maksavien asiakkaiden käyttöön. Mikään ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Tätä on tapahtunut jo vuosia Kampin keskuksen Espresso Housessa, vaikka pöydät on rajattu maksavien asiakkaiden käyttöön. Mikään ei auta.
Eikö edes järjestysmies? Lattiaa vasten ja ulos rikolliset maksamattomat.
TOI NIIN TOTTA_ SUPERNOLOA_ MIETI SITÄ YRITTÄJÄÄ_
Vierailija kirjoitti:
Missä tällaista tapahtuu, en ole itse koskaan tällaiseen törmännyt. Ja onko kauhea synti, jos joku näin tekeekin?
Missä kahville tulevat istuvat jos siellä vain juorutaan tai tehdään töitä ilman tilaamatta mitään?
Vierailija kirjoitti:
Olen havainnut ilmiön minäkin, ainakin Malmilla. Yksi selitys voisi olla se, että Malmin Novassa ei ole mitään muita istuskelupaikkoja muutamaa postin toimipistettä vastapäätä sijaitsevaa metallipenkkiä lukuun ottamatta. Kahvilan pöytä on ainoa paikka mihin pääsee istumaan, jos on pakko päästä lepuuttamaan itseään.
Juu väki on vaihtunut kansainväliseksi tavat sen mukaiset.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas ap:n mielikuvituksessa sattuu ja tapahtuu.
Kyllä minä olen nähnyt tätä myös. Eri asia jos odottaa jotakuta, mutta jotkut menee läppärin kanssa ilman aikomustakaan ostaa mitään ainakaan sinä aikana kun olen itse ollut. Nähnyt myös sen, että anteeksi, tarvitsemme pöydän maksaville asiakkaille kun on ollut sitä ruuhkaa ja pois ajettu suuttuu.
Eikä ne maksavatkaan asiakkaat pienessä paikassa kivoja ole, jos yhden kahvikupin hinnalla istuvat monta tuntia. Tästä oman asunnon läheltä yksi pieni kahvila lopetti jo muutama vuosi sitten pappajengin takia, kun veivät kaikki pöydät ja muille ei jäänyt tilaa. Syyksi sanottiin suoraan tämä, että asiakkaiden pöytien valtaamisen takia toiminta ei kannata.
Täällä kirjastossa on varattavia tiloja ei-kaupallisiin tarkoituksiin. Joutuvat nykyään pitämään ovet lukossa, sillä vaikka ovessa oli lappu varattu, ei sitä kunnioitettu. Itse varaan kerran kuukaudessa kokoontumiseen, yhdistys kyseessä. Kahvilassa voitaisiin käydä ja tilata jotain, mutta täällä ei ole iltaisin auki kuin yksi, ja se on aina täynnä läppäriporukkaa.
Jos he vielä miettivät, mitä ottavat. Joskus kauan sitten istahdimme kaverini kanssa miettimään, mitä tilaisimme, niin heti tuli äkäinen mies sanomaan, että pitäisi ostaa jotain, jos aikoo istua. Sanoimme miettivämme vielä, niin tämä sanoi, että pitäisi mennä johonkin muualle miettimään sitten, tuolit ovat vain asiakkaille. Poistuimme täysin pöyristyneinä. Menettivät siinä maksavat asiakkaat. Mutta ei tuolla käytöksellä paljon muuta tehdäkään, kun karkotetaan asiakkaat pois. Muutaman kuukauden päästä paikkaa ei ollut enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kahvilassa ehdittäisiin, niin varmaan joku voisi käydä jossain vaiheessa huomauttamassa, että pöydät on tarkoitettu maksaville asiakkaille. Järjen pitäisi sanoa tämä, mutta aika monella ei nykyään sitä tunnu olevan, tai ainakaan mitään huomaavaisuutta yrittäjää kohtaan.
Kahvilan pöydässä ei kuulu istua, ellei osta vähintään jotain pientä, eikä huoltoaseman vessassa ole kohteliasta käydä, ellei osta yhtään mitään. Minusta nämä kuuluu ihan peruskäytöstapoihin.
Nyt saa alapeukuttaa, olkaa hyvät.
Saako huoltoasemalla huoltaa autoaan, jos ei osta mitään? Pestä laseja, ilmata renkaita jne.
Joo, paskannetaan vaan housuun kun ei vessaankaan saa mennä.
Saa niihin useimmissa paikoissa mennä. Se vain sitten maksaa erikseen. Ei ole ongelma, itse olen joskus maksanut jos en ole tarvinnut mitään. Joissakin paikoissa on esim. St1:n tankit, mutta kahvila samassa pihapiirissä ei kuulu konserniin, tätä ei kaikki aina kykene ymmärtämään että tankit ja kahvila on eri firmojen. Ei aina, mutta joskus. Silloin vessa maksaa erikseen, vaikka tankkaisi. Ei ole mulle ollut ongelma maksaa.
Kaivetaan esiin läppäri jaollaan fiinejä halvimman kahvikupin kanssa…
Vierailija kirjoitti:
Kaivetaan esiin läppäri jaollaan fiinejä halvimman kahvikupin kanssa…
Kahvilat voisi sitten panostaa vähän johonkin terveellisempäänkin, niin voisi ostaa muutakin kuin mustan kahvin. Mutta kun aina on munkkipossu- ja lihapiirakka vaahtokarkeilla -valikoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas ap:n mielikuvituksessa sattuu ja tapahtuu.
Jep. Hän kun ei pääse ulos läävästään.
"On kiva tehdä töitä läppärillä muualla kuin kotona ja kirjastossa se on ilmaista."