Mitä sinä tekisit tässä tilanteessa?🤔
Ajelin skootterilla. Huomasin, että pyörätien vierellä makasi mies. Kaikki autoilijat vain ajoivat ohi. Itsekin ensin ajoin, sitten tuli hirveä syyllisyys ja käännyin takaisin. Menin kyselemään vointia, herättelin. Pysäytin pari pyöräilijää,että saisin tukea, että en olisi ihan yksin siinä.
Heitä ei kiinnostanut, vaan jatkoivat matkaa.Hankin apua sitten yksin. Sain jälkeenpäin kiitoksia. Tällaisia me mopoilijat ollaan.
Kommentit (12)
::D Hauska keksitty aloitus mutta oikeassa tilanteessa jos tuo tapahtuisi niin olisihan se hyvä katsoa onko miehellä kaikki hyvin
Vierailija kirjoitti:
::D Hauska keksitty aloitus mutta oikeassa tilanteessa jos tuo tapahtuisi niin olisihan se hyvä katsoa onko miehellä kaikki hyvin
"tälläsiä me mopoilijat ollaa" :D
Olen nähnyt kauempaa, miten vähän iäkkäämpi rouva kaatui polkupyörällä ja varmaan joku 5-6 pyöräilijää ajoi lunkisti ohi ennen kuin ensimmäinen pysähtyi kohdalle. Itse pysähdyin myös kun saavuin fillarilla rouvan kohdalle. Vituttaa ihmisten toiminta.
Eikö ihmisiä moitita siitä, että uteliaina jäävät tölläämään ja kuvaamaan tilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Siis tämä oli kyllä ihan totta. Tapahtunut minulle muutama vuosi sitten, ja on jäänyt mieleeni, kun mopoilijoista on ollut puhetta. Ei pitäisi epäillä, tuomita.
Mä herättelin vast’ikään bussipysäkille sammunutta miestä.
Sain miehen hereille ja istumaan ja hetken kuluttua pääsi jo jaloilleen.
Ei missään nimessä halunnut ambulanssia kutsuttavan ja lähti siitä tarpomaan omille teilleen.
Kyse oli humaltuneesta ihmisestä, mutta pitkällään bussipysäkillä makoileva ihminen olisi voinut olla myös vakavasti sairas.
En olisi voinut jättää oman onnensa nojaan.
Ihmisten välinpitämättömyys kyllä jaksaa ihmetyttää.
Minä olen pariinkin kertaan soittanut apua maassa makaavalle ihmiselle. Ensimmäisen kerran sairaskohtauksen saaneelle ja toisen kerran sammuneelle pakkasessa. En minä siihen muiden apua tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisiä moitita siitä, että uteliaina jäävät tölläämään ja kuvaamaan tilanteita.
Auttaminen, voinnin tarkistaminen ja lisä-avun hankkiminen tarvittaessa ei ole tölläämistä.
Puhelinta tarvitsee hätätilanteessa vain lisä-avun hankkimiseen.
Mistä näitä muka-nokkelia näsäviisastelijoita oikein sikiää…
Vierailija kirjoitti:
Mä herättelin vast’ikään bussipysäkille sammunutta miestä.
Sain miehen hereille ja istumaan ja hetken kuluttua pääsi jo jaloilleen.
Ei missään nimessä halunnut ambulanssia kutsuttavan ja lähti siitä tarpomaan omille teilleen.
Kyse oli humaltuneesta ihmisestä, mutta pitkällään bussipysäkillä makoileva ihminen olisi voinut olla myös vakavasti sairas.
En olisi voinut jättää oman onnensa nojaan.
Sitten olet aivan kuin minä. T: skootterikuski Ap.
Toimit todella hienosti! Ne muut ihmiset ei!