Työttömän tutun mukaan 3000€/kk Kela tuet eivät ole mikään poikkeus, vaan ihan tavallista arkipäivää
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö työtön tuttusi Kelan ovella tästä tutkimusta?
Että näin ulvilassa, siellä varmaan näitä kättitukien saajia
Töissä saa kymmenkertsisen määrän ja juuri alennettiin veroja.
Persuilla sitten aina on näitä tunnistamattomia "tuttuja"😅😅
Totta, mun äitiyspäiväraha on ton verran.
Pitäähän sitä saada ostettua ruokaa ja viinaa jotta kestää tämän työttömyyden kovan kirouksen.
Sellainen provo. Itse olen nyt toimeentulotuella, koska teen gradua enkä ole enää oikeutettu opintotukeen (siihen tarvitaan tietty määrä opintopisteitä enkä tietenkään saa niitä, koska olen opintojen loppusuoralla enkä enää opintojaksoja suorittamassa). Vuokranmaksun jälkeen minulle jää päälle 200 euroa ruokaan ja menoihin. Siinä todellisuutta Kelan tuista.
Vierailija kirjoitti:
Työttömän tutun arkipäivää on n. 600 euron nettotulo kuukaudessa. Ei saa asumistukea, ei ole lapsia eikä saa toimeentulotukea.
Jos ei hae niin eihän sitä tukea silloin saa. Tuota en usko ollenkaan, että tuolla summalla pärjää, ellei sitten ole mitään laskujakaan.
Olenkin ihmetellyt miksi osa käy töissä?
400-500e saa osa, josta menee nyt laskut. Ruokaa ei ole.
Kela Gold korttilaiset saavat tuon 3000 euroa kuukaudessa. Todellisille Kelan kanta-asiakkaille myönnetään Kela Platinum kortti joka takaa vähintään 5000 euroa käyttörahaa kuukaudedssa. Erikseen voi saada tukea auton tai asunnon ostoon. Kela pitää hyvän huolen asiakkaistaan!
Minä saan asumistuen ja toimeentulotukea 125 euroa , ruokaan ja puhelinlaskuun jää n. 400 euroa/kk. Asun yksin.
Henna varmaan Kelalta kuppaa tukia vedoten mt ongelmiinsa
Ihan kaverin mutsin koiranulkoiluttajan serkun kummin kaiman siskon mieheltä kuulin...
Pakko sen on totta olla.
Helposti voi saada 3000e/kk tai paljon enemmänkin. Kaikki suurimpia tukia saavat ovat päivärahoja saavia suurituloisia; sairaspäivärahalla oleva toimitusjohtaja tai perhevapaalla oleva kirurgi. Päivärahoja kun saa suhteessa tuloihin eikä ylärajaa ole.
Miten Kelasta voi saada paljon rahaa? Jättituet puhuttavat - Ilta-Sanomat