Työn vuoksi voi muuttaa eikä jatkaa valittamista
Hyvin koulutetut ja muutkin työttömät on liian joustamattomia. Työn perässä voi muuttaa jos töitä toisella paikkakunnalla tai ulkomailla on tarjolla. Vedotaan siis että kun on esim.puoliso, lapsia ,oma asunto,sukua tai kavereita. Olkaa sitten työttöminä lopun elämää tai työssä joka ei liity koulutukseenne. Oikea työkokemus auttaisi sitten työllistymistä omallekin paikkakunnalle.
Kommentit (44)
Yhteishuoltajuudessa ei voi muuttaa noin vain ilman toisen vanhemman suostumusta, eikä varsinkaan ulkomaille. Varsinkin yksinhuoltajlle myös verkostot ovat tärkeitä, ei niitä niin vain tyhjästä polkaista toiselle puolen Suomea, jossa ei tunne ketään.
Olen 56v. monisairas. Tarvitsen erikoissairaanhoitoa. Ei ole autoa. En voi muuttaa muualle.
Vierailija kirjoitti:
Tollo
MENE SINÄKIN TÖIHIN SIITÄ, HELVETTI!
No minäpäs muutan ja jätän muksut miehen hoidettavaksi. Adios!
En muuta kun eläkkeelle pääsen jo vuoden kuluttua, en jonkun pätkätyön takia lähde taloa myymään.
Ai omistusasunnosta jonkun määräaikaisen osa-aikatyön takia?
Olen omalta osaltani useammankin kerran muuttanut töiden perässä ja jännäämn taas, mistä saisin seuraavan työpaikkani ja onko edessä jälleen muuttaminen.
Olen huojentunut siitä, että en ole esimerkiksi omaa asuntoa tullut ostaneeksi. - Mutta lapsia olsin halunnut ja toivonut saavani mutta yhdenkim lapsen jäämine jäänee vain haaveeksi ja umelmaksi.
Pelkästään parisuhdekumppanin löytäminen ja kohtaaminen on ja on ollut vaikeaa. Mutta onphanan tässä sinkkuelossa se hyvä puoli, ettei tarvitse kantaa huolta ja murhetta kuin itsestään. Mutta en minä silloin kun yliopistolta valmistuin niin ihan tällaista uraa odottanut.
Mutta nyt lopetan,niin voitte vittuilla ja halveksia vapaasti kun opisklin ja erehdyin teistä varmasti påsielemaan "väärää alaa". Ja tietysti luulen itsestäni ihan liikoja.
Vierailija kirjoitti:
No minäpäs muutan ja jätän muksut miehen hoidettavaksi. Adios!
Väliaikaisesti voi hyvin olla töissä toisella paikkakunnalla kuin muu perhe ja asua vuokralla. Ongelma tässä on se, että todennäköisesti siellä toisella paikkakunnalla on myös työttömiä jotka voisivat saada sen työpaikan.
Valituksi tulemisen jälkeen voi saada potkut koeajalla.
Vierailija kirjoitti:
Yhteishuoltajuudessa ei voi muuttaa noin vain ilman toisen vanhemman suostumusta, eikä varsinkaan ulkomaille. Varsinkin yksinhuoltajlle myös verkostot ovat tärkeitä, ei niitä niin vain tyhjästä polkaista toiselle puolen Suomea, jossa ei tunne ketään.
Ihmiset eroavat nykyään niin helposti ja heppoisin syin.
Sitten onkin vaikeaa. Monella tavalla
On ihan turha muuttaa jos ei ole rahaa muuttaa. Eikä turvaverkkoja. Ja turha muuttaa paikkaan jossa riski kodittomuudesta, jos työ ei jatkukaan. Ja turvaton nainen ei halua asua turvattomalla taloalueella. Tai tuntemattomassa huonossa paikassa verrattuna aiempaan.
Mitä kielitaidoton ulkomailla tekee. Käsimerkeinkö sitä pitäisi pärjätä ulkomaalaisten kanssa.
Tässä Ap sulle käsimerkkejä jonka metkityksen uskon sinun ymmärtävän ellet ole aivokuollut idiootti. 🖕🖕🖕🖕
Muutettu on ja muuttamisesta päästyäkin on muutettu. Tämä on yksinäistä elämää, jota eläessä lapset jäävät haaveeksi. Aina pätkän loputtua saa jännittää, mistä irtoaa seuraava työpätkä.
T. Väärin koukuttauduttu
Vierailija kirjoitti:
On ihan turha muuttaa jos ei ole rahaa muuttaa. Eikä turvaverkkoja. Ja turha muuttaa paikkaan jossa riski kodittomuudesta, jos työ ei jatkukaan. Ja turvaton nainen ei halua asua turvattomalla taloalueella. Tai tuntemattomassa huonossa paikassa verrattuna aiempaan.
Ja turha muuttaa paikkaan jossa riski kodittomuudesta, jos työ ei jatkukaan.
Aina voi muuttaa uudelleen eikä Suomessa nyt ole kovin helppoa jäädä kodittomaksi muutenkaan.
Ei muuttaminen ja asunnon löytäminen ole helppoa luottotiedottomana.
Sehän se onkin hirveen helppoa saada töitä joltain vieraalta paikkakunnalta, kun työpaikat menee pääsääntöisesti suhteiden perusteella.
Onhan se vaikeaa lähteä yksin vieraaseen kaupunkiin. Aluksi joku hikinen vuokrakämppä, jossain lähiössä/kaupunginosassa. Ei mitään suhteita eikä mitään tietoa minkälainen -osa on (alkkeja, narkkeja .....).
IT-alalla olen/olin. N. 6kk soppari (ihan TESsin mukainen, ei pt-). Aloin jo aika alussa katselemaan seuraavaa paikkaa: Kotkassa ja Kemissä olisi ollut; en hakenut.
"Kotka on savolaisen Ameriikka" sanotaan - satamakaupunki, mulla mitään käsitystä mistään kaupunginosista. Kemi taas pohjoisen kaupunki.
Kaveri kertoi baarissa: oli nuorena ollut Kemissä töissä. Paikalliset sanoneet, et katotaan kunhan kääntää tuulen pohjosen puolelle, tulee etelänvetelille lähtö! :) Kaveri miettinyt, et tässä mitään "etelänveteliä" olla. Jatkoi: kun se oikeasti käänsi tuulen pohjoisen puolelle, niin oli Kylmä! ..... No, teki homman loppuun ja muutti takaisin, kotimaakuntaan. ..... Eihän sisämaan tallaajat voi mitenkään tietää tollasia asioita, jos ei ole sukulaisia/kavereita/tuttuja entuudestaan.
Ei riitä, jos työpaikka on avoinna toisella paikkakunnalla. Ennen muuttoa pitää tulla valituksi kyseiseen työpaikkaan.