Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi johtua, että kylmävesi on haaleaa?

Vierailija
19.08.2026 |

Ei tule hanoista niin kylmää vettä kuin yleensä. Asun kerrostalossa. Inhottavaa juoda haaleankylmää vettä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on niissä putkissa seisomassa, jos harva on käyttämässä. Ennättää talon sisällä lämmetä.

Vierailija
2/23 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole käyttänyt vettä vähään aikaan ja vesi on seisonut putkissa. Onko talossamme asukkaita päivällä? Illalla voi olla viileämpää kun vedelle on enemmän käyttöä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on niissä putkissa seisomassa, jos harva on käyttämässä. Ennättää talon sisällä lämmetä.

Ei auta vaikka juoksuttaa vettä pitkän aikaa.

Vierailija
4/23 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole kylmää vettä, jos se on haaleaa. Se on silloin haaleaa vettä. Yleinen ongelma vaikka kerrostalon yläkerroksissa, kun vesi lämpiää putkissa. Ota vettä pulloon tai kannuun ja laita se jääkaappiin. Juot siitä sitten ja täytät tarvittaessa. Muuten saat juoksuttaa pitkään vettä hanassa ennen kuin alkaa tulla kylmää vettä.

Vierailija
5/23 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole käyttänyt vettä vähään aikaan ja vesi on seisonut putkissa. Onko talossamme asukkaita päivällä? Illalla voi olla viileämpää kun vedelle on enemmän käyttöä. 

On asukkaita päivisin ja eilen illallakaan ei tullut kylmää vettä.

Vierailija
6/23 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, sama ongelma. Olen asunut samassa omistusasunnossani ylimmässä kerroksessa jo 14 vuotta ja vaikka valutan hanasta 10 minsaa putkeen, ei tule tarpeeksi kylmää. Olen joka vuosi valittanut huoltoon, ei kuulemma vikaa missään. Kerran vaihdettiin joku osa hanan sisällä - ei vaikutusta.

Nyt meni koko hana vaihtoon, kun alkoi vuotamaan. Hana oli 14 v vanha.

Ei sekään auttanut. Ei voi sit näköjään mitään. Vieraat ihmettelee, miksi tarjoan haaleaa vettä. Sanon, ettei tule kylmempää, vaikka kuinka valutan.

Vessan hanasta tulee kylmää kyllä. Keittiön hanasta ei. Talo valmistunut silloin 14 v sitten, olen alkuperäinen asukas.

Vierailija
7/23 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höpö höpö!

Ei nyt ole edes lämmityskausikaan...

Vierailija
8/23 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, sama ongelma. Olen asunut samassa omistusasunnossani ylimmässä kerroksessa jo 14 vuotta ja vaikka valutan hanasta 10 minsaa putkeen, ei tule tarpeeksi kylmää. Olen joka vuosi valittanut huoltoon, ei kuulemma vikaa missään. Kerran vaihdettiin joku osa hanan sisällä - ei vaikutusta.

Ei sekään auttanut. Ei voi sit näköjään mitään. Vieraat ihmettelee, miksi tarjoan haaleaa vettä. Sanon, ettei tule kylmempää, vaikka kuinka valutan.

Vessan hanasta tulee kylmää kyllä. Keittiön hanasta ei. Talo valmistunut silloin 14 v sitten, olen alkuperäinen asukas.

Sulla ei ole jääkaappia asunnossasi?

Vierailija
9/23 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei tule kylpyhuoneenkaan hanoista kylmää vettä. Tää ongelma alkoi eilen.

Ap

Vierailija
10/23 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpö höpö!

Meinaatko että maassa olevat vesiputket on talvella lämpimämpiä 🥶

Ja onko talossa sisällä lämpimämpää talvella 🙄

Vierailija
11/23 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaleaa vettä ei saisi juoda. Siis hanasta tulevaa haaleaa vettä.

Vierailija
12/23 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tiskikone?

Vierailija
13/23 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutos.

mvh,

deGröna

Vierailija
14/23 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpö höpö!

Meinaatko että maassa olevat vesiputket on talvella lämpimämpiä 🥶

Ja onko talossa sisällä lämpimämpää talvella 🙄

Meillä ainakin on lähes 24 astetta lämmintä talvisin. Kesällä voi mennä lähes 25 asteeseen. Aika pieni ero.

Ap

Vierailija
15/23 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla tiskikone?

Ei ole.

Ap

Vierailija
16/23 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan veden valua hanasta kokoajan.

Vierailija
17/23 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vesi kirkasta, haiseeko millekään? Kuulin kerran sellaisen tapauksen että rivitalossa teknisessä tilassa oleva joku lämpölaitteisiin ja juomaveteen liittyvä laitteisto hajonnut ja nämä vedet oli menneet sekaisin.

Vierailija
18/23 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vesi kirkasta, haiseeko millekään? Kuulin kerran sellaisen tapauksen että rivitalossa teknisessä tilassa oleva joku lämpölaitteisiin ja juomaveteen liittyvä laitteisto hajonnut ja nämä vedet oli menneet sekaisin.

On kirkasta eikä haise miltään.

Ap

Vierailija
19/23 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Huonot eristeet putkissa

2. Kuumavesiputki kulkee kylmävesiputken lähellä

Tuu tänne juomaan jääkylmää Päijänteen vettä.

-Järvenpää

Vierailija
20/23 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Huonot eristeet putkissa

2. Kuumavesiputki kulkee kylmävesiputken lähellä

Tuu tänne juomaan jääkylmää Päijänteen vettä.

-Järvenpää

No miks tää ongelma alkoi eilen. Tuskin eristeissä vikaa. Ei ole aikaisemmin ollut näin. Meillekin tulee vettä Päijänteestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi