Miten pitkään sinä olisit valmis hoitamaan lapsiasi kotona JOS
kotona ollessasi rahat olisivat niin tiukilla että joka kuukausi pitäisi kikkailla (mies ylitöihin tms) jotta pakolliset sähkö, vesi, vuokra jne maksut saataisiin maksettua?
Vaatteita ei voisi ostaa ollenkaan tai jos pakko niin todella halvalla kirppikseltä. Ruoaksi alennuksesta jotain jne.
Kommentit (32)
Olen kyllä. Olin töissä vuosia ennen tämän toisen lapsen syntymää. Minulla on nyt vakituinen työpaikkakin.
nro 7
Mutta jos aivan mahdottomaksi menisi niin pakkohan se olisi töihin mennä viimeistään siinä vaiheessa kun ulosottomies koputtelisi ovea.
... ja tuon 7 juttuja lukiessa tuli mieleen että on ihan totta että lapsiperheet voivat olla taloudellisesti todella tiukilla, kaverillani on myös kokemusta vastaavasta...
Tai toinen vaihtoehto on että pistäisin jollekin kivalle hoitajalle jo äitiysloman loputtua heti.
Tavalla tai toisella se onnistuisi kyllä!
Joskus vaan tilanteet yllättää... Kaikkea ei aina voi etukäteen suunnitella...
en missään tapauksessa jäisi hoitovapaalle ollenkaan !
jos joku saisi / voisi hoitovapaalle jäädä meidän perheestä, niin se olisi kyllä lasten isä.
miksi aina äidin tulisi uhrautua ?
ja eivät ne lapset tarhassa pilalle mene !
Eli pari kuukautta äitiysloman jälkeen sinniteltäisiin jotenkin.
Sillä sosiaalitoimiston mukaan kahdelle aikuiselle ja yhdelle lapselle kuuluisi vuokran maksun jälkeen jäädä useampi sata euroa sähköön, vaatteisiin, ruokiin yms.
Sossuun menisin tuossa tilanteessa, tyhmähän olisin. Sinnittelisin sossun avulla siihen asti että lapsi osaa kävellä ja puhua pari sanaa/muuten ilmaista itseään siten että aikuisella on mahdollisuus vähän ymmärtää.
Niin eli pointtisi oli että olimme tyhmiä. Varmasti totta mutta tuhlaavaisia en tunnusta että olisimme olleet missään vaiheessa :)