Mikä pakko tuosta naurettavan pienestä yleistuestakin vielä verottaa 20% ?
Siis ihan naurettavaa touhua.
Samaan aikaan lasketaan rikkaiden verotusta- verohelpotuksia varakkaille?
Kommentit (87)
Ilmaiseksi saat rahaa ja silti valitat kun VÄHÄN siitäkin verotetaan. Minulta viedään yli 40% siitä rahasta, minkä eteen olen joutunut raatamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaiden maksamista ne sinunkin pummimat tuet maksetaan. Rehellisesti sanottuna sinä et maksa senttiäkään veroja kun kaikki mitä pummit tulee veroista. Jotta voisit sanoa itsesi veronmaksajaksi sinun pitää maksaa enemmän veroja mitä saat sieltä. Joten lopeta kitinä "veroista" ja ole kiitollinen mitä saat. Jos ei kelpaa niin jätä tuet pummimatta ja hanki oikeita tuloja
Eli yksikään valtion virassa oleva ei maksa veroja vaan elää pummimalla muilta? Työttömistäkin iso osa on ollut vuosia tai vuosikymmeniä työelämässä mutta nyt ei saisi käyttää edes maksamiaan vakuutusmaksuja? Mitä varten sitä sitten on maksettu?
Häh?
Se valtiolla oleva saa palkan valtiolta tekemästään työstä. Valtio ostaa henkilön vapaa-aikaa ja teettää työtä. Mitä se valtio saa kotona olevasta, jotta sille maksettaisiin ”yleistukea”?
Ja tuo jälkimmäinen on jo niin kummallista sepustusta…
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitää itsesi hakea verohallinnosta muutos yleistuen veroprosenttiin muutoin siitä pidätetään tuo 20 (oket saanut varmasn ihjeet tästä). Eihän sitä veroa mene ollenkaan keneltäkään jolla vuositulot jäävät alle sen rajan mistä ei veroa mene. Jos tulosi koko vuodelta on pelkkä yleistuki on veroprosenttisi varmaan 0.
No ei ole tukirahoista sama prosentti kuin PALKKATULOISTA, se on 100% varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä ihmeellä nuo ihmiset pärjää jotka joutuu yleistuelle?
Luepa toinen keskustelu niin selviää aika paljon.
Toki useimmat työttömät saavat myös asumistukea jos ovat yleistuella. Mutta jos yleistukea korotetaan se leikkaa asumistukea ja päinvastoin. Eli plus miinus nolla.
Toki useimmat sitä ja tätä. Inhoan tuota puhetyyliä, jolla yleistetään kaikkea mahdollista. Seuraavaksi väität suurimman osan työttömistä olevan niin sairaita etteivät kykene edes hakulapun täyttöön
T. työtön itse
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiseksi saat rahaa ja silti valitat kun VÄHÄN siitäkin verotetaan. Minulta viedään yli 40% siitä rahasta, minkä eteen olen joutunut raatamaan.
Mä olen raatanut 35 vuotta ja nyt työttömänä. Montako vuotta sä olet raatanut???
Noin pienestä tuesta veroprossa pitää olla 0 prossaa.
Noin pienestä palkasta veroprossa on 0 prossaa.
Ensin muka tuetaan mut sitten palautetaan siitä viidesosa takaisin valtion kassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen raatanut 35 vuotta ja nyt työttömänä. Montako vuotta sä olet raatanut???
no siinä ajassa olisi pitänyt kerätä sellainen omaisuus ettei mitään yleistukia tarvitse. TÖitä olen tehnyt säännöllisesti 14-vuotiaasta asti eli vajaa 40 vuotta on työelämää takana, niin palkkatöissä, yrittäjänä kuin lyhyitä aikoja työttömänä. Opiskelujenkin aikana tein töitä niin paljon kuin sai.
Vierailija kirjoitti:
Voi että. Pystytkö nyt olemaan vai pitääkö soittaa ambulanssi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että. Pystytkö nyt olemaan vai pitääkö soittaa ambulanssi?
Ota lääkkeesi jankuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no siinä ajassa olisi pitänyt kerätä sellainen omaisuus ettei mitään yleistukia tarvitse. TÖitä olen tehnyt säännöllisesti 14-vuotiaasta asti eli vajaa 40 vuotta on työelämää takana, niin palkkatöissä, yrittäjänä kuin lyhyitä aikoja työttömänä. Opiskelujenkin aikana tein töitä niin paljon kuin sai.
Eikä tuon enempää tarttunut käytöstapoja työelämästä?
Vierailija kirjoitti:
Jos sulta noin paljon viedään niin mee lähihoitajaksi opiskeleen, pienempi palkka mutta lähtee vähemmän veroja. JA raatamista sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan tiedoksi, töissä vammauduin yksityisyrittäjänä, vakuutus ei korvannut. Kaikki omaisuus meni kun yrityslaina meni ulosottoon ja kaikki alihinnalla myytiin. Hoidin kuitenkin omia vanhempia monia vuosia ohessa, joten valtio säästi siinäkin.
Loma-aikoja en tuntenut ja nyt sekin harmittaa. Ihan turhaa raadoin kaikki ne vuodet. Nyt pitää pärjätä tällä 600 eurolla kuussa ja odottaa sitä eläkettä 16 vuoden päästä, jos sitä tulee.
Töitä olen hakenut, ihan turhaa. Toivon nuorille parempaa tulevaisuutta.
Siitä tulee sitten 400-500€ veronpalautusta. Paska homma, vaikuttaa toimeentulotukeen.
Tällä kasvatetaan BKT:ta ja valtio saa halvemmalla lainaa
Vierailija kirjoitti:
Siitä tulee sitten 400-500€ veronpalautusta. Paska homma, vaikuttaa toimeentulotukeen.
Niin vaikuttaa, saa kuukauden ainakin elellä sillä sitten. Mutta eipä tarvi miettiä jos töitä saakin että sitten palkasta otetaan kivempi siivu.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuttanut tänä vuonna n 400€ palautus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuttanut tänä vuonna n 400€ palautus.
Kuinka niin?
Hae muutosverokorttia. Siten saat alkuvuoden noin 740 euroa neljän viikon välein. About elokuusta alkaen noin 490 euroa. Elo-syyskuussa tuleva edellisen vuoden veronpalautus 400-450 euroa helpottaa siinä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
"Toki useimmat työttömät saavat myös asumistukea jos ovat yleistuella. Mutta jos yleistukea korotetaan se leikkaa asumistukea ja päinvastoin. Eli plus miinus nolla."
Tuota samaa takoitin tuolla yllä olevalla, ilmeisesti lukemisen ymmärtämisessä olisi joillakin paranatamisen varaa. Tuo himmeli on rakennettu sillä tavalla että vaikka jotain etuutta korotetaan se leikkaa toista.
Ei ole. Mun ainoa tuki on yleistuki, en saa asumistukea saati toimeentulotukea. Hain alimman mahdollisimman veronpidätyksen niin saan 652e kuussa. Sillä pitää pärjätä. Bruttohan on joku 820e kuussa muistaakseni.