Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahoititko mielesi siitä, että Alisa Vainio saa 20 000 euroa

Vierailija
22.08.2026 |

Puhtaana käteen, maksaa tasan 0 euroa veroja. 

Tuliko paha mielei

Vaihtoehdot

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pahoittanut.

Mutta siitä pahoitin että kitsas Lappeenranta antoi vain 20000€ kun oikeasti olisi pitänyt antaa 200000€.

Miksi? En mä ainakaan maksa veroja siksi että joku voi juosta koko elämänsä. Juoskoon omilla rahoillaan vaan.

Ja mun mielestä Peltsi ja Ella Kanninen voisivat reissata omilla rahoillaan. 

Vierailija
22/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Mutta onhan se vähän kreisiä maksaa aikuiselle siitä, että se juoksee. Outo maailma.

Eiks sen pitäis itse hankkia sponsorinsa eikä elellä veronmaksajien loisena?

Hänellä on monta yhteistyökumppania, googlaa niin tiedät, ääliö.

Evvk jotkut turhat urheilijat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä kuka tuo on. En jaksa olla kateellinen muille. Kateus jäi omalla kohdalla lapsuuteen. Itse voin omilla teoilla vaikuttaa siihen miten paljon saan rahaa ja miten pystyn elämään jne. 

Vierailija
24/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itkuksi pisti, aluksi huuli alkoi vapisemaan mutta lopulta en kyennyt enää hillitsemään itseäni. Tämä on niin väärin!

Vierailija
25/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi Lappeenrannan lentokentän kiertävä kuntorata nimetään juoksijatähden mukaan. Lisäksi myös valmentaja kuittasi 5 000 euroa puhtaana käteen. Ei ole yhtään ihmistä tässä maailmassa joka on kiertänyt sitä rataa yhtä paljon, joten ihan oikein nimetty.

Siis oikeesti? Joku viettää elämänsä kiertäen kenttää, niin se kenttä nimetään sen mukaan ja rahulit päälle. Onko mitään hyödyttömämpää mistä maksaa? En ihan heti keksi.

Vierailija
26/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kotikaupunki maksaa, eikä valtio, tai Suomen yu-liitto?

Vierailija
27/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pahoittanut.

Mutta siitä pahoitin että kitsas Lappeenranta antoi vain 20000€ kun oikeasti olisi pitänyt antaa 200000€.

Miksi? En mä ainakaan maksa veroja siksi että joku voi juosta koko elämänsä. Juoskoon omilla rahoillaan vaan.

Huvittaa tälläinen parkuminen, urheilijan kohdalla jonka starttiraha maratonille pyörii jossain 50 000 euron kohdalla, sponssi ja bonus palkkiot päälle. Meidän rahoilla, huoh. Ulisija unohtaa, että Alisa maksaa veroja Suomeen, myös niistä isojen brändien ulkomaalaisista sponssirahoista.

Niin? Mihin se sitä 20 000 siis tarttee? Sillä palkkaa 4 sairaanhoitajaa vuodeksi. Alisa voi juoksennella ihan omilla rahoillaan.

20 000 eurolla ei palkkaa edes yhtä sairaanhoitajaa vuodeksi. Ei edes lähihoitajaa eikä hoiva-avustajaa.

Vierailija
28/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pahoittanut.

Ja mun mielestä Peltsi ja Ella Kanninen voisivat reissata omilla rahoillaan. 

Todellakin! Alisa voi kiertää rataa ja Peltsi ksnsalllispuistoja ihan omilla rahoillaan. Olemme samaa mieltä.

Vierailija
29/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juokseminen on kuin taide. Jos joku ei sen näkemisestä suostu maksamaan tarpeeksi, niin se on voi voi. Sitten voi harrastella kotonaan taidetta ja urheilua. Verorahoja siihen ei tule laittaa. 

Taide on aivan eri asia, se on sielunravintoa. Urheilun katsominen taas on hyödytöntä. Sen sijaan että toljottaa jonkun toisen juoksemista, voi ennemmin vaikka juosta itse. 

Vierailija
30/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon kun Lappeenrannan oma tyttö menestyy, laitetaan kättä taskuun. Hyvä Alisa !

T.Lappeenrantalainen

Vierailija
31/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Mutta onhan se vähän kreisiä maksaa aikuiselle siitä, että se juoksee. Outo maailma.

Minusta on kreisiä, että kaikenmaailman hupiukoille ja akoille kuten politiikoille maksetaan yhtään enempää kuin työttömyyskorvauksen verran. Täysin hyödytöntä ja kyvytöntä porukkaa. Itse leikkaisin myös johtajilta 95% palkasta.

Tuolin sopii minulle. Politikoida voi omilla rahoillaan, samoin juoksennella.

Vierailija
32/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi oikealla työllä saada rahat.

Vierailija
33/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pahoittanut.

Huvittaa tälläinen parkuminen, urheilijan kohdalla jonka starttiraha maratonille pyörii jossain 50 000 euron kohdalla, sponssi ja bonus palkkiot päälle. Meidän rahoilla, huoh. Ulisija unohtaa, että Alisa maksaa veroja Suomeen, myös niistä isojen brändien ulkomaalaisista sponssirahoista.

Mistä tiedät että Alisa maksaa veroja? Urheilijoille on sellaiset järjestelyt jotka mahdollistaa tulojen tallettamisen erilliseen rahastoon verovapaasti ja rahan nostamisen sieltä treenikäyttöön edelleen verovapaasti  

Vierailija
34/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikohan se moukarinheittäjä mitään vaikka kultaa toi myös? Mediaa kiinnostaa vaan Alisa.

Vierailija
35/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäisi oikealla työllä saada rahat.

Totta. Juokseminen on harrastus, josta ei ole mitään hyötyä muille kuin juoksentelijalle itsellleen. Sen tuleminen ei kuulu valtion ydintehtäviin.

Vierailija
36/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jäänee käteen kun menee vero päältä.? Voi jäädä kymppitonni. 

Vierailija
37/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen vauvafoorumilainen, jaksoi lukea otsikon ennen kommentointia. 

Vierailija
38/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä saisi monta koululounasta lapsille.

Vierailija
39/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stipendistä ei tarvitse maksaa veroa. Verottomana saa summan.

Vierailija
40/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saikohan se moukarinheittäjä mitään vaikka kultaa toi myös? Mediaa kiinnostaa vaan Alisa.

Lennätettiin Suomeen ykkösluokassa kun taas Alisa lensi sikaosastossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän