Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi johtua, että kylmävesi on haaleaa?

Vierailija
19.08.2026 |

Ei tule hanoista niin kylmää vettä kuin yleensä. Asun kerrostalossa. Inhottavaa juoda haaleankylmää vettä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vesi ei ole tarpeeksi kylmää, niin voi tulla legionellaa. Ei tosin tartu sitä juomalla, mutta voi tarttua suihkussa käydessä kun vesi höyryää tms.

Vierailija
22/26 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, sama ongelma. Olen asunut samassa omistusasunnossani ylimmässä kerroksessa jo 14 vuotta ja vaikka valutan hanasta 10 minsaa putkeen, ei tule tarpeeksi kylmää. Olen joka vuosi valittanut huoltoon, ei kuulemma vikaa missään. Kerran vaihdettiin joku osa hanan sisällä - ei vaikutusta.

Nyt meni koko hana vaihtoon, kun alkoi vuotamaan. Hana oli 14 v vanha.

Ei sekään auttanut. Ei voi sit näköjään mitään. Vieraat ihmettelee, miksi tarjoan haaleaa vettä. Sanon, ettei tule kylmempää, vaikka kuinka valutan.

Vessan hanasta tulee kylmää kyllä. Keittiön hanasta ei. Talo valmistunut silloin 14 v sitten, olen alkuperäinen asukas.

Sulla ei ole jääkaappia asunnossasi?

On. Tarinastani jäikin uupumaan se, että laitan Orthexin kannelliseen muovikannuun vettä ja säilytän sitä jääkaapin ovessa. Siitä sitten koko perhe ottaa vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla tiskikone?

Ei ole.

Ap

Onko hanassa tiskikoneliitäntä?

Vierailija
24/26 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, sama ongelma. Olen asunut samassa omistusasunnossani ylimmässä kerroksessa jo 14 vuotta ja vaikka valutan hanasta 10 minsaa putkeen, ei tule tarpeeksi kylmää. Olen joka vuosi valittanut huoltoon, ei kuulemma vikaa missään. Kerran vaihdettiin joku osa hanan sisällä - ei vaikutusta.

Nyt meni koko hana vaihtoon, kun alkoi vuotamaan. Hana oli 14 v vanha.

Ei sekään auttanut. Ei voi sit näköjään mitään. Vieraat ihmettelee, miksi tarjoan haaleaa vettä. Sanon, ettei tule kylmempää, vaikka kuinka valutan.

Vessan hanasta tulee kylmää kyllä. Keittiön hanasta ei. Talo valmistunut silloin 14 v sitten, olen alkuperäinen asukas.

Mulla on yämä ihan sama, mutta 60-luvun talossa.

Vessan hanasta tulee kylmää, keittiöstä ei.

Vierailija
25/26 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla tiskikone?

Ei ole.

Ap

Onko hanassa tiskikoneliitäntä?

Mulla on, miten se vaikuttaa tähän?

Kuitenkin vessan hanassakin on pesukoneliitäntä ja sieltä tumee kylmää.

Vierailija
26/26 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olen niin hot että kylmä vesikin haalenee :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi