Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erotaan liian helposti

Vierailija
26.05.2007 |

Näin kaikki sanovat : nykyään erotaan liian helposti.

Mikä sitten on syy erota tai pysyä suhteessa?

Jos ajattelen itseäni niin..

Rakastanko miestäni? En. Yhteisten vuosien tuomaa kiintymystä toki on.

Olenko mustasukkainen? En. Mieheni käyttäytyy lojaalisti (mikä on hyvä). Välillä toivon että hän löytäisi uuden naisen niin olisi hyvä " syy" erota ja jatkaa elämää omillani.

Pidänkö häntä viehättävänä? En, nykyinen ulkonäkö lähinnä inhottaa.

Näenkö meidät yhdessä 10 vuoden päästä? Ajatus ahdistaa.

Onko hän hyvä isä ja aviomies? Ehdottomasti

Tallainen keitos siis: minulla on mies, jota en erityisemmin rakasta tai halua, mutta joka kuitenkin on erittäin hyvä isä lapsillemme ja lojaali aviomies. Tyytyäkö laimeaan suhteeseen vai erota? Slalasuhteita en harrasta enkä aio aloittaakaan.

Tämä on varmaan persoonakysymys.

Ihan mielenkiiinnosta siis -mitä SINÄ tekisit?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis mitään " hyväksyttävää" syytä erota. Ei väkivaltaa, alkoholiongelmia, pettämistä tm. Mutta jotenkin se, että avioliittomme ajautui täysin kaveripohjaiseksi ei minua enää tyydyttänyt. Seksi loppui, enkä halunnut läheisyyttäkään mieheni kanssa. Lähipiiri paheksui eroamme ja sain kuunnella todella kurjia kommentteja, yllättäen myös monet ystäväni etääntyivät minusta!?

Lasten takia mietin eroa hyvin pitkään ja harkitsin joka kantilta, mutta ajattelin myös itseäni ja sitä, että haluan vielä joskus tuntea jotain ja olla onnellinen. Nyt erosta on aikaa 1,5 vuotta ja kaikki on mennyt todella hyvin. Olemme ex-mieheni kanssa todella hyvissä väleissä ja tapaamme usein. Hän myös viettää paljon aikaa lasten kanssa. Me molemmat seurustelemme nykyään tahoillamme ja onneksi lapset ovat ottaneet kummankin kumppanit loistavasti vastaan.

Vaikka arki onkin hieman raskaampaa, tunnen tehneeni oikean ratkaisun. Olen onnellisempi, jaksan ihan eri tavalla olla lasten kanssa, jopa lapset vaikuttavat tyytyväisemmiltä, kun vanhemmilla on parempi olla. Taloudellisesti minua yllätti, miten vähän ero vaikutti. Yksin lasten kanssa esim. ruokamenot ovat paljon pienemmät, samoin hoitomaksut pienenivät reilusti ja lapsilisään tuli yh-korotukset. En tunne joutuvani tinkimään mistään, on varaa salikortteihin ja uusiin vaatteisiin ja jopa lomamatkoihin silloin tällöin... :)

Kerran keskustelin ravintolassa erään miehen kanssa asiasta, hänellä oli erittäin vaikeaa avioliitossaan ja hän totesi minulle, että " valitsit sitten sen helpoimman tien ja erosit" . Voi olla näin, mutta hyvältä tuntuu silti!! :)

Vierailija
22/23 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä ollaan kuitenkin vaiheessa missä kaiken voisi " perua" . Asiat myllertävät mielessä ääripäästä toiseen.

Rohkaisevaa kuitenkin kuulla, että täällä on joitakin eroon päätyneitä ja siihen ratkaisuunsa tyytyväisiä naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräät vaikeat asiat ovat antaneet näkökulmaa siihen, mitä oikeasti haluan parisuhteelta. Ja nyt mietimme yhdessä ulkopuolisen kanssa, löytyykö sellaista yhteistä tarpeeksi, että yhdessä jatkaminen tuntuisi oikealta ratkaisulta.

Tässä on minusta tärkeää se, että näemme vaivaa suhteemme eteen, emme halua erota, vaan oikeasti haluamme, että yhteinen sisältö löytyisi. Ja näyttää siltä, että puolisot eivät ole yhtä aikaa samassa vaiheessa, siksi haluan antaa aikaa tälle selvittelyprosessille enkä säntää päättämään vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi