Ai että. Voisin käydä hammaskiven putsauksessa vaikka joka kuukausi
Ihanan puhtaat hampaat! Ja otin vielä valkaisun samalla, kyllä nyt on nätti hammasrivi.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Olet hullu! Hammaskiven poisto on epäinhimillistä puuhaa.
Minä tykkään hammaskiven poistosta. Varsinkin siinä vaiheessa, kun rapsutetaan mekaanisesti, niin oikein tuntee, miten hampaat puhdistuvat. Todellakin nautin siitä. Kun sanoin tämän suuhygienistille, niin hän kertoi, että aika harva tykkää, mutta hän itsekin kuuluu niihin, jotka nauttivat hammaskiven poistosta, siis itseltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Tosin mulla tulee ihan hiton nopeasti hammaskiveä, niin melkein pitäiskin käydä. Reikiä taas ei ole tullut enää nuoruuden jälkeen yhtään.
Sitä hammaskiven tulemista voi estää tai ainakin vähentää oikealla hamapaiden pesutaktiikalla.
Mulle suuhygienisti sanoi, että syljen koostumus vaikuttaa hammaskiven syntymiseen. Toisille tulee, vaikka miten olisi pesutekniikat hallussa.
Valkaisun? Ota vielä suihkurusketus. Haloo.
Usein otetut valkaisut heikentävät hampaan pintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Tosin mulla tulee ihan hiton nopeasti hammaskiveä, niin melkein pitäiskin käydä. Reikiä taas ei ole tullut enää nuoruuden jälkeen yhtään.
Sitä hammaskiven tulemista voi estää tai ainakin vähentää oikealla hamapaiden pesutaktiikalla.
Lisätietoa oikeasta takatiikasta tarvitaan.
Pidetään hyvä huoli leegoistamme.
Onko mitään niin viehättävää kuin
hymyilevä suu ja kantajansa
terveet, puhtaat hampaat..?
Eipä taida olla. Vanhan suomibiisin
kertsi rallatti: 'Hymyhuulet suukon saa.'
Totta tuolloin, totta 2030-luvulla.. E
Millä hampaidenhoitorutiinilla saisin tuon tapahtumaan arjen käytännössä
????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle suuhygienisti sanoi, että syljen koostumus vaikuttaa hammaskiven syntymiseen. Toisille tulee, vaikka miten olisi pesutekniikat hallussa.
Xylitolpastilleja ei olla suositeltu. Ne ainakin vähentävät happohyökkäyksiä koska alentavat suun Ph:ta. Voisiko säännöllisessä xylitolpastillin pureskelussa olal taikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ja minulle ei tule hammaskiveä juuri lainkaan. Käyn joka toinen vuosi ja sessio on aina vartissa ohi.
Vierailija kirjoitti:
Minun ikenet täytyy puuduttaa, koska ultraääni sattuu niin vietävästi. Ensi kuussa putsaukseen taas menossa. Suosittelen Paradontax tuotteita. Niillä sain tulehduksen kuriin ja hampaat suorastaan valkaistuivat.
Minulla sattui myös niin että meinasi taju lähteä kivun takia. Rupesin tekemään homman itse, niin ei satu kun tietää miten ottaa. Ne suuhygienistit ronkkii surutta kuin perunapeltoa. Ihan hampaanjuurestakin saa hammaskiven pois ilman kipua kun itse on tehnyt.
Minulle sopiva käyntiväli on 10-20 vuotta. Kävin 1975, 1995 ja 2004. Nyt tuli täyteen jo 22 vuotta eikä minkäänlaista tunnetta, että pitäisi mennä hammaslääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet hullu! Hammaskiven poisto on epäinhimillistä puuhaa.
Minä tykkään hammaskiven poistosta. Varsinkin siinä vaiheessa, kun rapsutetaan mekaanisesti, niin oikein tuntee, miten hampaat puhdistuvat. Todellakin nautin siitä. Kun sanoin tämän suuhygienistille, niin hän kertoi, että aika harva tykkää, mutta hän itsekin kuuluu niihin, jotka nauttivat hammaskiven poistosta, siis itseltään.
Hirvittävää tuskaa ja en pitänyt ollenkaan. Surina raastaa kallossa asti. Selvisin kuitenkin hengissä vaikka puudutuspiikkejää sain mistä maksoin ekstraa. Seuraavaksi menen sellaiselle hammashygienistille joka antaa ilokaasua maksusta. Olen oikeasti valmis maksamaan ilokaasusta seuraavalla kerralla - se tavara puuduttaa ihan kaiken ainakin hetkeksi.
Nykyisin useimmissa hammashoitoloissa käytetään kylmää vetta koko puhdistuksen ajaan kun poistetaan hammaskiveä. Entisillä versioilla esim hampaan amalgamipaikat kuumenivat ja se aiheutti tosi ilkeää vihlomista.
Itse saan kutsun kerran vuodessa tarkastukseen, eikä ole hammaslääkärillä tarvinnut käydä varmaan 10 vuoteen. Ja meillä pikkukaupungissa hinta käynnistä on jotain 80 euroa. Ilomielin olen maksanut sen verran, kun joskus oli tosi ikäviä hoitokokemuksia, kun oli ne hitaat porat ja puudustakaan ei käytetty, koska ne olivat niin hitaita vaikuttamaan. Siis kauan kauan sitten.
Hammaskivi johtuu huonosta harjaamisesta. Hampaat pitää harjata joka ilta!
Ihanaa, mulla just huomenna hammaskivenpoisto, en malta odottaa.😃 Tosin sain odottaa kunnalliselle aikaa viime keväästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. Olen oppinut puhumaan niim ettei hampaat näy ja muutenkaan kukaan ei mun hampaita näe missään tilanteessa paitsi hammaslääkäri jos tarve käynnille tulee.
Kyllä sen valitettavasti haistaa ja kauas. Elämä haltuun ja leegolekuriin👍.
Minun kivun kokemusta vähäteltiin, että ultraus ei muka sattuisi. Jouduin vaihtamaan työntekijää. Saako jossain tosiaan ilokaasua kipuun?
Maksaako joku oikeasti hammaskiven poistosta? Ymmärrän, jos pitää paikata hammas, tehdä juurihoito tms, mutta että pelkkään hammaskiven poistoon varaa ajan.
Ei kiinnosta. Olen oppinut puhumaan niim ettei hampaat näy ja muutenkaan kukaan ei mun hampaita näe missään tilanteessa paitsi hammaslääkäri jos tarve käynnille tulee.