Poliisi käytti etälamautinta Espoossa, ihminen kuoli.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/033deb3f-e007-47ff-a0b0-9e6c15a2293b
Kyllä nyt menee hommat putkeen.
Kommentit (351)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa vielä tähän caseen, mutta tuli mieleen että Ylen MOT-ohjelma julkaisi tänä vuonna kiinnostavan ohjelman poliisiväkivallasta. Täytyy sanoa, että muutti kuvaani poliiseista, kauheita casejä esitetty tässä poliisien mielivallasta.
https://areena.yle.fi/1-76546992
"Niina luotti poliisiin, mutta sitten poliisi pahoinpiteli hänen 16-vuotiaan poikansa. Ylen MOT tutkii poliisin tekemiä rikoksia, joissa on vaarantunut suomalaisten terveys tai jopa henki. Syvennymme neljään poikkeukselliseen tapaukseen. Onko poliisi aina luottamuksen arvoinen?"
Tuossahan se tärkein tulikin; poikkeuksellisia tapauksia siis.
Ei ole, mutta niistä ei vaan uutisoida koska poliisi kohdistaa väkivaltaa vain heikompiosaisiin.
Rikoksen tekijät voi tietysti mieltää heikompiosaisiksi, siinä mielessä totta. Silti ihan oma syy, isossa kuvassa.
Poliisit pahoinpitelee ihan tavallisia nuoria koska ovat sadisteja ja kiihottuvat väkivallasta.
Olen viime viikkoina nähnyt poliiseja puhuttamassa teinejä lähes päivittäin.
Omat lapset eivät sen johdosta saa enää liikkua ulkona ilman aikuisen seuraa.
Se onkin ihan asiallista, niin eivät ala turhaan perseillä. Kun elää siivosti, ei tarvitse olla poliisin kanssa sen isommin tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä ne poliisit 80-luvulla pärjäsivät ilman etälamauttimia?
Antoi nokialaista nuoriso-ohjaajaa päähän, ja sen jälkeen pamputti jalkapohjat ja sanoi että kävele kotias.
Että kumman ottaisit itse mieluummin?
Mulla on hyvin vankka usko siihen, että meillä Suomessa poliisiviranomainen on hyvin koulutettu, asiantuntija tehtävässään eikä todellakaan työvuoroonsa lähtiessään ajattele, että ... jee, tapanpa tuossa vuoroni aikana jonkun. Jos joku tosissaan poliisista noin ajattelee, niin onnea vaan tuonkin ihmisen pääkopan voinnille. Mä olen omassa työssäni tavannut ihan helvetin pelottavia, täysin sekaisin olevia typpejä (yleensä narkkeja), jotka eivät usko ketään eivätkä mitään. Tulevat päälle ja onnistuessaan vaikka tappavat. Ovat sekaisin kuin ns. seinäkellot. Terveyspuolen töitä teen ja monesti joutunut toteamaan, että onneksi meillä on poliisi. Niin, ja vielä sekin. Olen kohta jo eläkeikäinen enkä ole kertaakaan elämässäni joutunut poliisin kanssa tekemisiin. Ainoastaan erinäisten lupahakemusten kanssa poliisilaitoksella käynyt. Kyllä usein se poliisin kanssa ongelmiin joutuva voi katsoa itseään peilistä. Vastuuta omista tekemisistään eikä käytöksestään voi ulkoistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa vielä tähän caseen, mutta tuli mieleen että Ylen MOT-ohjelma julkaisi tänä vuonna kiinnostavan ohjelman poliisiväkivallasta. Täytyy sanoa, että muutti kuvaani poliiseista, kauheita casejä esitetty tässä poliisien mielivallasta.
https://areena.yle.fi/1-76546992
"Niina luotti poliisiin, mutta sitten poliisi pahoinpiteli hänen 16-vuotiaan poikansa. Ylen MOT tutkii poliisin tekemiä rikoksia, joissa on vaarantunut suomalaisten terveys tai jopa henki. Syvennymme neljään poikkeukselliseen tapaukseen. Onko poliisi aina luottamuksen arvoinen?"
Tuossahan se tärkein tulikin; poikkeuksellisia tapauksia siis.
Ovat poikkeuksellisia nyt ainakin siinä mielessä, että poliisin rikollisesta toiminnasta oli videokuvamateriaalia, jota poliisi ei päässyt hävittämään ennen kuin ne pamahtivat julkisuuteen. Siitä en ole yhtään vakuuttunut, että ovatko nuo oikeasti tapahtumina kovin poikkeuksellisia, sen verran luotto on poliisiin romahtanut, sillä ei näistä tule esille kuin jäävuoren huippu eli vain ne, joista on tallenne.
Uskooko kukaan rehellisesti, että tuossa poliisin tekemässä 16-vuotiaan hakkaamisessa ilman sitä videotallennetta olisi saatu kuulla mitään muuta kuin poliisin selitys väkivaltatilanteesta, jossa henkilö kävi päälle ja puolustauduttiin ja kaikki poliisit olisivat nyökytelleet samanmielisenä että juuri näin se meni? Tai että siitä Tuusulassa poliisin tekemästä mopoilijan tapon yrityksestä olisi saatu ilman videokuvaa mitään muuta kuin tiedote, että mopoilija suistui takaa-ajotilanteessa tieltä?
Älä juo pisaraakaan, jos tiedät juovasi riehuviinaa...
Tuollaista ördääjä-häirikköä ei kukaan kaipaa. Eipähän enää pahoinpitele ja traumatisoi ketään, lapsiaan jne.
Kaiken tämän epäjärjestyksen lisääntymisen syynä on kokoomus hallitus ja persut persujen ex kansanedustajahan se mallia näytti miten toimitaan!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen normisti kukaan kuole. Ei voinut ennustaa.
Jos oli aggressiivinen ja sekava, oli ehkä huumeiden käyttäjä. Sydän pettää nåillä usein vuosien käytön seurauksena. Etälamautin saattoi edesauttaa. Mutta onhan se pakko käyttää jos joku kaheli on uhkaava ja vaaraksi kaikille.
Häiritsevä ja väkivaltainen käytös saattoi edesauttaa.
Suomessa on liikenneturvallisuusstrategia, jonka tavoitteena on, että vuonna 2050 kukaan ei kuole tai loukkaannu vakavasti liikenteessä.
Pitäisiköhän poliisihallituksenkin luoda jonkinlainen strategia, jossa poliisitehtävien yhteydessä, putkassa tai poliisiautossa ei kuolisi tai loukkaantuisi ketään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mua huolestuttaa tämän palstan liiallinen maailmanhalaus. Tyyppi riehuu aggressiivisena ja väkivaltaisena, sivullisten ja poliisin henki ja terveys on uhattuna ja täällä vain jeesustellaan jostain saa tanan puhejudon käytöstä. Joo menkää itse siihen tilanteeseen keskustelemaan rauhallisena niin katsotaan miten käy.
Älä sä persunperkele lähe tässä aukoon päätäs. Olen työskennellyt portsarina, ja tiedän oikein hyvin mistä on kyse.
Voi että, hakeudu sitten poliisiin ja toimi siellä aseettomana esimerkkinä.
Joo. Laitetaan nämä puhejudokat ratkaisemaan tilanteita joissa harhainen narkomaani riehuu puukon kanssa. Muistakaa, ette saa perääntyä tai käyttää voimaa vaikka teihin kohdistuisi väkivaltaa. Vain puhuminen on sallittu.
Mistä sinä sen puukon nyt revit?
Lisäksi joka päivä sairaanhoitajat, opettajat, katsastusmiehet, kaupan kassat ja muut asiakaspalvelijat rauhoittelevat häiriintyneitä, uhkaavia ja riehuvia asiakkaita ilman aseita ja koppalakin tuomaa suojaa. Kuinka ihmeessä he siinä onnistuvat?
Olisikohan heillä kenties oikea asenne ja itsetunto kohdillaan?
Vierailija kirjoitti:
Sitä vartenhan nuo sähkölamauttimet on ettei tarvitse aina luotia käyttää riehujiin.
Jep. Kyllä poliisilla täytyy olla keinot pysäyttää riehuva ja muille vaarallinen ihminen muutoinkin kuin ampumalla. Ja etälamauttimen käyttö on myös poliisille turvallisempaa kuin suora kontakti vaarallisesti käytäytyvään ihmiseen. Työtähän he tekevät ja kaikki haluavat työpäivänsä jälkeen päästä ehjänä ja hengissä kotiin.
Tuossa on tyyppi voinut saada tosiaan jonkun sykärin tai sitten on kaatuessaan lyönyt päänsä.
Tekipä sitten kukin mitä työtä tahansa, niin aina muut tuntuvat osaavan kyseisen homman paremmin. Ei tuo poliisinkaan työ mitään herkkua ole, kokeilkoon arvostelijat itse, jos kykenevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antoi nokialaista nuoriso-ohjaajaa päähän, ja sen jälkeen pamputti jalkapohjat ja sanoi että kävele kotias.
Että kumman ottaisit itse mieluummin?
Ikävä kyllä tuo etälamauttimeen kuollut ei voi vastata kysymykseesi.
Kohta kaikki poliisit on siirretty "toisiin tehtäviin" mitähän ne toiset tehtävät on? Onko niissä paremmat palkat,ilmeisesti niistä ei saa päivärahaa haahaa?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hyvin vankka usko siihen, että meillä Suomessa poliisiviranomainen on hyvin koulutettu, asiantuntija tehtävässään eikä todellakaan työvuoroonsa lähtiessään ajattele, että ... jee, tapanpa tuossa vuoroni aikana jonkun. Jos joku tosissaan poliisista noin ajattelee, niin onnea vaan tuonkin ihmisen pääkopan voinnille. Mä olen omassa työssäni tavannut ihan helvetin pelottavia, täysin sekaisin olevia typpejä (yleensä narkkeja), jotka eivät usko ketään eivätkä mitään. Tulevat päälle ja onnistuessaan vaikka tappavat. Ovat sekaisin kuin ns. seinäkellot. Terveyspuolen töitä teen ja monesti joutunut toteamaan, että onneksi meillä on poliisi. Niin, ja vielä sekin. Olen kohta jo eläkeikäinen enkä ole kertaakaan elämässäni joutunut poliisin kanssa tekemisiin. Ainoastaan erinäisten lupahakemusten kanssa poliisilaitoksella käynyt. Kyllä usein se poliisin kanssa ongelmiin joutuva voi katsoa itseään peilistä. Vastuuta omista tekemisistään eikä käytöksestään voi ulkoistaa.
Olet kohta eläkeikäinen, mutta kirjoitat kuin 16-vuotias veeti? Oliko sinulla muita satuja tarjota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oli aggressiivinen ja sekava, oli ehkä huumeiden käyttäjä. Sydän pettää nåillä usein vuosien käytön seurauksena. Etälamautin saattoi edesauttaa. Mutta onhan se pakko käyttää jos joku kaheli on uhkaava ja vaaraksi kaikille.
Mutta poliisiammattikorkeakoulussa koulutetaan pysymään rauhallisena? Miksi siis väkivaltainen ja häiritsevä käytös?
Vierailija kirjoitti:
Kovempaa muuta väkivaltaa käyttämällä. Esim. ampuma-aseet, pamput jne. Aika paljon ja vaarallisesti pitää asiakkaan sekoilla että tuohon tilanteeseen joudutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta poliisiammattikorkeakoulussa koulutetaan pysymään rauhallisena? Miksi siis väkivaltainen ja häiritsevä käytös?
Se mies ei käynyt poliisiammattikorkeakoulua. Poliisit olivat rauhallisia eivätkä häirinneet ketään kun vaan painoi liipasinta ja puolustautui
Muistuttaisin kaikkia, että meillä alkaa olla poliisissa jo aika paljon sen sukupolven nuoria aikuisia töissä, joita ei ole lapsena kotona kielletty, jotka eivät ole tottuneet pettymyksiin ja jotka ovat saaneet kaiken sen minkä ovat tahtoneet.
Ajattelitteko, että näillä poliiseilla on kovinkin suuret lahjat ja edellytykset hoitaa asioita puhumalla ja keskustelemalla, vai tempaisevatko heti virka-aseen vyöltään jos asiat eivät mene kuten haluavat?
Siis todella vähästä nää partiot vie putkaan. Yksikin sivusta heitto vaikka täysin leppoisakin, niin putka kutsuu.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on liikenneturvallisuusstrategia, jonka tavoitteena on, että vuonna 2050 kukaan ei kuole tai loukkaannu vakavasti liikenteessä.
Pitäisiköhän poliisihallituksenkin luoda jonkinlainen strategia, jossa poliisitehtävien yhteydessä, putkassa tai poliisiautossa ei kuolisi tai loukkaantuisi ketään?
Miksi ei ihan sellainen strategia, ettei kukaan riehu ja joudu sen takia putkaan tai poliisin kyytiin? Olisi kaikille paras ja halvin ratkaisu.
Jenkkimeininkiä. Ei sitä tänne, kiitos. 🤢