Vaikein taideteos josta oikeasti pidät
Kommentit (71)
Sanotaan nyt vaikka Dante Alighierin Jumalainen näytelmä, ja Pablo Picasson Guernica.
Ihan nuorena, ehkä 19 v lauloin erään vaativan teoksen. Se on jäänyt mieleen, vaikka olen jo keski-ikäinen.
Superlatiivi on aina vaikea (mulle).
Esim. Picasson teoksia en kätsää ollenkaan (joku sitten selittää). Esim. https://fi.wikipedia.org/wiki/Guernica_(maalaus)
Sit oli joku kotimainen taidemaalari, näyttely oli Retretissä (tietenkään saa nyt nimeä päähän ..... :( )
Kaikki Juhani Palmun maalaukset. Todella vaikeaselkoisia, mutta kun niitä lopulta ymmärtää, diggaaminen on loputonta!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Juhani Palmun maalaukset. Todella vaikeaselkoisia, mutta kun niitä lopulta ymmärtää, diggaaminen on loputonta!
Rumia ja ahdistavia.
Dalin teokset. Ihan mielettömän mielipuolisia, mutta samalla mielettömän mielenkiintoisia.
Ai niin. Keramiikka on monipuolisempaa kuin luulemme.
Morandi. Jotenkin kun se sommittelullinen maailma aukeni, ja kaikki ne hiljaiset värit ja negatiiviset tilat, tietty outous ja luonnosmaisuuskin, niin hänen asetelmansa on alkaneet tuntua ihan ilotulitukselta. Ilahdun nykyään aina kun näen asetelmamaalauksia arkiesineistä, ja jopa kukkasistakin. Morandi avasi minulle tien asetelmien maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Poliisiopisto 4
😂😂😂😂😂👍
Taideelokuvat on joskus vaikeita. Jos käsitellään rankkoja aiheita. Jollei mässäily mene yli, niin ymmärrän.
Veijo Rönkkösen patsaspuisto. Vaati minulta useamman käyntikerran että opin sen kauneuden näkemään kovissa harmaissa betonihahmoissa.
Yhdessä taidenäyttelyssä seinille oli heijastettu valtavia kaksoisvalotettuja valokuvia jotka yllättäen olivatkin Rönkkösen valokuvia. Aivan huikea näyttelykokemus oli se. Tosi koskettavia kuva-aiheita, kukat olivat tärkeitä hänelle kuten patsaspuiston puutarhastakin käy ilmi.
Äitimuorin tekemä ahvenkukko savuläskillä. Meni oma aikansa siihen se suutuntuman oppimiseen, mutta nyt totuttuani mikään ei voi sitä päihittää. Kylkeen iso lasi piimää.
M 58
Taiteen ja viihteen rajalta David Lynchin Blue Velvet -elokuva.
Vierailija kirjoitti:
Äitimuorin tekemä ahvenkukko savuläskillä. Meni oma aikansa siihen se suutuntuman oppimiseen, mutta nyt totuttuani mikään ei voi sitä päihittää. Kylkeen iso lasi piimää.
M 58
Ai kauhee🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Taidegrafiikka noin yleensä. Yksi taiteilija sykähdyttää.