Kertyykö teillekin kasoittain käytettyjä paristoja?
Ja sitten ne pitää kaikki teipata, kun kerran viidessä vuodessa vie ne pois.
Kommentit (43)
Kyllä kertyy. Ehkä kerran vuodessa muistan viedä ne kierrätykseen.
Mulla on perkki johon laitan aina tyhjät ja teipatut paristot. kun purkki on täynnä, käyn viemässä paristot asianmukaiseen kierrätyspisteeseen. Joten ei ole ongelma. Yleensä loppuvuodesta, erityisesti joulun aikaan paristoja kuluu valosarjoissa ja kynttilöissä.
Muovit, pahvit, metallit jne vien kierrätykseen lähestulkoon joka kerta kun käyn kaupassa koska niille on selkeästi paikka ekopisteellä kauppojen pihoissa. Paristojen keräyslaatikkoa pitää sitävastoin aina etsiä kauppojen sisältä ja niiden sijoittelussa ei tunnu olevan mitään logiikkaa, jossain se on pullojenpalautuspisteellä, jossain asiakaspalvelupisteellä ja jossain taas on erikseen joku kierrätyspiste. Siksi mieluummin kerään isomman satsin paristoja kotiin ennen kuin vien kierrätykseen. Minulla ei ole mitään vakituista lähikauppaa ja käyn kolmessa eri Prismassa ja Citymarketissa eli pitäisi muistaa erikseen kuuden eri kaupan patterilaatikon sijainnit joita vielä vaihdellaan remonttien ym yhteydessä.
Ei enää, kun yhden teippausurakan jälkeen aloin teipata heti patterit vaihdettua ja laittaa teipatut eteisen pöydälle, että lähtevät mukaan, kun lähden kauppaan, jossa on kierrätyslaatikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teippaat paristot vasta siinä vaiheessa, kun viet ne pois, aiheutat kotiisi tulipalovaaran. Ne kun voi alkaa vuotaa jo kotona siellä keräysastiassa.
Mä teippaan käytettyjen paristojen navat heti, kun vaihdan paristot ja vasta sitten laitan ne keräysastiaan.
Tääh? Itsellä lasipullo johonka tiputtelen sitä mukaa kun löytyy. Korkki siihen. Elekää laittako niitä mihinkää paffi tai muovilaatikkoon. Vien aina täyden pullon kierrätykseen ja siinä kaikki.
Meinaatko, että lasipullo auttaa mitään, jos paristojen navat ottavat kontaktia, aiheuttavat oikosulun ja syttyvät tuleen? Paristopalon kuumuus ja pulloon syntyvä paine tietysti rikkovat sen lasipullon, ja poksahdus vielä mukavasti levittää palon ympäriinsä. Lähinnä palonkestävä metalliastia suojaisi, mutta ehkä kuitenkin kannattaa vain teipata ne pariston navat sitä mukaa, kun paristoja vaihtaa.
Mä teippaan napani aina aamuisin eikä ole tulipaloja syttynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teippaat paristot vasta siinä vaiheessa, kun viet ne pois, aiheutat kotiisi tulipalovaaran. Ne kun voi alkaa vuotaa jo kotona siellä keräysastiassa.
Mä teippaan käytettyjen paristojen navat heti, kun vaihdan paristot ja vasta sitten laitan ne keräysastiaan.
Tääh? Itsellä lasipullo johonka tiputtelen sitä mukaa kun löytyy. Korkki siihen. Elekää laittako niitä mihinkää paffi tai muovilaatikkoon. Vien aina täyden pullon kierrätykseen ja siinä kaikki.
Meinaatko, että lasipullo auttaa mitään, jos paristojen navat ottavat kontaktia, aiheuttavat oikosulun ja syttyvät tuleen? Paristopalon kuumuus ja pulloon syntyvä paine tietysti rikkovat sen lasipullon, ja poksahdus vielä mukavasti levittää palon ympäriinsä. Lähinnä palonkestävä metalliastia suojaisi, mutta ehkä kuitenkin kannattaa vain teipata ne pariston navat sitä mukaa, kun paristoja vaihtaa.
Jos siinä on tiivis kansi, niin happi loppuu nopeasti ja palaminen vaatii happea
Joulun aikaan tulee paljon käytettyä paristoja erilaisiin valoihin.
Teippaan aina heti kun vaihdan patterit ja kerään pussiin muutamat. Citymarkettiin vien ser-pisteelle, se on helpossa paikassa pullopalautusten vieressä. Samoin tuolla isossa Prismassa.
Siis teippaako joku niitä oikeasti? Itse laitan sekajätteisiin, kuten kaiken muunkin, paitsi tölkit ja paperin.
Vierailija kirjoitti:
Siis teippaako joku niitä oikeasti? Itse laitan sekajätteisiin, kuten kaiken muunkin, paitsi tölkit ja paperin.
Miten vastuullista.
Mieheni on nyt teipannut noin sata paristoa. Aika iso homma. Ap
Kertyy. Teippaan ja vien ehkä puolivuosittain, kova homma sekin.
En teippaa, kerään ne muoviboksiin, jossa ostettu ja kun boxi on täynnä vien sen sellsisenaan kierrätykseen.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on nyt teipannut noin sata paristoa. Aika iso homma. Ap
Pitäishän ne kotonakin säilettää niin ettei saa lipinöitä toisistaan. Eli teipata, jos ei ole muuta tapaa säilyttää kuin sekavassa läjässä
Piojätteisiin heitin viimeksi kun sekajätepussi meni täyteen
Vierailija kirjoitti:
Käytän vain pareja, teippaaminen on täysin turhaa. Vain vaja-akki ei erota akkua parista.
Fyysikko
Pareja? Mikä on 'pari'?
Vie useammin, niin sun ongelma ratkeaa sillä. Ja teippaa heti käytöstä poistettuasi.
On muutakin elämää! Ap