Mikä pakko tuosta naurettavan pienestä yleistuestakin vielä verottaa 20% ?
Siis ihan naurettavaa touhua.
Samaan aikaan lasketaan rikkaiden verotusta- verohelpotuksia varakkaille?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiseksi saat rahaa ja silti valitat kun VÄHÄN siitäkin verotetaan. Minulta viedään yli 40% siitä rahasta, minkä eteen olen joutunut raatamaan.
Voi että. Pystytkö nyt olemaan vai pitääkö soittaa ambulanssi?
Ota lääkkeesi jankuttaja.
Ota keskenäsi, vihapuheen spämmääjä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiseksi saat rahaa ja silti valitat kun VÄHÄN siitäkin verotetaan. Minulta viedään yli 40% siitä rahasta, minkä eteen olen joutunut raatamaan.
Tuskin raadat, tärväät vain työnantajan aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tulee sitten 400-500€ veronpalautusta. Paska homma, vaikuttaa toimeentulotukeen.
Ei vaikuttanut tänä vuonna n 400€ palautus.
Kuinka niin?
Juu, elokuussa en edes hakenut mutta syyskuun päätökseen ei enää.
Aijaa, onpa erikoista! Oliko selitystä että miksei huomioitu?
Ai syyskuussa? Millä mekanismilla olisi huomioitu 2kk:lle? Kela näkee omista tuistaan tulleet veronpalautukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tulee sitten 400-500€ veronpalautusta. Paska homma, vaikuttaa toimeentulotukeen.
Kuinka niin?
Ai syyskuussa? Millä mekanismilla olisi huomioitu 2kk:lle? Kela näkee omista tuistaan tulleet veronpalautukset.
Mulla on huomioitu aina se veronpalautus (esim. 400e) miinus 50e (ennen kuuluva osa minkä sai pitää) ja miinus sen kuun tukiraha, loput ylijäämää seuraavalle kuulle pitänyt säästää. Ja siitäkin huomioitu esim. syyskuussa taas miinus 50e. Nyt ei enää tuota 50e suojaosuutta olekaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin?
Mulla on huomioitu aina se veronpalautus (esim. 400e) miinus 50e (ennen kuuluva osa minkä sai pitää) ja miinus sen kuun tukiraha, loput ylijäämää seuraavalle kuulle pitänyt säästää. Ja siitäkin huomioitu esim. syyskuussa taas miinus 50e. Nyt ei enää tuota 50e suojaosuutta olekaan...
Olin välillä pois toimeentulotuelta, en muistanut . Saitko elokuussa tuolloin yhtään tt-tukea? Paljonko elokuun veronpalautuksesta "huomioitu" syyskuussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin?
Olin välillä pois toimeentulotuelta, en muistanut . Saitko elokuussa tuolloin yhtään tt-tukea? Paljonko elokuun veronpalautuksesta "huomioitu" syyskuussa?
En hakenut koska tiesin etten saa elokuulta, mutta käyttänyt juuri "tukien verran" ja säästänyt ylijäämää ensi kuulle, koska ylijäämä jaetaan eri kuukausille eteenpäin niin paljon riittää. Nyt siis huomioitu syyskuuhun se mitä säästänyt, niinkuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaiden maksamista ne sinunkin pummimat tuet maksetaan. Rehellisesti sanottuna sinä et maksa senttiäkään veroja kun kaikki mitä pummit tulee veroista. Jotta voisit sanoa itsesi veronmaksajaksi sinun pitää maksaa enemmän veroja mitä saat sieltä. Joten lopeta kitinä "veroista" ja ole kiitollinen mitä saat. Jos ei kelpaa niin jätä tuet pummimatta ja hanki oikeita tuloja
Noinko ajattelet yhä sinäkin päivänä jolloin sinäkin olet työtön ja yleistuen varassa? Luulet ettei epäonni voi kohdata sinua?
Pienikin raha on iso, kun sen leikkaa köyhältä! Terveisin Petteri O. ja Riikka P.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin?
En hakenut koska tiesin etten saa elokuulta, mutta käyttänyt juuri "tukien verran" ja säästänyt ylijäämää ensi kuulle, koska ylijäämä jaetaan eri kuukausille eteenpäin niin paljon riittää. Nyt siis huomioitu syyskuuhun se mitä säästänyt, niinkuin ennenkin.
En ymmärrä tuota "huomiointia". Pienenikö syyskuun tukesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verotekninen juttu, se auttaa tekemään verovähennyksiä kun niitä saadaan eri tavalla palkasta ja tukirahoista.
Hakemalla vuoden alusta verokortin sosiaalietuuksia kuten yleistukea varten on mahdollista laskea ennakonpidätystä 20 %:sta noin 15 %:iin. Jos sitten työllistyy vuoden aikana, voi hakea uuden verokortin ansiotuloja varten loppuvuodeksi. KIrkosta kannattaa myös erota, jos ei ota pappien juttuja tosissaan.
Ja mitä hyötyä tuosta joutavasta verokikkailusta yhteiskunnalle loppupeleissä on? Ei yhtikäs mitään.
Köyhällä ennakkovero on peräti 20% ja köyhän tukia maksavalla hyvätuloisella 45. Sitten köyhä valittaa, kun se rikas ei maksa tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Raada, raada , raada, raada ! Mutta muista : jos jäät työttömäksi/sairastut, niin kukaan ei muista enää veroprosenttiasi mitä maksoit kun olit töissä. Tyhmät länkyttäjät hyökkäävät kimppuusi ja tukea ei tipu ellet näytä jotain hemmetin ruokaostoskuittiasi kelalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen raatanut 35 vuotta ja nyt työttömänä. Montako vuotta sä olet raatanut???
no siinä ajassa olisi pitänyt kerätä sellainen omaisuus ettei mitään yleistukia tarvitse. TÖitä olen tehnyt säännöllisesti 14-vuotiaasta asti eli vajaa 40 vuotta on työelämää takana, niin palkkatöissä, yrittäjänä kuin lyhyitä aikoja työttömänä. Opiskelujenkin aikana tein töitä niin paljon kuin sai.
Itse varmasti elit ne työttömyysjaksot säästöilläsi hyvillä mielin etkä edes yrittänyt hakeaa mitään tukia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaiden maksamista ne sinunkin pummimat tuet maksetaan. Rehellisesti sanottuna sinä et maksa senttiäkään veroja kun kaikki mitä pummit tulee veroista. Jotta voisit sanoa itsesi veronmaksajaksi sinun pitää maksaa enemmän veroja mitä saat sieltä. Joten lopeta kitinä "veroista" ja ole kiitollinen mitä saat. Jos ei kelpaa niin jätä tuet pummimatta ja hanki oikeita tuloja
Noinko ajattelet yhä sinäkin päivänä jolloin sinäkin olet työtön ja yleistuen varassa? Luulet ettei epäonni voi kohdata sinua?
Suurin osa suomalaisista ei koskaan päädy yleistuelle, joten kummallista kuvitella, että kyseessä olisi epäonni. Ei ole, kyseessä ovat omat typerät valinnat, joista ei suostu kantamaan vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verotekninen juttu, se auttaa tekemään verovähennyksiä kun niitä saadaan eri tavalla palkasta ja tukirahoista.
Hakemalla vuoden alusta verokortin sosiaalietuuksia kuten yleistukea varten on mahdollista laskea ennakonpidätystä 20 %:sta noin 15 %:iin. Jos sitten työllistyy vuoden aikana, voi hakea uuden verokortin ansiotuloja varten loppuvuodeksi. KIrkosta kannattaa myös erota, jos ei ota pappien juttuja tosissaan.
Ja mitä hyötyä tuosta joutavasta verokikkailusta yhteiskunnalle loppupeleissä on? Ei yhtikäs mitään.
Oman talouden kannalta on parempi että kuukausitasolla yleistuki on samalla tasolla koko vuoden kuin odottaa veronpalautuksia seuraavan vuoden elokuuhun asti. Mitä hyötyä on yhteiskunnalle rikkaille myönnetyistä verohelpotuksista jos tarkoituksena on vähentää valtion tarvetta ottaa lisää velkaa? Silloinhan julkisen sektorin menoleikkaukset menevät täysin hukkaan ja kohdistuvat eniten niihin jo entuudestaan pienituloisiin.
Edes veronpalautuksia ei anneta pitää. Siitäkin verotetaan . Naurettavaa. Hyödytöntä, turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista ei koskaan päädy yleistuelle, joten kummallista kuvitella, että kyseessä olisi epäonni. Ei ole, kyseessä ovat omat typerät valinnat, joista ei suostu kantamaan vastuuta.
Onko sulla tapana ihan reaalielämässäkin huudella omaa tyhmyyttäsi muille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että, toivottavasti sinä tai puolisosi joudutte pitkaikaistyötyömäksi. Alkaa tuokin ylimielimnen lörpötys vaimea kun ansiosinnonnainen loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen raatanut 35 vuotta ja nyt työttömänä. Montako vuotta sä olet raatanut???
no siinä ajassa olisi pitänyt kerätä sellainen omaisuus ettei mitään yleistukia tarvitse. TÖitä olen tehnyt säännöllisesti 14-vuotiaasta asti eli vajaa 40 vuotta on työelämää takana, niin palkkatöissä, yrittäjänä kuin lyhyitä aikoja työttömänä. Opiskelujenkin aikana tein töitä niin paljon kuin sai.
No ihan tiedoksi, töissä vammauduin yksityisyrittäjänä, vakuutus ei korvannut. Kaikki omaisuus meni kun yrityslaina meni ulosottoon ja kaikki alihinnalla myytiin. Hoidin kuitenkin omia vanhempia monia vuosia ohessa, joten valtio säästi siinäkin.
Loma-aikoja en tuntenut ja nyt sekin harmittaa. Ihan turhaa raadoin kaikki ne vuodet. Nyt pitää pärjätä tällä 600 eurolla kuussa ja odottaa sitä eläkettä 16 vuoden päästä, jos sitä tulee.
Töitä olen hakenut, ihan turhaa. Toivon nuorille parempaa tulevaisuutta.
Tsemppiä sulle! Toivottavasti löytyy jotain mitä voit tehdä. Tai pääset työkyvyttömyyseläkkeelle. Työkyvytön minäkin mutta ei mitään toivoa päästä eläkkeelle.