Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai että. Voisin käydä hammaskiven putsauksessa vaikka joka kuukausi

Vierailija
18.08.2026 |

Ihanan puhtaat hampaat! Ja otin vielä valkaisun samalla, kyllä nyt on nätti hammasrivi.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Olen oppinut puhumaan niim ettei hampaat näy ja muutenkaan kukaan ei mun hampaita näe missään tilanteessa paitsi hammaslääkäri jos tarve käynnille tulee.

Vierailija
22/37 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet hullu! Hammaskiven poisto on epäinhimillistä puuhaa.

Minä tykkään hammaskiven poistosta. Varsinkin siinä vaiheessa, kun rapsutetaan mekaanisesti, niin oikein tuntee, miten hampaat puhdistuvat. Todellakin nautin siitä. Kun sanoin tämän suuhygienistille, niin hän kertoi, että aika harva tykkää, mutta hän itsekin kuuluu niihin, jotka nauttivat hammaskiven poistosta, siis itseltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Tosin mulla tulee ihan hiton nopeasti hammaskiveä, niin melkein pitäiskin käydä. Reikiä taas ei ole tullut enää nuoruuden jälkeen yhtään.

Sitä  hammaskiven tulemista voi estää tai ainakin vähentää oikealla hamapaiden pesutaktiikalla.

Mulle suuhygienisti sanoi, että syljen koostumus vaikuttaa hammaskiven syntymiseen. Toisille tulee, vaikka miten olisi pesutekniikat hallussa.

Vierailija
24/37 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkaisun? Ota vielä suihkurusketus. Haloo.

Vierailija
25/37 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein otetut valkaisut heikentävät hampaan pintaa.  

Vierailija
26/37 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Tosin mulla tulee ihan hiton nopeasti hammaskiveä, niin melkein pitäiskin käydä. Reikiä taas ei ole tullut enää nuoruuden jälkeen yhtään.

Sitä  hammaskiven tulemista voi estää tai ainakin vähentää oikealla hamapaiden pesutaktiikalla.

Lisätietoa oikeasta takatiikasta tarvitaan.

Pidetään hyvä huoli leegoistamme.

Onko mitään niin viehättävää kuin

hymyilevä suu ja kantajansa

terveet, puhtaat hampaat..?

Eipä taida olla. Vanhan suomibiisin

kertsi rallatti: 'Hymyhuulet suukon saa.'

Totta tuolloin, totta 2030-luvulla.. E

Millä hampaidenhoitorutiinilla saisin tuon tapahtumaan arjen käytännössä

????

Vierailija
27/37 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle suuhygienisti sanoi, että syljen koostumus vaikuttaa hammaskiven syntymiseen. Toisille tulee, vaikka miten olisi pesutekniikat hallussa.

Xylitolpastilleja ei olla suositeltu. Ne ainakin vähentävät happohyökkäyksiä koska alentavat suun Ph:ta. Voisiko säännöllisessä xylitolpastillin pureskelussa olal taikaa?

Vierailija
28/37 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ja minulle ei tule hammaskiveä juuri lainkaan. Käyn joka toinen vuosi ja sessio on aina vartissa ohi.

Vierailija
29/37 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ikenet täytyy puuduttaa, koska ultraääni sattuu niin vietävästi. Ensi kuussa putsaukseen taas menossa. Suosittelen Paradontax tuotteita. Niillä sain tulehduksen kuriin ja hampaat suorastaan valkaistuivat. 

Minulla sattui myös niin että meinasi taju lähteä kivun takia. Rupesin tekemään homman itse, niin ei satu kun tietää miten ottaa. Ne suuhygienistit ronkkii surutta kuin perunapeltoa. Ihan hampaanjuurestakin saa hammaskiven pois ilman kipua kun itse on tehnyt.

Vierailija
30/37 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopiva käyntiväli on 10-20 vuotta. Kävin 1975, 1995 ja 2004. Nyt tuli täyteen jo 22 vuotta eikä minkäänlaista tunnetta, että pitäisi mennä hammaslääkäriin.

Vierailija
31/37 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet hullu! Hammaskiven poisto on epäinhimillistä puuhaa.

Minä tykkään hammaskiven poistosta. Varsinkin siinä vaiheessa, kun rapsutetaan mekaanisesti, niin oikein tuntee, miten hampaat puhdistuvat. Todellakin nautin siitä. Kun sanoin tämän suuhygienistille, niin hän kertoi, että aika harva tykkää, mutta hän itsekin kuuluu niihin, jotka nauttivat hammaskiven poistosta, siis itseltään.

Hirvittävää tuskaa ja en pitänyt ollenkaan. Surina raastaa kallossa asti. Selvisin kuitenkin hengissä vaikka puudutuspiikkejää sain mistä maksoin ekstraa. Seuraavaksi menen sellaiselle hammashygienistille joka antaa ilokaasua maksusta. Olen oikeasti valmis maksamaan ilokaasusta seuraavalla kerralla - se tavara puuduttaa ihan kaiken ainakin hetkeksi.

Vierailija
32/37 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin useimmissa hammashoitoloissa käytetään kylmää vetta koko puhdistuksen ajaan kun poistetaan hammaskiveä. Entisillä versioilla esim hampaan amalgamipaikat kuumenivat ja se aiheutti tosi ilkeää vihlomista.

Itse saan kutsun kerran vuodessa tarkastukseen, eikä ole hammaslääkärillä tarvinnut käydä varmaan 10 vuoteen. Ja meillä pikkukaupungissa hinta käynnistä on jotain 80 euroa. Ilomielin olen maksanut sen verran, kun joskus oli tosi ikäviä hoitokokemuksia, kun oli ne hitaat porat ja puudustakaan ei käytetty, koska ne olivat niin hitaita vaikuttamaan. Siis kauan kauan sitten.

Vierailija
33/37 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskivi johtuu huonosta harjaamisesta. Hampaat pitää harjata joka ilta!

Vierailija
34/37 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, mulla just huomenna hammaskivenpoisto, en malta odottaa.😃 Tosin sain odottaa kunnalliselle aikaa viime keväästä. 

Vierailija
35/37 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta. Olen oppinut puhumaan niim ettei hampaat näy ja muutenkaan kukaan ei mun hampaita näe missään tilanteessa paitsi hammaslääkäri jos tarve käynnille tulee.

Kyllä sen valitettavasti haistaa ja kauas. Elämä haltuun ja leegolekuriin👍.

Vierailija
36/37 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kivun kokemusta vähäteltiin, että ultraus ei muka sattuisi. Jouduin vaihtamaan työntekijää. Saako jossain tosiaan ilokaasua kipuun? 

Vierailija
37/37 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako joku oikeasti hammaskiven poistosta? Ymmärrän, jos pitää paikata hammas, tehdä juurihoito tms, mutta että pelkkään hammaskiven poistoon varaa ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi