Kammottava valokuva, näytän isolta norsulta.
Apua, työpaikalla otettiin valokuva, jossa seison reunimmaisena kuvassa ja näytän valtavan isolta lihavalta kömpelöltä elefantilta. En tajua, miten se on mahdollista kun en edes ole kovin suuri ihminen, 162 cm ja 65 kg. Vääristääkö kameran linssi jotenkin vai miten ihmeessä tuo on mahdollista. Keskellä seisovat minua isommat ihmiset näyttävät ihan järkevän kokoisilta kuvassa. Nyt tuo kuva sitten jäi ikuisesti pyörimään ja minä siinä leveänä kuin leivinuuni. Mahtavaa.
Kommentit (26)
Ap, voit olla ihan huolettomin mielin. Vaikka kuva olisi otettu hienolla järjestelmäkameralla, jos siinä on ollut laajakulmalinssi jotta isompi ryhmä mahtuu kuvaan niin reunimmaiset helposti venyvät sellaisissa kuvissa leveyttä ellei kuvaaja kiinnitä asiaan huomiota. Näin voi käydä myös kännykän linssin kanssa. Tässä tapauksessa kuva ei siis kerro totuutta vaikka kuka vahingoniloisena ilkkuisi tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, voit olla ihan huolettomin mielin. Vaikka kuva olisi otettu hienolla järjestelmäkameralla, jos siinä on ollut laajakulmalinssi jotta isompi ryhmä mahtuu kuvaan niin reunimmaiset helposti venyvät sellaisissa kuvissa leveyttä ellei kuvaaja kiinnitä asiaan huomiota. Näin voi käydä myös kännykän linssin kanssa. Tässä tapauksessa kuva ei siis kerro totuutta vaikka kuka vahingoniloisena ilkkuisi tässä ketjussa.
Kiitos. Kuva oli siis vain näpätty kännykällä. Tiedän olevani vähän pyöreä mutta ihan normikokoinen nainen. Näytän valokuvissa joskus jopa hoikalta jostain kulmasta otettuna ja keskimäärin ihan normaalilta. Nyt tuossa kuvassa näytän oikeasti 150 kiloiselta :D Ja sitten se tuutataan vielä nettiin ikuisiksi ajoiksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olen siis 162 cm ja 65 kg, en mitenkään iso nainen. Ja myös toisella puolella reunassa seisova näyttää valtavalta kun taas keskellä seisovat näyttävät normaaleilta. Onhan se nyt rankkaa nähdä tuollainen kuva itsestään. Muut valokuvat ovat ihan normaaleja, en näytä niissä megaisolta.
Ap
Onko niissä muissa kuvissa muita ihmisiä samalla etäisyydellä kamerasta kuin sinä?
Kyllä, ja olen normaalin kokoinen niissä.
Ap
Vaihda filtteriä, jos kuvassa sulla näkyy kärsä ja syöksyhampaat.
Mulle on käynyt samoin. Oli kammottavaa että itseäni tuhdimpina pitämäni työkaverit näytti edelleen yhtä tuhdeilta mitä livenäkin, mutta minäpä en ollutkaan heitä selkeästi solakampi vaan paksumpi.
Omalla kohdallani vika ei ollut kamerassa.