Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni työssäkäyvä tavallinen suomalainen viikonloppujuoja ei pystyisi jättämään edes yhtä viikonloppua juomisesta väliin

Vierailija
19.08.2026 |

Eikö silloin ole alkoholisti? 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista ei vedä viikonloppuisin kännejä. Ilmeisesti aloittaja on kasvanut ja elää tälläkin hetkellä sellaisten ihmisten lähipiirissä, jossa viikonloppukännit ovat tapa olla olemassa.

Vierailija
22/26 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi pystyä? Entä jos ei vaan halua?

Että ap ei tarvitsisi olla surulllinen vetovieraiden puolesta, hän kun on niin rmpaattinen. Hänen kaltaisia ihmisiä on yllättävän paöjon tavallisissa työssä käyvissä ja työelämän ulkopuolella olevissa suomalaisissa. He tietävät hyvin myös toisten ihmisten puolrsta mitä nämä tekevät ja mitä heidän kuuluisi tehdä.

Sulla korkki auennut jo hyvissä ajoin? 

Heifän päihteensä on muut ihmiset. He vain eivät voi olla kommentoimatta muiden ihmisten tekemisiä oli pyhä tai arki. Eivätkö he olekin kukkahattutätejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan juoko 24 kaljaa vai 2-4 kaljaa...

Sinänsä sama, jos ei pysty olemaan ilman. Jos on ihan pakko ottaa joka perjantai 2-4 kaljaa. 

Eihän se nyt ole yhtään sama.

Jos juo joka perjantai koko ikänsä 2-4 kaljaa, siitä ei koidu yhtään mitään ongelmia kenellekään missään vaiheessa (ellei ikinä ole raskaana).

Jos juo 24 kaljaa joka perjantai koko ikänsä, sekään ei välttämättä aiheuta ongelmia, mutta niitä voi ilmetä esim. sairauksien tai kännissä törttöilyn vuoksi.

Jos kumpikaan tilanne ei aiheuta mitään ongelmia; mikä on ongelma!?

Sekö, että suomalaisessa kulttuurissa on tapana halveksia juopottelua.

Se taas on tyhmyyttä, ja tyhmyys aiheuttaa takuuvarmasti ongelmia.

Vierailija
24/26 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin just tälläinen, vapaapäivät meni ryypätessä. Siitä tuli vaan tapa nollata pää ja käydä vapaa-ajan viettoon.  Olin selkeästi riippuvainen alkosta, hain siihen apuakin katkoista ja Minnesota-hoidosta.  Nyt oon ollut 2 vuotta täysraittiina( järkytyin P-peth-arvostani) ja harmittaa, miksen kyennyt tähän raittiuteen jo työvuosinani, olen nyt eläkkeellä.  Mennyttä on turhaa katua; kai mä silloin tarvitsin viinan tuomaa turvaa ja harhaa.

Vierailija
25/26 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan juoko 24 kaljaa vai 2-4 kaljaa...

Sinänsä sama, jos ei pysty olemaan ilman. Jos on ihan pakko ottaa joka perjantai 2-4 kaljaa. 

No se "pakko" on vähän ehkä liioittelua. Ei he yleensä vaan halua olla ilman, koska käyttö koetaan harmittomaksi ja tuottaa iloa. 

Alkoholi on ainoa sallittu nautintoaine niin tietenkin sitä otetaan. Arki on ihan tarpeeksi ankeaa niin vapaa-ajalla haluaa edes jotain nautintoa. Jos halutaan vähentää haittoja niin sallitaan/laillistetaan vähemmän haitalliset päihteet.

Vierailija
26/26 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista ei vedä viikonloppuisin kännejä. Ilmeisesti aloittaja on kasvanut ja elää tälläkin hetkellä sellaisten ihmisten lähipiirissä, jossa viikonloppukännit ovat tapa olla olemassa.

Onneksi raivoraittiit on vähemmistö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme