Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaa semisti ärsyttää pikkulapsen leikkitreffien järjestelyt

Vierailija
18.08.2026 |

Meillä on alle kouluikäinen lapsi, jolla on paljon kavereita ja haluaisi kaiken aikaa kyläilemään jonkun luo tai kutsua jonkun kylään. Päikystä tullessa kertoo usein, miten oli suunnitelleet kaverin kanssa kyläilyjä puolin tai toisin. Kyläilyjä tapahtuu ehkäpä pari kertaa kuussa, koska meillä on tietenkin muutakin menoa tai halutaan olla vain perheen kanssa. Mikä ärsyttää on se, että karkeasti 95% tapauksista minä olen aina se aloitteen tekijä kyläilyjen sopimisessa. Muut vanhemmat ottavat todella harvoin yhteyttä sopiakseen mitään.

Ihan tulee mieleen omat ihmissuhteet. Mitään ei tapahdu jollen minä aloita ja järjestä asioita.

En odota mitään voivottelua tai neuvoja. Kunhan avauduin asiasta mikä nyppii  :)

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nuo päiväkotiajat jo kaukana takanapäin, mutta muistan kyllä vielä sitä elämää. Kun tuli päiväkodin kautta kotiin, sitten oli ruoanlaitot, ehkä seuraavan päivän ruoanlaitot, välillä kaupassakäyntiä, pyykinpesua, milloin minkäkin tavaran haalimista, kun päiväkotiin ja kouluun tarvittiin. Ja meillä päiväkoti-iässä lapset kävivät jo soittotunneilla, piti kuskata sinne. Ei siinä enää ehtinyt soitella kenenkään kotiin, tulisiko joku meille tai kuskaisinko omani sinne. Ajatus on oikein kiva, mutta arki vaan tulee vastaan. Näin se on varmaan monella muullakin. Ja jos on kouluikäisiä lapsia lisäksi, niin pitää ehkä auttaa läksyissäkin, ei vaan jää aikaa muuhun.

Todellakin. Jos on elämä, ei oteta vieraita lapsia vastaan.

Onkohan nykyihmisten päivät vähän liian täynnä sitä "elämää"? Ennen vanhaan lapset ehti kyllä leikkiä kavereiden kanssa. Ei ihme, että kaikki on niin kireitä ja masentuneita nykyään.

Samaa olen miettinyt. Masentavaa että niin monen nykyihmisen elämään ei mahdu ystäviä tai muuta sosiaalisuutta. Leikkitreffit on yksi asia mutta kumman moni ei halua pitää yhteyttä edes aikuisiin ystäviin koska se rasittaa. Onneksi mun lapsuudessa ei ollut sellaista, oltiin usein kylässä tai synttäreillä eikä ollut samanlaisia vaatimuksia niistä synttäreistäkään kuin nykyään kuulemma on.

Vierailija
42/45 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu samalta. Nyt toki helpottaa, kun vanhempien ei tarvitse enää olla mukana istumassa siellä sohvalla. Silloin tuli mietittyä, että mitä jos olen itse huonoa seuraa ja siksi kukaan ei kutsu lastani leikkimään. Mutta nyt, kun lapsen voi vain jättää kylään, niin kyläilyt ovat lisääntyneet ja sopiminen helpottunut. Etenkin, jos on useampi lapsi, niin arki on välillä palapeliä, että kuka on missäkin ja kenen kanssa pitää olla aikuinen mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi vanhempien pitäisi mitään sopia? jos on leikki-iässä niin osaa varmaan mennä itse pimputtamaan ovikelloa että voiko olla mauno-pekan kanssa tänään

Ihanko tosissaan päästäisit 5-vuotiaan kilometrin päähän kysymään päiväkotikaveria leikkimään? Oma lapsi ei edes tiedä missä kaikki päiväkotikaverit asuvat. 

Vierailija
44/45 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkaa sitten järjestämästä niitä saatanan leikkitreffjä. Että minä muuten inhoan sitä sanaa.

Teillä taitaa olla ankea koti kun lapsesi ei viihdy siellä yksin edes pitkän ja raskaan päiväkotipäivän jälkeen.

Aika hälyttävää olisi jos leikki-ikäinen ei jaksaisi leikkiä kavereiden kanssa muuta kuin päiväkodissa.

Vierailija
45/45 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkaa sitten järjestämästä niitä saatanan leikkitreffjä. Että minä muuten inhoan sitä sanaa.

Teillä taitaa olla ankea koti kun lapsesi ei viihdy siellä yksin edes pitkän ja raskaan päiväkotipäivän jälkeen.

Aika hälyttävää olisi jos leikki-ikäinen ei jaksaisi leikkiä kavereiden kanssa muuta kuin päiväkodissa.

Minäkin olisin huolissani lapsen jaksamisesta, jos lapsi haluaisi olla päiväkodin jälkeen yksin kotona. Ei päiväkotipäivien pitäisi olla niin kuormittavia, että niiden jälkeen ei jaksa tai halua tehdä mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi