Markus Lohi: Työttömät ”ilmaistöihin”
"Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi ehdottaa, että työttömiltä voitaisiin edellyttää esimerkiksi järjestötyöhön osallistumista täyden etuuden saamiseksi. Hänestä kyse olisi ennen kaikkea syrjäytymisen ehkäisystä."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/14d6d355-1f10-4946-b369-b6ec54c1a…
Hyvä ehdotus, nyt kun järjestöjen STEA rahoituksia leikataan työttömät voisivat tehdä järjestötyöt.
Kommentit (830)
Vierailija kirjoitti:
...niin ja se Sipilän ehdottama lapsitalkoot! Niitä saatiin m a a h a n m u u t o n m y ö t ä, varsinaiset verosaatavat on jääneet täyttymättä.
Juuri näin. Suomalaiset ei synnytystalkoihin pysty, kun ei ole varaa tehdä lapsia. Tavallisillä työssäkäyvillä kantiksilla siis ei ole varaa perustaa perhettä, surullista!
Vierailija kirjoitti:
Talous kasvu alkaa kun alko aukee sunnuntaina ja prismasta saa ostaa tukkupakkauksia alkohollii?
Lisääkö työllistymistä, avaako uusia työpaikkoja?
Kumma kun maahanm uuttajat pääsevät pienipalkkaisiin mutta suomalaisten työttömien pitää tehdä ilmaiseksi?
Miksi eduskuntalaiset maalittavat työttömiä? Iso uutinen ja kauhistelun he on jos heitä maalitetaan. Maalitus työttömiä kohtaan on ollut vuosikausia.
Tekoälyllä voisi korvata Markus Lohen ja Markus pääsisi itse ehdottamaansa ilmaistöihin, ettei vain syrjäytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi eduskuntalaiset maalittavat työttömiä? Iso uutinen ja kauhistelun he on jos heitä maalitetaan. Maalitus työttömiä kohtaan on ollut vuosikausia.
Koska heidän pitää olla tekevinään töitä, kun niitä heillä ei oikeasti ole ja näin voivat oikeuttaa hillotolppansa.
kuka on markus lohi? koskaan kuullutkaan ennen eilistä. joku todellisuudesta vieraantunut nepobaby?
Tyhmä > idiootti > mielipuoli > poliitikko.
Mitä voi täysin lahjaton ja näkymätön politikko tehdä ennen vaaleja? Rykäistä jonkun todella tyhmän 🐸 ulos kitusistaan (pun intended), että porukka pysähtyy ja jää jonkinlainen muistijälki, että joo on sellainen tyyppi kuin Lohi. Eli 15 minsan maine tässä haussa. Yrittää kalastella myöskin kokkareiden verkoilla, josko muutama äänestäjävonkale osuisi haaviin.( Loputon meri muuten tätä kala-aiheista kielikuvastoa 🐟)
Miten Suomi enää eroaa kehitysmaasta? Samalla EU:lle lähetetään lisää rahaa vaikka tänne niiden rahojen pitäisi tulla. Kädettömät poliitikot.
Pitäähän sitä saada itselle jotain kivaa, jos töitä tehdään. Jos ei saa palkkaa niin lainataan töistä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän sitä saada itselle jotain kivaa, jos töitä tehdään. Jos ei saa palkkaa niin lainataan töistä.
Yksityisessä hoitokodissa olisi varmaan enemmän kivaa lainattavaa, kun asiakkaat hyvätuloisia.
Mä olen ainakin mukavasti tullu toimeen työttömänä. Olen tarkoituksella ollut työtön paljon. Olin aina sen verran töissä että ansiosidonnainen alkoi alusta, ja olitiin toista vuotta kotona. Sillon oli anssit hyvällä tasolla, sain lähes hyvää korvausta, ja euro aikaankin sain 1900 e kk. Sitten oltiin mitättömissä kursseilla, ns aikusten päiväkodissa, jossa ei tehty oikein mitään jotkut nukkui päiväunia pöytää vasten ja toiset tuli koska tuli tunneille. Se oli hyvää aikaa, niin meni useampi vuosi. Töitä tein nuoruudessa jotta tulisi eläkettä. Nyt san työeläkettä kansan- ja takuu eläkettä ja tt tukea asumistukea, ja hyvin menee edelleen. Jotkut on 40 v töissä ja saa pientä eläkettä ja minä tosi vähän töissä ja saan varmasti saman summan kuin ne jotka on orjailleet. Niin on tehneet monet muutkin, ja tuolla eduskuntatalossa olevat ne vasta sitä tekevätkin. 1kk duunia ja loput 11 kk ,omaa. Eihän ne ne vieläkään kesälomilta palanneet.- oliviia-
Eihän se mitään ilmaistyötä ole, jos kuitenkin vaikka palkan suuruinen ay- korvaus maksetaan. Tai muuta rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se mitään ilmaistyötä ole, jos kuitenkin vaikka palkan suuruinen ay- korvaus maksetaan. Tai muuta rahaa.
Yleistuki 595 netto, mutta voihan sitä töistä lainata vaikka hienoa takkia.
Mulla on itse asiassa pulaa takeista. Työpaikoilla niitä olisi naulakossa mitä lainata, jos pääsisi työkokeiluun.
Jos kerta on niitä töitä olemassa joita voi tehdä työttömyyskorvsiksrlla, niin miksi samaa ei ole tarjolla oikealla palkalla????
Markus Kohi kalastelee Kokoomuslaisten ääniä Kepulle....
Vierailija kirjoitti:
kuka on markus lohi? koskaan kuullutkaan ennen eilistä. joku todellisuudesta vieraantunut nepobaby?
Mies, joka erotutti Antti Rinteen.
Sinä tietysti maksaisit senkin:)