Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri teki minusta valituksen, koska pelaan yöllä ja puhun mikrofoniin normaalilla äänenvoimakkuudella

Vierailija
19.08.2026 |

Kai nyt yöllä saa puhua?

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitapa ap joskus vaikka känny tallentamaan sitä omaa "normaalia puhettasi", niin ehkä tajuat.

En ole ikinä kuullut pelaajaa, joka ei huutaisi.

Vierailija
102/129 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä se että pelaat tietokoneella yöllä ja puhut normaalilla äänenvoimakkuudella, ei tarkoita että tekisit jotain kiellettyä. Valituksen tekeminen on toki naapurille mahdollista, mutta valitus ei vielä tarkoita että olet rikkonut mitään sääntöä.

Mun naapurit rähisi mulle kun poltin tupakkaa omalla partsilla eikä taloyhtiössä oltu sitä kielletty. Lakkasin puhumasta heille ja onneksi vuoden päästä muuttivat pois, jee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään pelaaja ei puhu mikrofoniin normaalilla äänenvoimakkuudella. 

Olet väärässä oletuksesi kanssa.

Valituksen tekeminen ei tarkoita, että joku on tehnyt mitään väärää. Taloyhtiöön kuuluu normaalit elämisen äänet.

Tämä on totta. Minun naapuristani kuului silloin tällöin riitelyä. Mielestäni pieni riitely kuuluu elämään. Kuitenkin eräs toinen naapuri koetti saada minut mukaan porukkavalitukseen noiden riitelyäänien takia. En suostunut, mutta arvelen, että valitus tehtiin.

Toivottavasti saat itsekin häädön

Vierailija
104/129 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos taloyhtiön järjestyssäännöissä sanotaan, että hiljaisuus vaikka 22-06 niin se tarkoittaa sitä, että silloin ollaan hiljaa.

Järjestyssäännöt on sovitut käytösohjeet talossa. Järjestyslaki kuitenkin koskee jokaista ja siinä kielletään yöaikainen ja myös päiväaikainenkin  häiritsevä metelöiminen.  Poikkeuksia on; esim ilmoitettu remontointi määräajan päiväsaikaan.

Olennaista ei ole metelöijän väite siitä ettei hän häiritse vaan rakenteiden läpi naapuriin kuuluva meteli.

Haloo, naapuri ei edes tietäisi sun pelaavan ellet möykkäisi.

Sä oot kohta asunnoton, ap, ellet ota muita asukkaita huomioon.

Vierailija
105/129 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä se että pelaat tietokoneella yöllä ja puhut normaalilla äänenvoimakkuudella, ei tarkoita että tekisit jotain kiellettyä. Valituksen tekeminen on toki naapurille mahdollista, mutta valitus ei vielä tarkoita että olet rikkonut mitään sääntöä.

Mun naapurit rähisi mulle kun poltin tupakkaa omalla partsilla eikä taloyhtiössä oltu sitä kielletty. Lakkasin puhumasta heille ja onneksi vuoden päästä muuttivat pois, jee!

Onneksi tupakointikieltoon riittää jatkossa yhtiökokouksen enemmistön päätös. Sinä vuokralaisena et ole siitä päättämässä.  Tupakoijat ovat nykyään vähemmistö kaikkialla, paitsi pöpilöissä ja vankiloissa. Outoa kyllä, röökiriippuvuus muuttaa aivoja ja pääkopan toimintaa itsekkäämpään ja antisosiaalisempaan suuntaan.  Riippuvuus ylläpitää itseään asunnottomuudenkin uhalla. 

Vierailija
106/129 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun haju häiritsee muitakin. Odotapa vaan. 

Vierailija
107/129 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos taloyhtiön järjestyssäännöissä sanotaan, että hiljaisuus vaikka 22-06 niin se tarkoittaa sitä, että silloin ollaan hiljaa.

Ei tarkoita. Tuosta on monta ennakkotapausta. Normaalit elämisen äänet, kuten puhuminen tai suihkussakäyminen yms. ovat aina sallittuja.

Vierailija
108/129 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon näitä peräkammarinpoikia nykyään riittää, jotka pelailee yöt ja lusmuilee päivät. Kymmenen vuotta pelailtuaan havahtuvat elämään ja sitten itketään kun naiset on niin vaikeita ja niille ei kelpaa mikään. Ei edes kalvakka, pulleaposkinen, energiajuomalla marinoitu ja Counterstriken karaisema alfa-adonis DoomWarrior05.

Vierailija
109/129 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tupakointikieltoon riittää jatkossa yhtiökokouksen enemmistön päätös. Sinä vuokralaisena et ole siitä päättämässä.  Tupakoijat ovat nykyään vähemmistö kaikkialla, paitsi pöpilöissä ja vankiloissa. Outoa kyllä, röökiriippuvuus muuttaa aivoja ja pääkopan toimintaa itsekkäämpään ja antisosiaalisempaan suuntaan.  Riippuvuus ylläpitää itseään asunnottomuudenkin uhalla. 

Etkö ymmärtänyt termiä "omalla partsilla"? En todellakaan ole mikään vuokralainen vaan omistusasuja. Lisäksi tupakointikiellon hankkiminen maksaa paljon ja vie paljon aikaa sekä koskee jokaista asuntoa. Siinäpä puoltajat saavat paljon kavereita, NOT.

Vierailija
110/129 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarkoita. Tuosta on monta ennakkotapausta. Normaalit elämisen äänet, kuten puhuminen tai suihkussakäyminen yms. ovat aina sallittuja.

Tämä on totta, mutta pelin ääressä huutaminen ja raivoaminen ei todellakaan ole normaalia elämisen ääntä keskellä yötä. Jos näin olisi, niin yhtä lailla olisi normaalia soittaa tuubaa tai pyörittää betonimyllyä, jos kerran harrastaminen laskettaisiin automaattisesti normaaliksi elämisen ääneksi.

Vierailija
111/129 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sille pelaajalle N O R M A A L I A   Ä Ä N E N  K Ä Y T T Ö Ä!

Vierailija
112/129 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärtänyt termiä "omalla partsilla"? En todellakaan ole mikään vuokralainen vaan omistusasuja. Lisäksi tupakointikiellon hankkiminen maksaa paljon ja vie paljon aikaa sekä koskee jokaista asuntoa. Siinäpä puoltajat saavat paljon kavereita, NOT.

Tupakointi on vähälahjaisten harrastus, kuten tässäkin tuli taas aukottomasti todistettua. Mulla kaveripiirissä ei polta kukaan ja aika yhdentekevää montako kaveria saan tai olen saamatta, kun nuijitaan tupakointikielto kohta läpi omassa taloyhtiössämme. Puhdasta terroria ettei voi pitää kesällä ikkunoita auki, kun joku urpo tervaa keuhkojaan naapurissa. Mutta tosiaan, ei ole vielä tullut fiksua tupakoitsijaa vastaan, joten aika turha kai tätä on sinullekaan selittää.

Vierailija
113/129 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sille pelaajalle N O R M A A L I A   Ä Ä N E N  K Ä Y T T Ö Ä!

Normaalia ei määritellä yhden yksittäisen datapisteen perusteella. Ootas hetki, niin tämä voi sullekin tulla lukiossa vastaan tilastotieteen opintojen yhteydessä. Ehkä myös amiksessa, en osaa sanoa. Jos et malta odottaa, KVG.

Anterolle voi olla normaalia puhaltaa alppitorveen yöllä klo 2:30, mutta taloyhtiössä Anteron käytös ei määrittele mikä on normaalia ja mikä ei ja säännöt pätee. On aika koomista miten edes on keskustelun alla se, onko yöllä karjuminen ok vai ei. Luulisi että terve järki sanoisi jotain, mutta sitten muistin mikä logo tuossa ruudun yläreunassa on ja ymmärsin yskän paremmin.

Vierailija
114/129 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ole merkitystä, että omistaako asunnon vai ei.

Ja miten niin kieltäminen tulisi kalliiksi? On tulossa lakimuutos.

"Tähän asti parveketupakoinnin kieltäminen on vaatinut taloyhtiön enemmistöpäätöksen jälkeen raskaan ja usein kuukausia kestävän hakemusprosessin kunnan tupakkalain valvontaviranomaiselta. Jatkossa taloyhtiö voi määrätä kiellon omalla päätöksellään.

Päätöksenteko yhtiökokouksessa: Kielto voidaan asettaa yhtiökokouksen 2/3 määräenemmistöpäätöksellä tehtävällä yhtiöjärjestysmuutoksella. Kaikkien osakkaiden suostumusta ei enää tarvita."

Vierailija
115/129 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökukkuja pelaajat on ärsyttäviä raivohuutavat ja melskaavat, itsekin tuollaisen naapurin kokeneena hyvä jos tehdään isännöitsijälle ilmoitusta, yleensä tuollaiset huutopelaajat on miehiä

Vierailija
116/129 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi on vähälahjaisten harrastus, kuten tässäkin tuli taas aukottomasti todistettua. Mulla kaveripiirissä ei polta kukaan ja aika yhdentekevää montako kaveria saan tai olen saamatta, kun nuijitaan tupakointikielto kohta läpi omassa taloyhtiössämme. Puhdasta terroria ettei voi pitää kesällä ikkunoita auki, kun joku urpo tervaa keuhkojaan naapurissa. Mutta tosiaan, ei ole vielä tullut fiksua tupakoitsijaa vastaan, joten aika turha kai tätä on sinullekaan selittää.

Tää "vähälahjainen" kuuluu Mensaan, kuulutko Sinä? Niin vähän arvelinkin;)

Vierailija
117/129 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä kyllä huudan mutta sekin on normaalia elämisen ääntä koska ei ole jatkuvaa

ap

Mammanpoika kuole

Vierailija
118/129 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi että äitisi muuttaa sinulle asumaan niin pääset irti pelihimostasi öisin. 

Vierailija
119/129 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin vielä vuokra-asunnossa, seinänaapurini karjui melkein jokaisena lauantain vastaisena aamuyönä tai lauantaiaamuna wc-pyttyyn.

Vierailija
120/129 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin oli niin yö äänekäs naapuri, että onneksi saatiin asunto myytyä. Voi raukkaa uutta omistajaa,mutta itse nyt onnellisesti omakotitalon omistaja. 

Kyllä se sinunkin hymysi hyytyy, kun naapurin lapsiperhe hankkii trampan ja sijoittaa sen tietenkin teidän pihan aitaan kiinni.