Töihin meno pelastaa talouden lisäksi mielenterveyden
Kommentit (22)
Minulla sos tilanteiden pelko ja ahdistusta ja kärsin niistä jokaikinen päivä töissä ollessani avokonttorissa lähes 20 vuotta. Nyt kotona työttömänä vajaa vuoden ja voin paremmin kuin ikinä kun saa vaan olla yksin eikä tarvi stressata mistään. Maistuu paremmin tämä työttömyys vaikka rahaa ei olekkaan niin paljoa kuin töissä ollessa.
Joo, siksi haluan pian töihin 💗 Se yhteisö on iso juttu. Ei oo aikaa miettiä omaa napaa 24/7 mitä nyt teen.
Siihen että en voi itse päättää pääsenkö töihin vai en?
Mutta kun en halua!!! Haluan vain uhriutua ja maksattaa elämäni teillä jotka töissä käy
Vierailija kirjoitti:
Siihen että en voi itse päättää pääsenkö töihin vai en?
Ei niin, mutta luovuttaa ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun en halua!!! Haluan vain uhriutua ja maksattaa elämäni teillä jotka töissä käy
Sun harmishan se sitten on jos elämä jää elämättä.
On sellainen portinvartija kuin työantaja. Se ei minulle töitä anna, työnantaja sanasta huolimatta.
Pitäisikö sekin termi vaihtaa vihdoin? Työttömästä on yritetty tehdä työnhakijaa, ehkä työnantaja voitaisiin vaihtaa irtisanojaksi? 😂
Tiedän useamman jonka terveys ja mielenterveys on tuhoutunut töissä.
Vierailija kirjoitti:
On sellainen portinvartija kuin työantaja. Se ei minulle töitä anna, työnantaja sanasta huolimatta.
Pitäisikö sekin termi vaihtaa vihdoin? Työttömästä on yritetty tehdä työnhakijaa, ehkä työnantaja voitaisiin vaihtaa irtisanojaksi? 😂
Tää oli hyvä kommentti! 😂
Menin töihin, pääsin jopa pihan portista ja aulaan saakka livahtamalla muiden töihin menijöiden siivellä.
Sitten soittivat vartijat ja sain ikuisen porttikiellon koko paikkaan, kerroin tämän kyllä työvoimaviranomaiselle ja esitin vielä kysymyksen "joudunko tännekin laittamaan joka kuukausi edelleen hakemuksen".
T Ajattelin kuitenkin yrittää töihin menemistä, kun sitä niin kovasti suositellaan, ei onnistunut
Otsikon pitäisi olla ”töihin pääsy”.
Ei töihin voi noin vain mennä. Vai menevätkö työpaikan vaihtavat vain suoraan sinne uuteen työhön?
Sitä paitsi Suomessa on yli 300 000 työtöntä jotka esim Ap:n kaltaisten ihmisten mielestä ovat kelvottomia töihin ja että työttömyys on 100 % itseaiheutettua.
Kuinkahan moni todella on valmis sinne omalle työpaikalle ottamaan helvetin paskoja työntekijöitä, jotka eivät mitään ymmärrä, eivät mitään tee ja mahdollisesti varastavat kaiken mahdollisen.
Ja jos te ette kerran näitä ota, niin miksi jonkun toisen pitäisi ottaa?
Eikö olisi parempi, että tällaiset ihmiset pysyvät POISSA sieltä töistä, moni työpaikkahan tekee kaikkensa, että pääsisi eroon näistä ja sekin tuntuu olevan vaikeaa.
Siten, että erotan hyväntekeväisyys ja vapaaehtoistyön palkkatyöstä. - Kahta ensin mainittua olen tehnyt ja teen varmasti jatkossakin mutta palkkaa maksavan työnantajaa ei tässä ja nyt ole, jonka kanssa voisimme sopia tarkemmin. - Se, että minua ja muita työttömiä kehotetaan menemään mm. saunan taakse tai kovapanosammuntalueelle maalitauluksi tai köydenjatkoksi ovat esityksiä mahdollistavat ihan yhtä vähän sellaista tuloa, jolla voisin maksaa menoni ja kuluni. Ja, jos ja kun joku rääkäisee taas, että mee töihin, niin kertokokoon täydennyksenä, että minne ja paljonko ajatteli maksavansa palkkaa.
Ap:lla unohtui eräs tärkeä kohta tuosta.
Töihin meno/pääseminen saattaa pelastaa talouden lisäksi mielenterveyden.
Osalle taas se saattaa ja voi aiheuttaakin, ongelmia ja mielenterveyden sekä fyysisen kunnon romahtamista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sos tilanteiden pelko ja ahdistusta ja kärsin niistä jokaikinen päivä töissä ollessani avokonttorissa lähes 20 vuotta. Nyt kotona työttömänä vajaa vuoden ja voin paremmin kuin ikinä kun saa vaan olla yksin eikä tarvi stressata mistään. Maistuu paremmin tämä työttömyys vaikka rahaa ei olekkaan niin paljoa kuin töissä ollessa.
Samasta syystä teen osa-aikatyötä pelkästään, sekä määräaikaisia tai keikkahommia. Pärjään vähällä, joten kun saan töistä km 1200e kuussa, niin se riittää. Minulla lisäksi aistiyliherkkyys, kuormitun valtavasti ihmisistä ja äänistä. Kokeilin vuoden kokoaikatyötä alalla, jota rakastan, mutta ei vaan pysty, olin ihan burnoutin partaalla. Ja tämä siis ihan lääkärin toteamana.
Noniin eli eläkeläiset takaisin töihin ja töistä hautaan.
Mikä kullekin sopii, elikkä töihin mennään jos päästään ja osa voi paremmin työttä.
Itsehän menetin mielenterveyteni työpaikkakiusaamisen seurauksena. Töissä olen tosin edelleen.