Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuleeko ihmiset olevansa helppoja ja vaivattomia olemalla vaatimattomia?

Vierailija
19.08.2026 |

Minusta kaikki "ei mua varten tarvii keittää", "menkää te muut vain ensin" ja kaikenlainen kursailu aiheuttaa vaan lisävaivaa ja hämmennystä.

Miksi on niin vaikea sanoa "kiitos, kahvi kyllä maistuu" tai mennä rohkeasti omalla vuorollaan viivyttelemättä kahvipöydässä ja liikenteessä?

Joku varmaan selittelee tuota kohteliaisuudella, mutta tuo ei ole minusta kohteliaisuutta vaan numeron tekemistä itsestään jollain oudolla käänteisellä tavalla.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on kasvatettu niin. Eli ole huomaamaton, älä häiritse, muut ensin. 

Vierailija
2/36 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka se "muu" sitten on, jos kukaan ei mene ensin? Ja miksi paheksutaan sitä, joka noudattaa juhlien emännän ensimmäistä kehotusta tulla kahvipöytään?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin samaa mieltä. Toisi niin paljon enemmän joustavuutta asioihin, kun ei tarvitsisi joka asiassa esittää vaatimatonta ja halua olla olematta ”muille vaivaksi”. Tietenkin eri asia, jos ei oikeasti halua sitä kahvia yms, mutta se on sitten asia erikseen.

Vierailija
4/36 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä ihmisiä kyllä ihan tarpeeksi, sekaan mahtuu hyvin muitakin.

Vierailija
5/36 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä. Että minä inhoan tätä suomalaisten tapaa pienentää itsensä näkymättömäksi. Arvostan reipasta otetta asioihin ja sanotaan suoraan, että kyllä kiitos kahvi maistuu .Jos toinen sanoo, ettei häntä varten tarvitse keittää niin en sitten keitä vaan itselleni vain.

Vierailija
6/36 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kursailua

Vierailija
7/36 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä esim. bussiin  astuessa en kohteliaisuutta päästä muita ensin, vaan joskus haluan vaan valita paikan muiden jälkeen. Tuskin tuosta haittaakaan on niille muille, vaikka voisi ärsyttää joitain. 

Joskus jotkut kovaääniset teinityttölaumat on ärsyttäviä kähelllä  istuvia. Ja siis oikeesti huutelevat ja kikattelevat todella poikkeuksellisen kovaa . Saa puhua ja kikatellakin, mutta jotenkin julkisissa ei tarvitsisi  revitellä niin huomiota herättävästi.  

Vierailija
8/36 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. 40-60-luvulla syntyneet ovat pahimpia. Onneksi nykynuorilla on omanarvontuntoa. 

Vierailija
9/36 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin samaa mieltä. Toisi niin paljon enemmän joustavuutta asioihin, kun ei tarvitsisi joka asiassa esittää vaatimatonta ja halua olla olematta ”muille vaivaksi”. Tietenkin eri asia, jos ei oikeasti halua sitä kahvia yms, mutta se on sitten asia erikseen.

Hämmentävän moni jalankulkija tekee myös tätä. Ei haluta olla muille vaivaksi eikä millään kehdata pysäyttää liikennettä sen takia, että itse pääsisi suojatien yli ja viittoillaan vaan autoilijoille, että "mene sinä vaan ensin". Tuo vaan ei sujuvoita eikä helpota kenenkään kulkua.

Vierailija
10/36 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tuohan juuri on häiritsevää kuten ap kirjoitti. Itsensä nostamista muiden yläpuolelle olemalla muka vaatimaton. 

Vierailija
11/36 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä ihmisiä kyllä ihan tarpeeksi, sekaan mahtuu hyvin muitakin.

Ei se ole mitään minä minä -käytöstä, jos menee omalla vuorollaan eikä jättäydy aina jonon viimeiseksi. 

Ap

Vierailija
12/36 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävän moni jalankulkija tekee myös tätä. Ei haluta olla muille vaivaksi eikä millään kehdata pysäyttää liikennettä sen takia, että itse pääsisi suojatien yli ja viittoillaan vaan autoilijoille, että "mene sinä vaan ensin". Tuo vaan ei sujuvoita eikä helpota kenenkään kulkua.

Tämä on kyllä äärimmäisen raivostuttavaa. Suojatielle pitäisi asua selkeästi ja reippaasti, eikä jäädä nyhvertämään tien poskeen. 

Vierailija
13/36 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ylikohtelias sosiaalinen naamoi julkisissa tilanteissa. En tokikaan ajattele niin, vaan pidän useasti muita ihmisiä äälíöinä, mutta käyttäydyn hienosti ja vaatimattomasti, jotta saan etuja itselleni.

Vierailija
14/36 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo on vähenemään päin, ainakin mun suvussa. Esim mun mummu oli tuossa mestari. Mun äiti ja sisaruksensa ovat tuosta oppineet vuosien varrella opetelleet pois, mutta lapsena opittu tapa istuu tiukassa. Mun serkuissa tätä ei juuri näe. Kun kutsutaan kahville, porukka tulee paikalle eikä kursailla. 

Vierailija
15/36 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. 40-60-luvulla syntyneet ovat pahimpia. Onneksi nykynuorilla on omanarvontuntoa. 

Onkohan noin? Mt-ongelmia ainakin on ihan riesaksi asti.

Vierailija
16/36 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkää nyt päättää. Toisaalla haukutte boomereita ylimielisiksi ja nyt he ovatkin omanarvontunnottomia.

Vierailija
17/36 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan noin? Mt-ongelmia ainakin on ihan riesaksi asti.

Ainakin tuo kyseinen ikäluokka oli niin viinaan menevää, että jotain mt-ongelmaa sillä on hoidettu. Eihän tuon ajan ihmiset edes kehtaa puhua ongelmistaan, elleivät ole aivan kännissä.

Vierailija
18/36 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on kursailua

Ei ole, minua oikeasti häiritsee se, että alkavat kyselemään haluanko kahvia vai mitä haluaisin, kun olen vain tullut juttelemaan. Jos on kutsuttu, niin sitten tarjoilut ovat jo valmiina ja kupillisesta voi kyllä kieltäytyäkin.

Vierailija
19/36 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkää nyt päättää. Toisaalla haukutte boomereita ylimielisiksi ja nyt he ovatkin omanarvontunnottomia.

Onko käynyt mielessä, että näkemys heistä vaihtelee sen mukaan, keneltä kysyy? 

Vierailija
20/36 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku taas puhuu täällä paskaa. Ihmiset on hulluja ja pervoja. Hehheh. Sano mitä haluat. Sano mitä tarvitset. Ja oijoi jos ei sano reippaasti niin kuules järjestetään kaikkea paskaa. Jopa rikoksin vastoinkäymisiä ja ikävyyksiä,  koska  olet se reipas, sanavalmis  ja osaat pitää huolta oikeuksistasi.

Kiäh kiäh. . Järjestetään sellaisia juttuja, mihin ei voi edes vaikuttaa tai muuttaa,  mutta mitkä ovat väärin ja jopa rikoksia. . 

Oikeasti, ketkä on noin sairaita?

Sääli että muut tomppelit eivöt tiedä tuosta kaikesta ja luulevat edelleen, että mitään kovin konkreettisia  ikäviä juttuja en ole tehty, muuta kun ihan kiva näpäytys: Pidä huoli oikeuksistasi. Tai pelkästäön ideologiaa ja näyttelyä. Siis jehheh kun tietäisivät minkälaisia sabotointeja ja lavastuksia on tehty. 
Sulla on ongelmia asioiden  xx kanssa. Oikeasti ei ole ainskaan niin, miten esitetään. Muut idiootit ei vaan tiedä. No onneksi osa uhreista tietää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi