Kertyykö teillekin kasoittain käytettyjä paristoja?
Ja sitten ne pitää kaikki teipata, kun kerran viidessä vuodessa vie ne pois.
Kommentit (43)
Kertyy, mutta teippaan ne heti kun poistan käytöstä enkä vasta sitten kun vien kauppaan. Arvostan turvallisuutta kotonakin.
no ei. heitän roskiin ne aina kun sähkö loppuu
Mikset vie pois sitä mukaa kun niitä tulee?
Ei kerry. On todella vähän paristoja vaativia laitteita.
Helppo heittää aina auton ikkunasta tien poskeen,sitä mukaa kun niitä kertyy....sinne tänne vaan ripottelee..
Yksittäisiä kertyy muutama vuodessa, ja teippaa, ja jätän näkyville, josta nappaan mukaan, kun lähden kauppaan. Inhoan kerääntyvä roskaa, joten heti pois.
Ei. Meillä on pihalla patteriroskis.
Ei, käytössä on vain ladattavia paristoja.
Jos teippaat paristot vasta siinä vaiheessa, kun viet ne pois, aiheutat kotiisi tulipalovaaran. Ne kun voi alkaa vuotaa jo kotona siellä keräysastiassa.
Mä teippaan käytettyjen paristojen navat heti, kun vaihdan paristot ja vasta sitten laitan ne keräysastiaan.
Onneksi olen älynnyt käyttää akkuja jo kauan.
Kyllä kertyy ja teippailu on rasittavaa vaikka en yleensä jätäkään kovin isoa kasaa kerralla teippailtavaksi.
jos panttaat paristoja tarpeeksi kauan, niin kyllähän niitä kertyy. Itse vien käytännössä sitä mukaan, kun 1-2 kertaa vuodessa jokin paristo tyhjenee. Eniten tyhjenee langattomasto työhiirestä ja -näppiksestä, Keräyspiste toimistolla, niin menee kätevästi.
Käytän vain pareja, teippaaminen on täysin turhaa. Vain vaja-akki ei erota akkua parista.
Fyysikko
Vierailija kirjoitti:
Ei kerry. On todella vähän paristoja vaativia laitteita.
Meilläkin oli ennen vain vähän tällaisia laitteita. Nykyään jostain syystä enemmän. Aika monet on kyllä lasten leluja.
Vierailija kirjoitti:
Jos teippaat paristot vasta siinä vaiheessa, kun viet ne pois, aiheutat kotiisi tulipalovaaran. Ne kun voi alkaa vuotaa jo kotona siellä keräysastiassa.
Mä teippaan käytettyjen paristojen navat heti, kun vaihdan paristot ja vasta sitten laitan ne keräysastiaan.
Tääh? Itsellä lasipullo johonka tiputtelen sitä mukaa kun löytyy. Korkki siihen. Elekää laittako niitä mihinkää paffi tai muovilaatikkoon. Vien aina täyden pullon kierrätykseen ja siinä kaikki.
Millainen elämänhallinta teillä oikein on?
Vien ne heti seuraavalla kauppareissulla teipattuina keräyspisteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mikset vie pois sitä mukaa kun niitä tulee?
Mikset itse kerää niitä ja vie kerran vuodessa?
Pelkästään riistakamerassa on 12 AA-paristoa ja lisäksi löytyy paljon patterilla toimivia valosarjoja, taskulamppuja jne. Eli käytettyjä paristoja kertyy paljon. Asun maalla ja täällä on paljon sähkökatkoja, siksi patterivalot ovat käteviä kun toimivat ilman töpselivirtaa. Ladattavat taskulamput ja otsavalotkin on huonoja jos sähkökatko kestäö vaikka 5 päivää.
Ei. Yksittäisiä vain silloin tällöin esim kaukosäätimestä.