Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomus: ”Töitähän aina on. Hanttihommia löytyy aina."

Vierailija
22.08.2026 |

”Töitähän aina on. Hanttihommia löytyy aina, varsinkin tämmöisessä kasvavassa taloudessa. Kysymys on aina siitä, että mitä ollaan valmiit ottamaan vastaan”, Juhana Vartiainen sanoo.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012223568.html

Naurettavin asia mitä olen kuullut pitkään aikaan, vieläpä poliitikon suusta. Kuka voi enää tämän jälkeen äänestää kokoomusta?

Kommentit (341)

Vierailija
321/341 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arto Satonen kävi henkilökohtaisesti hakemassa Filippiineiltä hoitajia vaikka Suomessa on hoitajia työttömänä. Tällä tavalla Kokoomus haluaa laskea suomalaisten palkkoja ja tehdä suomalaisista turhia ja työttömiä.

Sellainen koti, kirkko ja isänmaa-puolue meidän Kokoomus!

Mutta ne filippiiniläisetkin haluavat jossain vaiheessa sen palkan, joka heille kuuluu. Mitä olen ulkomaalaisten kanssa näistä palkka-asioista keskustellut, niin tarvetta alkaa olla oikealle palkalle. Eivät he ole mitään yksinkertaisia työjuhtia kuten Kokoomuksessa luullaan. 

Vierailija
322/341 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslainen on kerrankin aivan oikeassa, koska totta molemmat väitteet on kun ihan kaikkialla on hirmuinen määrä tekemätöntä työtä ja liian vähän henkilökuntaa, mutta se ongelma onkin siinä että palkanmaksuhaluista työnantajaa ei löydy. Töitä on, mutta jonkun pitäisi tehdä ne ilmaiseksi ja ihan vaan tekemisen ilosta tai sitten yhden ihmisen pitäisi tehdä kolmen ihmisen työt, mutta palkkaa maksetaan vain yhdestä.

Kokoomuslaisen kannattaisi keskittyä siihen tärkeimpään ongelmaan. Kun palkanmaksuhalukkuus löytyy yrittäjältä niin kas, osaavan ja motivoituneen (ja huom! suomalaisen) työvoiman saaminen ei ole enää minkäänlainen ongelma. 

Ei yrittäjä voi teettää työtä tappiolla. Jos työehtosopimus määrittää työstä korkeamman hinnan kuin mitä työ tuottaa, niin silloin yrittäjä ei tietenkään palkkaa työntekijää tekemään kyseistä työtä.

Suomessa on vain kaksi vaihtoehtoa: joko palkkaat ultrakalliin tes-palkkaisen työntekijän tai sitten toivot, että saat ilmaistyövoimaa esimerkiksi työkkärin kautta. Matalan eli kohtuullisen palkan maksaminen on Suomessa laitonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/341 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuuseläkkeellä olevat kokoomuslaiset voisivat tehdä noita vapaaehtoistöitä palkkatyön sijaan, nuoret pääsis töihin.

Monessa maassa ei saa nostaa molempia.

Vierailija
324/341 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksa itse 1500 eurosta kaikki kulut vuokra, sähkö, vakuutukset, ruoka, hygieniatarvikkeet, vaatteet, bussikortti/auton kulut ym.ym. Miten pärjäät?

Olisi aika karsia kuluja. Valtion tehtävänä ei ole maksaa työttömille keskiluokkaista elämäntyyliä.

Poliitikkojen tehtävä taas on muhkean oman palkkansa eteen järkätä maa siten että ihmisille on palkallista työtä. Nyt tätä ei tapahdu, ja nää broileriloiset kavereineen spämmii vaan palstat täyteen sontaa jossa hoetaan kokkaria ja persua vuorotellen, ja kuvitellaan että tää riittää kansalle ongelmanratkaisun sijaan.

Olisko aika laittaa broilerien ja avustajiensa ja puolueiden avustukset riippuvaisiksi siitä miten hyvin maalla ja kansalaisilla menee. Esim. tällä hetkellä (ja viime hallituksen aikaan)  talous on siinä tilassa ollut niin kauan, että kansanedustajat saisi ehkä tonnin kuussa brutto ja ministerit siihen satasen enemmän, avustajat voisi tehdä hommiaan toimeentulotuella jos vaan hakemukset menee läpi, ja puolueet ei saisi senttiäkään julkisia varoja. Ehkä alkaisi kiinnostaa ruveta tekemään maatakin hyödyttäviä päätöksiä vihdoin. 

Vierailija
325/341 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Paitsi ne palveluammatit ei katoa ainakaan tekoälyn takia, mutta nekään eivät käy koska kampaajalla käyntikin on rahantuhlausta ja ei kuulu pienituloisille."

Niin kauan kuin raha on itse tienattua niin henkilö voi tietenkin käyttää sen kampaajaan jos haluaa. Mutta veronmaksajien velvollisuus ei ole kustantaa kenenkään kampaajakäyntejä.

Eihän saa! Juurihan tuossa toisessa ketjussa painotettiin että omasta palkasta täytyy laittaa kaikki säästöön mahdollista tulevaa työttömyyttä varten koska muuten se on veronmaksajilta pois siinä vaiheessa jos jäät työttömäksi. 140€:n tuhlaaminen tatuointiin oli tuomittu täysin koska se 140€:a voi myöhemmin olla pois veronmaksajilta. Eli vaikka olet töissä niin mitään turhaa ei voi ostaa koska se voi joskus myöhemmin olla pois veronmaksajilta. Vain näin Suomi nousee!!!! 

Vierailija
326/341 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletteko te oikeasti, että jollekin alalle kouluttamaton ja kokematon työnhakija tienaa heti vähintään 3000 e/kk? Työttömien suurin ongelma on liian suuret tuet, mikä saa aikaan sen, ettei 1500 euron palkkaa pidetä minään.

Hyppisin riemusta jos saisin työn josta tienaisi 1500€. Se on paljon enemmän kuin tukeni joka on 595€ (siitä 550€ menee suoraan asumiskuluihin). Ei jää säästöön, ei. 

Vierailija
327/341 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyttömin suomalainen rahareikä on se, että meillä on Suomessa yli 300000 työtöntä ja työnantajat itkevät työvoimapulasta. Työnantajat ovat vetäneet vastimukset tappiin ja sadoilla tuhansilla veroeuroilla koulutetut suomalaiset lojutetaan kortistossa ja tänne raahataan ulkomailta väkeä lisää työttömyyskortistoon. Missä kohtaa tälle työnantajien jumalpalvonnalle pistetään vastuu ja aletaan maksattamaan sen työperäisenä maahanhankitun työvoiman työttömyys heillä?

Suomalainen työntekijä on hankala, kun sille pitäisi palkkaakin maksaa. Siksi on hirveä kiima tuoda ulkopuolista työvoimaa, joka työtyy huonompaan palkkaan ja ehtoihin. 

Vierailija
328/341 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Paitsi ne palveluammatit ei katoa ainakaan tekoälyn takia, mutta nekään eivät käy koska kampaajalla käyntikin on rahantuhlausta ja ei kuulu pienituloisille."

Niin kauan kuin raha on itse tienattua niin henkilö voi tietenkin käyttää sen kampaajaan jos haluaa. Mutta veronmaksajien velvollisuus ei ole kustantaa kenenkään kampaajakäyntejä.

Eihän saa! Juurihan tuossa toisessa ketjussa painotettiin että omasta palkasta täytyy laittaa kaikki säästöön mahdollista tulevaa työttömyyttä varten koska muuten se on veronmaksajilta pois siinä vaiheessa jos jäät työttömäksi. 140€:n tuhlaaminen tatuointiin oli tuomittu täysin koska se 140€:a voi myöhemmin olla pois veronmaksajilta. Eli vaikka olet töissä niin mitään turhaa ei voi ostaa koska se voi joskus myöhemmin olla pois veronmaksajilta. Vain näin Suomi nousee!!!! 

Eli jos käyt kampaajalla ja maksat sen 50€ palkastasi mutta jäät 10v päästä työttömäksi niin olet maksattanut tuon kampaajan veronmaksajilla eli ei saa käyttää rahaa kampaajaan vaikka olisit nyt töissä ja saat palkkaa. Ei, se on väärin tehty! 

Vierailija
329/341 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää paikkansa! Kun esim. pääkaupunkiseutua katsoo, niin monessa paikassa törmää henkilöihin, joilla todella huono suomenkielen taito, mutta muutamassa vuodessa silti työllistynyt. Wolt, bolt, uber, parturi, ravintolatyöntekij jne. Ahkeraan ja työteliästä porukkaa hakemassa parempaa elämäö, Jos tänne syntynyt ja 20-50 vuotta täällä asunut, ei löydä itselleen edes hanttihommia, niin kyseessä on aina 100%:sesti asennekysymys! Mikä tahansa työ ei henkilölle kelpaa!

Hanttihommiksi, joita on usein tarjolla, laskettakoon myös mainostenjakelu, puhelinmyynti, ovelta ovelle -myynti (mm. kodin turvajärjestelmien), henkilökohtainen avustaja. 

Moniko työllistymisen mahdottomuudesta valittaja on oikeasti kirjautunut esim. vuokratyöfirman listoille ja ottanut sitä kautta vastaan, mitä tarjolla on? Tiedän useita kouluttamattomia ja kokemattomia henkilöitä, jotka ovat työllistyneet vakituiseen kokopäivätyöhön tekemällä ensin ahkerasti vuokratyöfirman kautta sekalaisia keikkoja, kuten muuttoja, pesulatyötä, ikkunanpesua, jotain tehdashommaa jne. Joskus keikkaa saattoi tulla päivän varoitusajalla.

Minulle ilmoitettiin kohteliain sanankääntein, ettei vuokratyöfirma edes ota minua kirjoille. Olen yli 60.

Vierailija
330/341 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää paikkansa! Kun esim. pääkaupunkiseutua katsoo, niin monessa paikassa törmää henkilöihin, joilla todella huono suomenkielen taito, mutta muutamassa vuodessa silti työllistynyt. Wolt, bolt, uber, parturi, ravintolatyöntekij jne. Ahkeraan ja työteliästä porukkaa hakemassa parempaa elämäö, Jos tänne syntynyt ja 20-50 vuotta täällä asunut, ei löydä itselleen edes hanttihommia, niin kyseessä on aina 100%:sesti asennekysymys! Mikä tahansa työ ei henkilölle kelpaa!

Hanttihommiksi, joita on usein tarjolla, laskettakoon myös mainostenjakelu, puhelinmyynti, ovelta ovelle -myynti (mm. kodin turvajärjestelmien), henkilökohtainen avustaja. 

Moniko työllistymisen mahdottomuudesta valittaja on oikeasti kirjautunut esim. vuokratyöfirman listoille ja ottanut sitä kautta vastaan, mitä tarjolla on? Tiedän useita kouluttamattomia ja kokemattomia henkilöitä, jotka ovat työllistyneet vakituiseen kokopäivätyöhön tekemällä ensin ahkerasti vuokratyöfirman kautta sekalaisia keikkoja, kuten muuttoja, pesulatyötä, ikkunanpesua, jotain tehdashommaa jne. Joskus keikkaa saattoi tulla päivän varoitusajalla.

Minulle ilmoitettiin kohteliain sanankääntein, ettei vuokratyöfirma edes ota minua kirjoille. Olen yli 60.

Mulle ei ole edes kohteliain sanakääntein otettu mitenkään yhteyttä vuokrafirmoilta. T. Se yksikätinen

Vierailija
331/341 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tosiaan olla että työtä on. Aivan eri asia on se, onko työpaikkoja. Ja niitä ei siis ole. Halukkaita palkanmaksajia ja täten työpaikkoja ei ole.

Palkanmaksajia on ,sivukulujen ja sairaspäivärahojen ei.

Vierailija
332/341 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi päivän varoitusajalla tehdä satunnaisia keikkoja,olen totaali yh. Tuet menee monejsi kk sekaisin,eikä tied paljonko saa rahaa seuraavassa kuussa ja milloin. Säästöjä ri ole kun elämmme tt tuella lasten kanssa. Ja työajat pitäisi matkoineen suunnilleen tietää etukäteen lasten takia.

T: yh n50, olem jakanut mainoksia,, ollut mansikkapellolla, puhelinmyynnissä, hyllyttäjänä, r kioskilla, siivoamassa 10 vuotta eri paikoissa, jakanut mainoksia jne 14 vuotiaasta asti

Vierailija
333/341 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, karsiudun näistä "hanttihommista" jo siinä vaiheessa, kun yritän laittaa hakemusta henkilövuokrausyritykselle. Kokeilkaapa itse tehdä vaikka SOL:lle hakemus. Ei sinne varastotöihin tai siivousfirmoihin vain kävellä sisään. 

Minulla on yli 20 vuotta hyvää työkokemusta IT-alalta, mutta en pääse edes postia lajittelemaan. Minua ei kutsuttaisi edes haastatteluun, kun ei ole aiempaa kokemusta just niistä "hanttihommista".

Vierailija
334/341 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin noin 50 ja hain yhteen isoon suomalaiseen firmaan töihin. Rekrykonsulentti oli jo vakuuttunut ja sanoi suosittelevansa minua. Sitten tuli seuraavana päivänä viesti, että sori vaan, firma ei halua minua eikä edes keskustella kanssani. Syytä tälle ei tietty kerrottu, mutta kun osaaminen oli kohdallaan eikä muutakaan ihmeellistä ollut niin ikä taisi olla isofirmaoy:lle sitten se väärä numero. Tätähän nää ei ikinä tule myöntämään, mutta tuon näkee ihan käytännössä. 

Vierailija
335/341 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit aiheuttavat syöpää ja ovat siten yhtä merkittävä taloudellinen haitta yhteiskunnalle, kuin lihavuus

Vierailija
336/341 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 1200  brutto palkka riittää hyvin ammattikoulun käyneelle ykksiösssä asuvalle duunarille. Ettehän te mitään perhettäkään ole perustamassa.

Vierailija
337/341 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaiset eivät vain tajua että hanttityöstäkin tulusi maksaa sellaista palkkaa että sillä eläisk ilman yhteiskunnan maksamia tukia.

Vierailija
338/341 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä lähden niihin hanttihommiin. Irtisanon itseni nykyisestä työstäni ja lähden tekemään niitä hanttihommia. Jätän käyttämättä tämän yhteiskunnan hyväksi 30 vuoden työkokemukseni ja kaksi yliopistotutkintoani ja alan kaivamaan ojia. 

Vierailija
339/341 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne hanttihommat pitänyt jakaa ilmaistöiksi kaikille yli 45 irtisanotuille että voivat "osallistua yhteiskuntaan" seuraavat 30 vuotta orjina?

Vierailija
340/341 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit aiheuttavat syöpää ja ovat siten yhtä merkittävä taloudellinen haitta yhteiskunnalle, kuin lihavuus

Yhtälailla ne hiusväritkin aiheuttaa. Punainen liha se vasta tutkimusten mukaan aiheuttaakin syöpää (tatuointien ja hiusvärien syöpäriski on vielä kyseenalaista). Nämäkin on täysin turhuuksia ja liha vielä on ympäristölle haitallista. Täytyisi terveydenhuollossa olla sitten rasti ruutuun menetelmä että kaikki syöpää aiheuttava - > et saa hoitoa koska itse olet aiheuttanut, maksa itse hoitosi 😌 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi