Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan pitää odottaa, että isovanhemmat tulevat katsomaan vauvaa?

Vierailija
21.08.2026 |

Lapsi täytti nyt 1v. Kumpikaan vanhemmistani, ovat eronneet, eivät ole tulleet tervehtimään meitä. Äiti lähetti pienen lahjan postitse. Matkaa on kyllä 500km, mutta luulisi että edes jotenkin onnistuisi. Isä kiertelee ja sanoi "ihan varmasti joskus nähdään", äiti toivoi ettemme mene hänen luokseen, vaan "minä tulen kyllä!" Molemmat matkustelevat sujuvasti muiden menojen perässä.

Olin jo niin vihainen että olin katkaisemassa välejä. Puolison mielestä ei kannata tehdä hätiköityjä päätöksiä, mutta miten kauan vielä odotan? Olen itse asiassa raskaana jo toisesta lapsesta, en ole kertonut heille.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiksvaan että röhh,  röhhh ,, 🐖

Vierailija
22/32 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa ei vaan kiinnosta.

Ei taida joo, mutta minun kiinnostukseni heitä kohtaan loppuu myös. Puoliso ei ehkä ymmärrä kun itsellään on normaalit vanhemmat. Pääseepähän äitini hillumaan nettipalstoille miksi välit katkaistu ilman syytä.

Mut jooooo. Keksit tämän aloituksen . Läpi paistoi heti.  

Kalikka kalahti, urpo. :D :D :D Yksinäisiä eläkepäiviä minimeillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa ei vaan kiinnosta.

Ei taida joo, mutta minun kiinnostukseni heitä kohtaan loppuu myös. Puoliso ei ehkä ymmärrä kun itsellään on normaalit vanhemmat. Pääseepähän äitini hillumaan nettipalstoille miksi välit katkaistu ilman syytä.

Mut jooooo. Keksit tämän aloituksen . Läpi paistoi heti.  

Huomasin kun selaisin. 

Vierailija
24/32 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Ei tarvitse katkaista välejä kun mitään välejä ei edes ole. Et ota yhteyttä, et kutsu kylään, vastaat vain lyhyesti jos jotain kysyvät.

Vierailija
25/32 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sinä ole matkustanu mamma lomalla heille?

Vierailija
26/32 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olla edes väleissä, eikä soitella. Miksi aikuisena roikut vanhemmissasi. Elä omaa elämääsi. Meita on monta sukupolvea jotka eivät koskaan tavanneet isovanhempiaan ja hyvin on toimeen tultu

Vierailija
27/32 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä nyt ollaa niin n...riä! Isäsi sanoi että ihan varmasti nähdään. Miksi et usko? Äidit nyt on tuollaisia katkeria vanhoja ämmiä, mutta ole sinä se parempi ihminen ja et katkaise välejä. 

Se on sun lapses. Pidä siitä kiinni. Ei sun porukoitten tarvi siihen koskee. 

Vierailija
28/32 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisosi on oikeassa.

Mikä muka omassa äitiydessäsi muuttuisi, jos vanhempasi hyökkäisivät paikalle? 

Nyt viimeistään sinun on aika itsenäistyä elämään oikeasti aikuista elämää.

Rakentakaa puolison kanssa oma elämänne, perheenne ja vanhemmuutenne - et tarvitse siihen ihastelua ja validointia edes omilta vanhemmiltasi.

Aika paljon muuttuisi, kun lapsella olisi minun puoleltani isovanhemmat. Nyt tuntuu aika oudolta. Joutuu selittämään miksi vanhempani eivät käy, ainakin minulta äitikaverit kyselevät ja puhutaan isovanhemmista. En voi olla ikuisesti hiljaa, vaan joku kysyy kun en osallistu keskusteluun.

Mikä estää vastaamasta niin kuin asia on, että vanhempiasi ei kiinnosta lapsenlapsi? 

500 km on sitäpaitsi pitkä matka. Niin pitkä, ettei sitä viitsi jokainen nuorempikaan yhtä soittoa ajaa, vaan haluaa yöpyä jossain välillä. Onko teillä tilaa majoittaa vieras vai joutuuko perilläkin yöpymään hotellissa? Tulee hlvetin kalliiksi vauvan tapaaminen, joten ymmärrän hyvin, ettei vanhempiasi kiinnosta lähteä, jolleivät ole kovin suurituloisia. 

Äitiäsi ei selvästi kiinnosta sinäkään, jos yhteydenpitoa on kerran puolessa vuodessa. Ehkä hän kuuluu niihin naisiin, jotka eivät olisi halunneet lapsia ollenkaan, mutta silloisen yhteiskunnan painostus asiaan oli liikaa..

Vierailija
29/32 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisosi on oikeassa.

Rakentakaa puolison kanssa oma elämänne, perheenne ja vanhemmuutenne - et tarvitse siihen ihastelua ja validointia edes omilta vanhemmiltasi.

Aika paljon muuttuisi, kun lapsella olisi minun puoleltani isovanhemmat. Nyt tuntuu aika oudolta. Joutuu selittämään miksi vanhempani eivät käy, ainakin minulta äitikaverit kyselevät ja puhutaan isovanhemmista. En voi olla ikuisesti hiljaa, vaan joku kysyy kun en osallistu keskusteluun.

Ihan kaikista asetelmista löytyy uusia aspekteja ja väliportaita.

Jos sun kaverit  ovat  fiksuja, ymmärtävät kyllä, kun selität. Kertomasi  perusteella ehkä kuitenkin aika tynnyrissä kasvaneita. On sulla kuitenkin oikeus kaivata lapsellesi isovanhempia. Ei ole kuitenkaan ennenkuulumatonta, ettei heiltä löydy sellaista roolia. 

Mun perhe tuli laitokselle kattomaan vauvaani. Hävetti äidin käytös kun jauhoi purkkaa ja yritti olla niin nuorekas. Onneksi ei ollut muita vieraita.  Elämääni taaksepäin ajatellen ei ole ollut mikään kauhean kiva ja kannustava äiti. Mutta tuttavapiiristä löytyy keski-ikäinenkin äiti, jonka oma äiti on yhdistetty kokki-sisäkkö-lastenhoitaja-pyykkäri-you name it. Kyllä minä loppupeleissä olen ihan tyytyväinen ollut siihen, että itse olen selvinnyt, vaikkakin viimeksi tänään oikeasti itkin kohtaloani ja nuorimmankin lapsen syntymästä on jo enemmän kuin 20 v aikaa. On ollut helpottavaa, että ihan kaikki vanhat pahat käyttäytymis- ja ajatusmallit ei ole suoraan siirtynyt isovanhemmalta lapselle. Tietenkin toivoidin, että asua menisi niinkuin itse haluaisit. Sinun puoliso kuulostaa kannustavalta. On ihan hyvä juttu rakentaa välejä toisenkin puolen isovanhempiin. Voisitko kuvitella avaavasi asiasi heille päin? Saattaa olla, että vanhempina ihmisinä omaavat paremmat valmiudet tukea kuin ihmettelevät ikäisesi vanhemmat? 

Vierailija
30/32 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä. Eivätkö he ole siis koskaan tavanneet lastasi, joka on jo vuoden??

Oikea ratkaisu on kyllä unohtaa koko tyypit ja lakata kyselemästä, ja sitten jos joskus ovat tulossa, niin suostut vaan jos se oikeasti sopii teidän aikatauluihin.

Pakko kysyä - ovatko he muuten olleet kiinnostuneita elämästäsi? Olivatko he lämpimiä ja huolehtivia kun olit lapsi? Onko sinulla sisaruksia ja millaiset välit vanhemmilla on heihin? Kävitkö aiemmin heidän luonaan, ovatko he koskaan käyneet sinun luonasi?

Vierailija
31/32 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisosi on oikeassa.

Mikä estää vastaamasta niin kuin asia on, että vanhempiasi ei kiinnosta lapsenlapsi? 

500 km on sitäpaitsi pitkä matka. Niin pitkä, ettei sitä viitsi jokainen nuorempikaan yhtä soittoa ajaa, vaan haluaa yöpyä jossain välillä. Onko teillä tilaa majoittaa vieras vai joutuuko perilläkin yöpymään hotellissa? Tulee hlvetin kalliiksi vauvan tapaaminen, joten ymmärrän hyvin, ettei vanhempiasi kiinnosta lähteä, jolleivät ole kovin suurituloisia. 

Äitiäsi ei selvästi kiinnosta sinäkään, jos yhteydenpitoa on kerran puolessa vuodessa. Ehkä hän kuuluu niihin naisiin, jotka eivät olisi halunneet lapsia ollenkaan, mutta silloisen yhteiskunnan painostus asiaan oli liikaa..

Mitä ihmettä? En minäkään tuota matkaa joka viikko ajaisi, mutta ettei vuoden aikana kertaakaan? Nähdäkseen oman lapsenlapsensa vauvana? Todellakin säästäisin hotelliin tai kysyisin tyttäreltäni yösijaa päästäkseni näkemään pienen. Heidän valintansa, mutta ei tuota käytöstä voi käytännön syillä selittää pois. Varsin kylmiltä vaikuttavat, tai sitten heillä on alkanut joku muistisairaus tmv.

Vierailija
32/32 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisosi on oikeassa.

Silloisen yhteiskunnan painostus?!? Mitä helvettiä mä just luin. Voisin kuvitella että ap on kolmekymppinen. Ei 1900-luvun lopussa enää ollut mitään ulkoisia paineita synnyttää lapsia.

Omat lapseni ovat syntyneet 1987 ja 1990, eikä kumpaakaan isoäitiä kiinnostanut. Toisella oli useita lastenlapsia jo ennestään, toisella oli kiireinen oma elämä. Nyt hänkin on jo ysikymppinen ja ihmettelee mikseivät aikuistuneet lastenlapset koskaan soita eivätkä käy kylässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi