Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadehdin teitä, jotka ette tarvitse ketään

Vierailija
21.08.2026 |

Monesti täälläkin on saanut lukea yksinäisistä ihmisistä lukiessaan, että monikaan ei tarvitse ystäviä tai kumppania. Olen aidosti kateellinen teille, jotka pystytte elämään aina yksin. Tai pystyn minäkin yksin elämään, mutta on tämä aika ankeaa hommaa näin pidemmän päälle. 

Ehkä sitä joskus itsekin oppii tästä yksin olemisesta nauttimaan ja arvostamaan, mutta olisi kyllä kiva kun olisi kaveri/kumppani jonka kanssa vaikka pelata iltaisin korttia, käydä jossain tapahtumissa, eräillä jne. 

Saa tuntemaan itsensä kyllä todella paskaksi ihmiseksi kun kukaan ei halua aikaansa kanssani viettää, mutta syynsähän sillekin on oltava ja lienee vain ansaittua jäädä yksin. 

Terveisin Naispelko33

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on alkujaan laumaeläin. Yksinäisyys sopii vain harvoille. Olisikohan niin, että monella tulee se sosiaalinen kiintiö täyteen jo töissä? Päivät pitkät yksin on vähän eri asia kuitenkin.

Voi pitää paikkansa. Minulle riittää, kun näen ystäviä noin kerran kuussa ja kumppania en tarvitse. Töissä tulee puhuttua tarpeeksi.

Mieli voi sanoa, että pärjään / viihdyn ja voin hyvin yksinkin. Sitten vuosien mittaan kropassa alkaa näkyä oireita (ja ehkä siellä päässäkin), ne voivat johtua myös riittämättömästä sosiaalisesta kontaktista jne. no, sanotaanko että yksilöllistä mutta ei laumaeläimestä tehdä sooloeläintä.

Ympärille ei tarvitse mitään laumaa, vaan muutaman hyvän ihmisen, jos niitäkään. Eikä sellaisia jaksa loputtomiin etsiä, jotka olisivat sekä hyviä että kiinnostuneita juuri minusta. Helpompaa olla itsekseen ja nauttia omasta rauhastaan ja olemisestaan juuri miten haluaa.

Kyllä vain, mieluummin ympäröi itsensä ihmisillä joiden kanssa on hyvä olla ja siten edesauttaa hyvinvointiaan. Toisille riittää pari ihmistä, toisille se kunnon lauma. 

Vierailija
22/36 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin on melko mukavaa. Parisuhde ei sovi itselle. Pitäisi olla lähekkäin, tehdä kompromisseja, olla kiinnostunut puolison jutuista. En jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieli voi sanoa, että pärjään / viihdyn ja voin hyvin yksinkin. Sitten vuosien mittaan kropassa alkaa näkyä oireita (ja ehkä siellä päässäkin), ne voivat johtua myös riittämättömästä sosiaalisesta kontaktista jne. no, sanotaanko että yksilöllistä mutta ei laumaeläimestä tehdä sooloeläintä.

Oireita tulee ihmisistä. Oma rauha ja vapaus on korvaamatonta.

Osin totta tuokin, tosin nykyihminen ei ole pitkään aikaan elänyt lajiominaisesti, että voiko sitä ihmetelläkään jos näinkin käy että oireita tulee... 

Vierailija
24/36 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on alkujaan laumaeläin. Yksinäisyys sopii vain harvoille. Olisikohan niin, että monella tulee se sosiaalinen kiintiö täyteen jo töissä? Päivät pitkät yksin on vähän eri asia kuitenkin.

Ihmisiä on erilaisia ja hyvin erilaisilla piirteillä varustettuja. Tämä vastaa ihmiskunnan  tarpeita: se on aina tarvinnut yksilöitä eri tehtäviin. Myös yksin viihtyviä ja pärjääviä ihmisiä on tarvittu aina, vaikkapa ruuan hankkimiseen, pitkien matkojen taittamiseen yksin, tiedusteluun/alueiden tutkimiseen jne. On harhaluulo, että ihmiset olisivat nököttämeet kylissä keskenään. 

Kyllä ihmiset nököttivät keskenään paljonkin tuhansia vuosia sitten. Kun tarvitsi siirtyä ravinnon perässä niin joukolla siirryttiin ja nökötettiin sitten uudessa paikassa yhtä lailla. Sitä kautta ihmisellä oli myös paljon aikaa alkaa luovaksi ja piirrellä kallionseinämiin. Kiireessä ei ihminen sellaista olisi kerinnyt kehittää taidoksi. Tänä päivänä ihmisen elämä kiireisempään kuin koskaan meidän historiassa, siksi tarve yksinololle tulee juurikin siitä että kokee muut kuormittavaksi. Sekin toisaalta on tervettä kehon reaktiota stressiin. 

Vierailija
25/36 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä, jotka tarvitsee lauman. Tai edes toisen. Yksinolo on mukavaa.

Samoin täällä.

Vierailija
26/36 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä, jotka tarvitsee lauman. Tai edes toisen. Yksinolo on mukavaa.

Samoin täällä.

Mutta täällä hillutte, vauvalaumassa.

Vierailija
27/36 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin pärjää tasan niin kauan kuin terveys/toimintakyky on tarpeeksi hyvä.

Vierailija
28/36 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin on melko mukavaa. Parisuhde ei sovi itselle. Pitäisi olla lähekkäin, tehdä kompromisseja, olla kiinnostunut puolison jutuista. En jaksa.

No tämä "vapaus" on kyllä se hyvä puoli yksin olemisessa. Vaikkakaan elämäni ei ole mitään vauhdikasta ja tapahtumarikasta, mutta onhan se kiva kun saa varmuudella päättää omista menoistaan ja rahoistaan. Aika montakin esimerkkiä lähipiirissä vuosien varrella ollut, että puoliso alkaa rajoittamaan menemisiä ja rahat onkin yhtäkkiä yhteisiä ja kaikkeen pitää saada lupa. Ei nuo ole enää edes mitään kompromisseja...

Terveisin Naispelko33 

Vierailija
29/36 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi se onkin suurin painajainen, että menettää terveytensä/toimintakykynsä. Siinä vaiheessa itsari ennemmin kuin joku helvetin laitos ja vieraat lääppimässä.

Vierailija
30/36 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 52 v. nainen. Olen ollut sinkkuna 32-vuotiaastsa asti, eikä kavereita tai ystäviäkään ole. Olen ihan tyytyväinen elämääni näin. Onneksi olen luontaisesti introvertti, joten viihdyn hyvin itsekseni.

Vierailija
31/36 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juu, sinänsä kai onni onnettomuudessa, että on kokemusta niin paskoista ihmisistä, että näihin verrattuna yksinolo on armollisuutta. Riskiä ei ota, että kukaan enää pääsee tätä rauhaa pilaamaan.

Minullakin syynä pitkin elämää olleet huonot ihmissuhteet, joihin verrattuna yksinolo on luksusta.

Nykyään en enää edes välitä tutustua uusiin ihmisiin.

Vierailija
32/36 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole ketään, on pakko sopeutua tai tulee hulluksi. 

Itselläni on hyvä puoliso, mutta ei yhtään hyvää ystävää. Olin tulla hulluksi, kunnes ymmärsin, että ihmisen on parempi olla ilman ystäviä, kuin yrittää kerjätä huomiota huonoilta "ystäviltä".

Vierailija
33/36 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toisinaan ne ihmissuhteet viilenee juuri silloin, kun tarvitsee itse apua ja tukea. Niin siksi tämä skenaario ei kauheasti pelota.

Yksin kun on alkujaankin, niin on luonut mielessään suunnitelmaa miten toimia jos jotain sattuu.

Vierailija
34/36 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Jokainen tarvitsee muita ihmisiä

2. Nainen ei ole lääke sinun luonnevikaasi tai mt-ongelmaasi tai sisäiseen tyhjyyteesi ym

3. Terve ihminen viihtyy sekä yksin että yhdessä ja osaa tehdä elämästään hyvän. Hän ei rakenna suojamuurikseen harhaluuloja, esim: "Olen ruma", "Naiset on nirsoja".

4. Läheisriippuvainen ei viihdy eikä osaa. Se on sairaus.

5. Ihmisiin ei tutustu möllimällä ruudun ääressä runkkaamassa

6. Ahdistus hoidetaan siedättämällä itsensä ahdistuksen aiheelle ja tarvittaessa lääkityksellä

Vierailija
35/36 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin täällä.

Mutta täällä hillutte, vauvalaumassa.

Toki, koska sinäkin olet täällä, oi ylimmäinen kyrrrrpä.

Vierailija
36/36 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, itse en ole koskaan tarvinnut ketään elämääni. En ole koskaan ollut sosiaalinen. N47 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä