Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Markus Lohi: Työttömät ”ilmaistöihin”

Vierailija
20.08.2026 |

"Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi ehdottaa, että työttömiltä voitaisiin edellyttää esimerkiksi järjestötyöhön osallistumista täyden etuuden saamiseksi. Hänestä kyse olisi ennen kaikkea syrjäytymisen ehkäisystä."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/14d6d355-1f10-4946-b369-b6ec54c1a…

Hyvä ehdotus, nyt kun järjestöjen STEA rahoituksia leikataan työttömät voisivat tehdä järjestötyöt.

Kommentit (830)

Vierailija
721/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka ropotit jos valjastettaisiin seuraamaan ja raportoimaan työttömien edesottamuksista voisi olla hyvä idea.

Sinä tietysti maksaisit senkin:)

Vierailija
722/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...niin ja se Sipilän ehdottama lapsitalkoot! Niitä saatiin m a a h a n m u u t o n  m y ö t ä, varsinaiset verosaatavat on jääneet täyttymättä.

Juuri näin. Suomalaiset ei synnytystalkoihin pysty, kun ei ole varaa tehdä lapsia. Tavallisillä työssäkäyvillä kantiksilla siis ei ole varaa perustaa perhettä, surullista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talous kasvu alkaa kun alko  aukee sunnuntaina ja prismasta saa ostaa tukkupakkauksia alkohollii?

Lisääkö työllistymistä, avaako uusia työpaikkoja?

Vierailija
724/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun maahanm uuttajat pääsevät pienipalkkaisiin mutta suomalaisten työttömien pitää tehdä ilmaiseksi?

Vierailija
725/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eduskuntalaiset maalittavat työttömiä? Iso uutinen ja kauhistelun he on jos heitä maalitetaan. Maalitus työttömiä kohtaan on ollut  vuosikausia.

Vierailija
726/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälyllä voisi korvata Markus Lohen ja Markus pääsisi itse ehdottamaansa ilmaistöihin, ettei vain syrjäytyisi.

Vierailija
727/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi eduskuntalaiset maalittavat työttömiä? Iso uutinen ja kauhistelun he on jos heitä maalitetaan. Maalitus työttömiä kohtaan on ollut  vuosikausia.

Koska heidän pitää olla tekevinään töitä, kun niitä heillä ei oikeasti ole ja näin voivat oikeuttaa hillotolppansa.

Vierailija
728/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka on markus lohi? koskaan kuullutkaan ennen eilistä. joku todellisuudesta vieraantunut nepobaby?

Vierailija
729/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä > idiootti > mielipuoli > poliitikko.

Vierailija
730/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voi täysin lahjaton ja näkymätön politikko tehdä ennen vaaleja? Rykäistä jonkun todella tyhmän 🐸 ulos kitusistaan (pun intended), että porukka pysähtyy ja jää jonkinlainen muistijälki, että joo on sellainen tyyppi kuin Lohi. Eli 15 minsan maine tässä haussa. Yrittää kalastella myöskin kokkareiden verkoilla, josko muutama äänestäjävonkale osuisi haaviin.( Loputon meri muuten tätä kala-aiheista kielikuvastoa 🐟)

Vierailija
731/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Suomi enää eroaa kehitysmaasta? Samalla EU:lle lähetetään lisää rahaa vaikka tänne niiden rahojen pitäisi tulla. Kädettömät poliitikot.

Vierailija
732/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sitä saada itselle jotain kivaa, jos töitä tehdään. Jos ei saa palkkaa niin lainataan töistä.

Vierailija
733/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän sitä saada itselle jotain kivaa, jos töitä tehdään. Jos ei saa palkkaa niin lainataan töistä.

Yksityisessä hoitokodissa olisi varmaan enemmän kivaa lainattavaa, kun asiakkaat hyvätuloisia.

Vierailija
734/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin mukavasti tullu toimeen työttömänä. Olen tarkoituksella ollut työtön paljon. Olin aina  sen verran töissä että ansiosidonnainen alkoi alusta, ja olitiin toista vuotta kotona. Sillon oli anssit hyvällä tasolla, sain lähes hyvää  korvausta, ja euro aikaankin sain 1900 e kk. Sitten oltiin mitättömissä kursseilla, ns aikusten päiväkodissa, jossa  ei tehty oikein mitään jotkut nukkui päiväunia  pöytää vasten ja toiset tuli koska tuli tunneille. Se oli hyvää aikaa, niin meni useampi vuosi.  Töitä tein nuoruudessa jotta tulisi eläkettä. Nyt san työeläkettä kansan- ja takuu eläkettä ja tt tukea asumistukea, ja hyvin menee edelleen. Jotkut on 40 v töissä ja  saa pientä eläkettä ja minä  tosi vähän töissä ja saan varmasti saman summan kuin ne jotka on orjailleet. Niin on tehneet monet muutkin,  ja tuolla eduskuntatalossa olevat  ne vasta  sitä tekevätkin. 1kk duunia ja loput 11 kk  ,omaa. Eihän ne ne vieläkään kesälomilta palanneet.- oliviia-

Vierailija
735/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se mitään ilmaistyötä ole, jos kuitenkin vaikka palkan suuruinen ay- korvaus maksetaan. Tai muuta rahaa.

Vierailija
736/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se mitään ilmaistyötä ole, jos kuitenkin vaikka palkan suuruinen ay- korvaus maksetaan. Tai muuta rahaa.

Yleistuki 595 netto, mutta voihan sitä töistä lainata vaikka hienoa takkia.

Vierailija
737/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itse asiassa pulaa takeista. Työpaikoilla niitä olisi naulakossa mitä lainata, jos pääsisi työkokeiluun.

Vierailija
738/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta on niitä töitä olemassa joita voi tehdä työttömyyskorvsiksrlla, niin miksi samaa ei ole tarjolla oikealla palkalla????

Vierailija
739/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markus Kohi kalastelee Kokoomuslaisten ääniä Kepulle....

Vierailija
740/830 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuka on markus lohi? koskaan kuullutkaan ennen eilistä. joku todellisuudesta vieraantunut nepobaby?

Mies, joka erotutti Antti Rinteen.