Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko värejä, joita et kertakaikkiaan suostu ottamaan kotisi sisustukseen tai vaatteisiisi?

Vierailija
20.08.2026 |

Me saatiin lahjaksi harmaita pyyhkeitä, laadukkaita kyllä mutta harmaita. Laitoin ne heti koirien pyyhkeiksi, eivät ole siis näkyvillä.

Ja aikanaan saatiin häälahjaksi sinistä astiastoa, ja sininen on väri jota en voi sietää. Annoin ne äidille.

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskea ja keltainen.

Vierailija
122/143 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoväri: Pinkki, se vetää homoja puoleensa kuin kärpäspaperi.
Väriyhdistelmä: Sateenkaari, koska se näyttää sodomiankaarelta. Jokin aika sitten heitin pois rantakasseja ja rantapyyhkeitä jossa oli tämä väriyhdistelmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kullekin värille on aikansa ja paikkansa.

Ja siitä huolimatta suomalaiset sisustavat ja pukeutuvat väreittä.

Vierailija
124/143 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sininen 

Vierailija
125/143 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan, koska kaikista väreistä löytyy tosi kivoja eri sävyjä. Mutta monet yleensä ihan kirkkaat värit ei niin säväytä. 

Mustalla ja harmaalla murretut värit ovat pilalla. Värikaupassa suunnilleen kaikki maalit, väritön valkoinen mukaan lukien, on murrettu mustalla, miksi koko Suomi näyttää niin armottoman tylsältä kuin yleensä mahdollista.

Vierailija
126/143 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa on kun asunto on valkoinen lisätä siihen itse värejä eri elementeillä. Olen huomannut, että sisustuksen suosikkivärit vaihtelevat ajoittain ja olen tykännyt lisätä sinne jopa kirkkaan oransseja laikkuja välillä 

Vierailija
127/143 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Beige, vaaleansininen, kulta, harmaaseen taittavat värit kuten salvia ja muut maantiellä pyöritellyt värit. Ruskea ja sininen ylipäätään. 

Ketjusta päätellen meiltä löytyy loput inhokkivärit. Makkarissa valkoista ja harmaata, keittiössä kaikkien vihreiden kirjo (ja hirveät kasarikaapistot), olohuoneessa panda neonvaloissa ja työhuoneessa hopean, violetin ja harmaan asiallinen osio sekä ysäriravevibat toisessa päässä. 

Mulla on jopa mintunvihreä kahvinkeitin :DD Muuten valkoinen keittiö sinisellä välitilalla 

Ei mulla ainakaan varsinaisesti mitään inhokkia ole. Joskus tulee  vaan mieleen jotain "visioita" väritehosteista

Vierailija
128/143 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homoväri: Pinkki, se vetää homoja puoleensa kuin kärpäspaperi.
Väriyhdistelmä: Sateenkaari, koska se näyttää sodomiankaarelta. Jokin aika sitten heitin pois rantakasseja ja rantapyyhkeitä jossa oli tämä väriyhdistelmä.

Sateenkaari 🌈 ja sen värit ovat upeita. Miksi luopua niistä joidenkin perverssien omaamishalun takia? Yhtä vähän luovutan z-kirjaimen Putlerille.

Vierailija
129/143 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpointa on kun asunto on valkoinen lisätä siihen itse värejä eri elementeillä. Olen huomannut, että sisustuksen suosikkivärit vaihtelevat ajoittain ja olen tykännyt lisätä sinne jopa kirkkaan oransseja laikkuja välillä 

Alkuun päästyäsi huomaat, ettet enää halua valkoisia huoneitakaan. Varmuus kasvaa harjoittelemalla.

Vierailija
130/143 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalean lila ja beige. Oksennus tulee kummastakin suuhun.

Vierailija
131/143 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni hyvä auto on jäänyt ostamatta kun joko ulkoväri tai sisusta on musta tai harmaa.

Vierailija
132/143 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitelevät vastavärit. Näitä näkee tosi usein brittiläisissä ohjelmissa.

Vierailija
133/143 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutustua värien merkitykseen. Jos oikein kovasti inhoaa jotain väriä, se voi kertoa tunne-elämän tai ajattelun lukosta. Esim. Jos inhoaa punaista, voi olla ongelmia rakkauden ja seksuaalisuuden kanssa ja jos taas sinistä, ei osaa rauhoittua ja antaa itsensä levätä. Violetin inhoajat ei yleensä ole henkisellä tasolla tasapainossa itsensä kanssa ja takertuvat omaisuuteen. Se väri mitä keräät ympärillesi puolestaan kertoo siitä mitä kaipaat juuri nyt elämääsi. 

Miksi ihmeessä kaikkea on pakko psykologisoida? Mielestäni on ihan normaali osa ihmisyyttä, että esimerkiksi värien suhteen on mieltymyksiä suuntaan ja toiseen. Aika harva oikeasti vihaa mitään väriä mutta jotkut ilmaisevat tykkäämistään ja inhoaan dramaattisemmin kuin toiset.

Vierailija
134/143 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niinkään sisustuksessa tai vaatteissa, mutta ne kaikki kuraveden ja mudan sävyt, joita nyt suositaan kerrostalojen seinissä. Ihan kuin olisi aikamatka Neuvostoliittoon jonkun hiilikombinaatin asuinalueelle.

Menkää vaikka katsomaan Keski-Pasilaa, niin ymmärrätte.

Vierailija
135/143 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutustua värien merkitykseen. Jos oikein kovasti inhoaa jotain väriä, se voi kertoa tunne-elämän tai ajattelun lukosta. Esim. Jos inhoaa punaista, voi olla ongelmia rakkauden ja seksuaalisuuden kanssa ja jos taas sinistä, ei osaa rauhoittua ja antaa itsensä levätä. Violetin inhoajat ei yleensä ole henkisellä tasolla tasapainossa itsensä kanssa ja takertuvat omaisuuteen. Se väri mitä keräät ympärillesi puolestaan kertoo siitä mitä kaipaat juuri nyt elämääsi. 

Miksi ihmeessä kaikkea on pakko psykologisoida? Mielestäni on ihan normaali osa ihmisyyttä, että esimerkiksi värien suhteen on mieltymyksiä suuntaan ja toiseen. Aika harva oikeasti vihaa mitään väriä mutta jotkut ilmaisevat tykkäämistään ja inhoaan dramaattisemmin kuin toiset.

Äläs nyt. Anna kyökkipsykologin, joka on lukenut pari huuhaaituhippimielenrauha-kirjaa ja reputtanut psykologian kurssin vähän tuntea olevansa jotenkin henkistynyt ja fiksu.

Vierailija
136/143 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kullekin värille on aikansa ja paikkansa.

Ja siitä huolimatta suomalaiset sisustavat ja pukeutuvat väreittä.

Ei voi yleistää. Enemmän minä tunnen värikkäitä koteja, kuin värittömiä. Lehdissäkin niitä on nykyään paljon.

Vierailija
137/143 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset tosiaan tykkää näin. Itse en siedä valkoista, joten sitä ei kotonani ole kuin panelikatossa ja listoissa. Kun väriä on seinissä ja kalusteissa, ei tarvitse alvariinsa vaihdella verhoja, mattoja ja "sisustustyynyjä".

Vierailija
138/143 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöpinkki. Kaikki kirkuvan väriset värit. 

Vierailija
139/143 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteissa viileät ja pehmeät sävyt, eli oman väriviuhkani värit. Sisustuksessa sitten ne mulle vaatteissa huonot värit eli keltaista ja oranssia löytyy 😅 

Vierailija
140/143 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Violetti, sekä sisustuksessa että vaatetuksessa ei ole minun makuuni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän