Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä joku sanoi, että oikein asiantuntija on sitä mieltä, että kaupunki on parempi paikka kasvattaa lapsi kuin maaseut

Vierailija
23.08.2026 |

Ilta Sanomissa juttu, jossa 13 vuotias oli pahoinpidelty isolla joukolla ja mm. Yksi osallistuja oli vuonna 2015 syntynyt😦. 

Olen todellakin onnellinen, että asutaan täällä maalla ja mitään jengeytymistä ei tapahdu ainakaan ennen Yläkoulukenelle on hyväksi olla jengissäjoka on väkivaltainen eikä välitä mistään? 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja omassa lapsuudessani ei ollut koulukiusaamista koulussani. Luulen että jossain maalaiskylän koulussa jopa opettajat kiusaavat junttiudessaan :'D ei kiitos. 

T. Paljasjalkanen stadilainen

"Luulen" 😁

Kuten Fatima.

Sehän tiesi, että maalla asutaan siksi, että voi harrastaa insestiä ja hakata vaimoa. Ja että Helkamalta saa sähköfillarin ilmaiseksi kun vaan pyytää.

Miksi muuten kuppasi sen fillarin, kun sillä nähtävästikään ei ollut ikinä mitään käyttöä?

Vierailija
22/28 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalla ei ole enää muuta kuin kurjuutta, työttömyyttä ja näköalattomuutta. Palvelut on viety keskuksiin, pienemmät koulut lakkautettu ja urheilukentät kasvavat pajua. 

Mitä siellä teet?

T. Stadilainen joka ei ole koskaan edes käynyt  kehä 3:ta pidemmällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalla ei ole enää muuta kuin kurjuutta, työttömyyttä ja näköalattomuutta. Palvelut on viety keskuksiin, pienemmät koulut lakkautettu ja urheilukentät kasvavat pajua. 

Mitä siellä teet?

No me harrastetaan metsästystä, kalastusta ja muuta luontoon liittyvää. Välillä ajetaan motocrossia tai enduroa omilla mailla tai sitten käydään lentämässä tai golfaamassa. Töitä on enemmän kuin ehditään tekemään. Ei tää nyt ankeaa ole jos ei oo peukku persiissä... tai jossain muualla.

Vierailija
24/28 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseutu on mukavampaa aluetta, mutta ihmiset usein kateellisia vähämie lisiä.

Vierailija
25/28 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja omassa lapsuudessani ei ollut koulukiusaamista koulussani. Luulen että jossain maalaiskylän koulussa jopa opettajat kiusaavat junttiudessaan :'D ei kiitos. 

T. Paljasjalkanen stadilainen

"Luulen" 😁

Kuten Fatima.

Sehän tiesi, että maalla asutaan siksi, että voi harrastaa insestiä ja hakata vaimoa. Ja että Helkamalta saa sähköfillarin ilmaiseksi kun vaan pyytää.

Miksi muuten kuppasi sen fillarin, kun sillä nähtävästikään ei ollut ikinä mitään käyttöä?

Onhan hänen pakaralihaksensa erinomaisen kehittyneet?

Vierailija
26/28 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä täällä sitten onkin asiat hyvin. Koulussa ala-asteella ei juurikaan ole kiusaamista. Oma poikani voisi olla kumpaa vaan tai kumpaakin. Koulussamme on n. 80 oppilasta, ja riittävästi opettajia. 

Siis poikasi voisi olla tyttö tai kumpaakin?

Vierailija
27/28 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä teet?

T. Stadilainen joka ei ole koskaan edes käynyt  kehä 3:ta pidemmällä.

Ei vaan 3000 asukkaan kunnassa kasvanut, joka lähti kaupunkiin opiskelemaan ja jäi sille tielleen työelämään.

Kotikuntaa ei kuntaliitosten takia edes ole enää, kaupat ja koulut kadonneet, maatilat lopetettu, kun ei enää kannata, sinne jääneet kaverit pääosin työttöminä. 

Porukka yrittää selvitä jobbailemalla sekalaisia pikkubisneksiä, pimeillä duunilla tyyliin korjaa mun traktori, niin kaivan salaojat sun vanhempien homehtuneen kämpän ympärille. 

Nuorisolle ei ole mitään.

Vierailija
28/28 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ap:n lapsen yläkoulu on? Saattaa olla todella iso lähimmässä kuntakeskuksessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän