Etätyön edut: vaatteisiin ei mene enää rahaa juuri ollenkaan
Kommentit (84)
Hmm en ole etätöissä, töissä on työvaatteet ja työkengät, niin eipä niihin rahaa mene.
Mutta muuten vaatteisiin menee kyllä paljon, tykkään pukeutua hyvin vapaa-ajalla.
Omaa duunia, ei enää voi tehdä. Kuljen työvaatteet päällä töihin ja kotiin.
Bussikortti 60 egeä. Ruokailustakin tulee sopiva ateriakorvaus, et siinäkään ei etänä säästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin siirtymiseen menee n 2 min. Voin siis herätä myöhemmin. Ei tarvitse tavata työkavereita livenä. Vältän paremmin pöpöt. Ei tarvitse ärsyyntyä avokonttorin melusta. Voin hyödyntää tauot järkevämmin esim laittaa pyykkikoneen päälle tmv. Keskityn paremmin kotona. Miksi ihmeessä haluaisin takaisin lähitöihin?
Työmatka on ihmisen parasta aikaa varsinkin kun on perhettä. Autossa ei tarvitse puhua ja kuunnella ketään.
Juuri näin. Töissä ja kotona joutuu olemaan sosiaalinen. Työmatkalla omalla autolla ei.
Vierailija kirjoitti:
Jos normaalisti tarvitsee pestä hiukset joka päivä, etätöissä ei ehkä tarvitse eli säästää shampoossa ja hoitoaineessa. Säästää myös meikeissä, ihovoiteissa, aurinkovoiteissa jne. jos on koko päivän sisällä.
Aika ankealta elämältä kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos normaalisti tarvitsee pestä hiukset joka päivä, etätöissä ei ehkä tarvitse eli säästää shampoossa ja hoitoaineessa. Säästää myös meikeissä, ihovoiteissa, aurinkovoiteissa jne. jos on koko päivän sisällä.
Monilla kyllä sisältyy etätöihin esimerkiksi videopuheluita, joita varten kokee tarvetta laittautua ja näyttää mahdollisimman edustavalta.
Ei tarvi herätä aikaisin, kun voi kävellä suoraan sängystä koneelle. Ei tarvi meikata, meikkaan vaan päivinä joina on tärkeitä palavereita. Pystyy keskittymään sata kertaa paremmin kuin avokonttorissa. Ei mene aikaa ja rahaa työmatkoihin, vähemmän myös päästöjä.
Läsnätyö on kyllä ankeaa ja kuluttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli erakoidut totaalisesti etätöiden takia etkä ikinä enää käy ulkona, tapaa ystäviä, matkusta tai käy juhlissa tai yhtään missään sosiaalisissa tapahtumissa?
Mitä sitten?
Niin mitä tosiaan sitten. Ihanaa sosiaalisuutta istua bussissa, metrossa, junassa. Siellähän ne keskustelut kanssamatkustajien kanssa oikein kukoistavat. Eikö niin? Ystävät ja ja juhlat erikseen.
Ystävien tapaamisiin ja juhliin ei tarvi vaatteita? Vai käykö ne pieruverkkarit ilman suihkua? Melko ällöttävän kuvan etätyöläiset antavat itsestään.
Sain juuri uuden todella mielenkiintoisen ja hyvinpalkatun työn, joka sijaitsee niin kaukana, että en olisi voinut ottaa paikkaa ilman etätyömahdollisuutta 2 päivänä viikossa. Kun vähän menee aikaa vielä, ajattelin neuvotella kolmannesta etäpäivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla kyllä sisältyy etätöihin esimerkiksi videopuheluita, joita varten kokee tarvetta laittautua ja näyttää mahdollisimman edustavalta.
Onneksi on vaan työkavereiden kesken. Ei tarvitse laittautua kameraa varten.
Ja minä kun luulin olevani introvertti tai mahdollisesti ambivertti, mutta luettuani nämä kommentit minä taidankin olla yltiösosiaalinen ekstovertti!
P.s. pukeudun kotonakin nätisti ja siististi, minua ei koskaan näe jossain lökäpöksycollareissa tai verkkareissa (tai trikoissa ellen ole menossa lenkille tai salille).
Missä porukka oikein on töissä kun palavereissa ei käytetä kameraa ja ei tartte yhtään laittautua ? Siis ihan uteliaisuuttani kysyn, en pahalla. Tuskin ainakaan asiakaskontakteja on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin siirtymiseen menee n 2 min. Voin siis herätä myöhemmin. Ei tarvitse tavata työkavereita livenä. Vältän paremmin pöpöt. Ei tarvitse ärsyyntyä avokonttorin melusta. Voin hyödyntää tauot järkevämmin esim laittaa pyykkikoneen päälle tmv. Keskityn paremmin kotona. Miksi ihmeessä haluaisin takaisin lähitöihin?
Työmatka on ihmisen parasta aikaa varsinkin kun on perhettä. Autossa ei tarvitse puhua ja kuunnella ketään.
Juuri näin. Töissä ja kotona joutuu olemaan sosiaalinen. Työmatkalla omalla autolla ei.
Parasta on, kun ei joudu olemaan sosiaalinen missään, voi ihan itse valita.
Vierailija kirjoitti:
Eikä matkoihin. Ja siihen ne edut loppuikin
Eikä mene aikaa matkoihin. Lähden töihin kotoa aina samaan aikaan. Etätyössä olenkin työn touhussa jo puolessa minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Eli erakoidut totaalisesti etätöiden takia etkä ikinä enää käy ulkona, tapaa ystäviä, matkusta tai käy juhlissa tai yhtään missään sosiaalisissa tapahtumissa?
Ei kun kotonahan ollaan TYÖaikana. Vapaa-aika ja harrastukset ovat sitten aivan eri asia. Jos tarkoitit sitä, että ei mene vaatteisiin rahaa, niin kyse oli nimenomaan TYÖvaatteista. Etätyötä voi tehdä vaikka yöpaidassa tai pieruverkkareissa, toimistoon ja asiakaspalveluun pitää pukeutua fiinimmin. Minulla on yleensä virastotyössä eri asu kuin harrastuksissa, vierailuilla ja matkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Missä porukka oikein on töissä kun palavereissa ei käytetä kameraa ja ei tartte yhtään laittautua ? Siis ihan uteliaisuuttani kysyn, en pahalla. Tuskin ainakaan asiakaskontakteja on.
Valtiolla asiantuntijana. En meikkaa ja tälläydy muutenkaan, riittää kun kampaan hiukset ja kamerassa näkyvä vaate on siisti.
Ja paljonko sitä roikutaan päivän aikaan nettikaupoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
Niin mitä tosiaan sitten. Ihanaa sosiaalisuutta istua bussissa, metrossa, junassa. Siellähän ne keskustelut kanssamatkustajien kanssa oikein kukoistavat. Eikö niin? Ystävät ja ja juhlat erikseen.
Ystävien tapaamisiin ja juhliin ei tarvi vaatteita? Vai käykö ne pieruverkkarit ilman suihkua? Melko ällöttävän kuvan etätyöläiset antavat itsestään.
En kai minä juhliin työvaatteissa mene. Eihän meidän kaikkien työ yhtä juhlaa ole. Enkä ystävien tapaamisiinkaan, en matkoille enkä harrastuksiin.
Joo aloitus nolla pojoa, sipsiin ja kaljaan sitten menee omaisuus.Etätyö on vitsi ja laiskuuden huippu.Näppäimet näyttö heh heh , menkää töihin.
Mulle on ollut etätyöstä aivan valtavasti hyötyä, ilman etätyötä olisin varmaan päätynyt kokonaan työelämän ulkopuolelle.
1. Olen aamu-uninen, aiemmin tämä oli iso ongelma. Etätyön myötä olen saanut nukkua pidempään ilman että tarvitsee joka jumalan aamu kaahata Kehä I:stä päästä päähän nuppi punaisena.
2. Keskittyminen on minulle haastavaa levottomassa ympäristössä, joten oma työhuone kotona takaa häiriöttömän työskentelyn. Toki häiriöitä tulee Teamsin kautta, mutta Teams sallii minulle itselleni sen valinnan, koska reagoin viestiin. Toimistolla on pakko reagoida tilanteeseen katsomatta jos joku hyypiö tulee iholle.
3. Olen epäsosiaalinen ja small talk on minulle kiusallista. Näihin tilanteisiin liittyvät epämukavat hetket ovat jääneet kokonaan pois elämästäni.
4. Rahaa säästyy, kun ei tarvitse maksaa työmatkakuluja, lounaita tai toimistovaatteita.
5. Työpäivän jälkeen aikaa ei tuhraudu kotimatkaan vaan pääsen suoraan kotoa salille, jossa en aiemmin jaksanut toimistopäivien jälkeen käydä ollenkaan.