Mitä eroa känsällä ja syylällä?
Mulla on jalkapohjassa sellainen reilu puolensentin kokonen (halk.) känsä. Tai no, mikä lie, en tiedä mikä se on. Se kasvaa tavallaan sisäänpäin, sellasta valkosta kuollutta kovaa ihoa tms.
Minulla on Verruxinia, mutta olen aika laiskasti käyttänyt. Pitäisi saada tämä känsä/syylä heinäkuun alkuun mennessä pois. Mitä teen? Mikä tämä on? Auttaiskohan terveyskeskuslekuri?
Kommentit (7)
pari kuukautta sitten apteekissa kyselemässä että miten saa syylän/känsän pois,
sanoivat että tällähetkellä markkinoiden paras aine on ilmastointiteippi!
mutta sehän ei pysy kun korkeintaan päivän jalassa ja pitää vaihtaa usein, joten aika hankalaa hommaa joten jäänyt on... =(
enkä minäkään tosiaan tiedä mitä eroa syylällä ja känsällä, tai siis toinen on ulkoneva ja toinen kasvaa sissään, mutta kumpi???
siellä myös sanotaan, että syylä ja känsä kestävät käsittelyn koska ovat kuollutta ihosolukkoa, muu iho jäätyy. Eli mä ainakin kokeilisin.
Mutta käy näyttämässä jollekin terv. hoitajalle ensin, ni saat varmuuden. -2
Syylä on viruksen aiheuttama kasvain, joka ei lähde pelkästään sen ympäröivän kovettuman poistamisella. Ulospäin molemmat voivat näyttää aikalailla samalta, mutta lääkäri tai sairaanhoitaja erottaa kyllä syylän ja känsän kahden sekunnin vilkaisulla.
Ilmastointiteippi on tosiaan tehokkain tapa syylän poistoon. Apteekkien ja terveyskeskuksien jäädytysaineet kelpaavat vain roskikseen. Ainoa tehokas jäädytysmenetelmä on ihotautilääkärien käyttämä nestetyppi, mutta sitä tosiaan on vain ihotautilääkäreillä. Teho ilmastointiteipin luokkaa.
Mikä se idea on? Ettei saa happea vai?
Taidan soittaa terkalle...
Ap
eihän tuosta arpomisesta muuten mitään tule.
Eli samaa jäädytystä voidaan terveyskeskuksessakin käyttää.
Luvataan, että yksi laitto useinmiten auttaa 10 päivässä, käsittelyn voi tarvittaessa uusiakin.