Toimeentulotuki onko tämä köyhän polkeminen mennyt jo liian pitkälle?
S-bonus ostot vähentävät tukia. Miksei lidl, k-plussa, normal, kaikki jäsenkorttietuus alennus?
Marjanpoiminnasta oli juttua miten epäreilussa asemassa ovat. Kuten myös kela alkanu perimään toimeentulotukia takas mitkä kuormittaa tuomioistuimia.
Köyhä toimeentulotuen saaja muutenkin alistetussa pohjasakassa, ku ei sais säästää edes hajonneeseen pesukoneeseen tai puhelimeen pientä säästöä. Lapsen kuukausiraha vähennetään lapsen osuudesta. Lapsilisän hyöty täys nolla.
Kommentit (33)
Toimeentulotuki on rahallisesti pienempi kuin moni muu. Mikäs motiivi mahtaisi olla tuosta ruveta vielä leikkaamaan? Ei ole muuta motiivia kuin mielivaltaisuus
Vierailija kirjoitti:
On kyllä surullista miten ennen niin sisukkaasta ja sitkeästä kansasta on tullut tissiposkia ja laiskoja toisten siivellä eläjiä. Vaikea kuvitella tuollaista ajatusmallia esim usaan tai keski-eurooppaan.
Hei mäkin oon kohdannut epäreiluutta mun toimeentulotukea on leikattu 30v kun oon erehtynyt töitä tekemään
Siellä usassa köyhä elää kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä surullista miten ennen niin sisukkaasta ja sitkeästä kansasta on tullut tissiposkia ja laiskoja toisten siivellä eläjiä. Vaikea kuvitella tuollaista ajatusmallia esim usaan tai keski-eurooppaan.
Hei mäkin oon kohdannut epäreiluutta mun toimeentulotukea on leikattu 30v kun oon erehtynyt töitä tekemään
päihdeongelmaiset siellä kaduilla elää aivan kuten suomessakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä lähes täystyöllisyys useimmissa osavaltioissa.
Vierailija kirjoitti:
USAsta nyt ei kannata mallia ottaa. Siinä yhteiskuntamallissa esim. rikollisuus ja turvattomuus yhteikunnssa on pilvissä. Vapauden aatteesta on tullut rahan jumalan vallan alla irvikuva itsestään. Tavalliset työntekijät ovat usein aika orjan asemassa. Vaaliehdokkuuteen ja valintaan tarvitaan miljonäärin, ellei miljrdörin, budjetti. Että sellaista "vapautta" ja demokrtiaa. Raataa niska limassa pienellä palkalla miltei lomitta, suuryritysten miljardivoittojen ja johtajien satumaisten omaisuuksien eteen.
Onko esim. persut ihan kokonaan tyhmääntyneitä ja magaantuneita, kun pohjoismainen hyvinvointivaltio ei kiinnostele...?!
(Keski-Eurooppa on myös kyllä lähellä meidän mallia, eikä USA:n.)
Oikeistohallituksemme on pahentanut valtavasti esim. työttömyysongelmaa Suomessa. Veetuttaa kaiken pskominen ja päälle muiden syyttely tästä. Se jos mikä on "tissiposkista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USAsta nyt ei kannata mallia ottaa. Siinä yhteiskuntamallissa esim. rikollisuus ja turvattomuus yhteikunnssa on pilvissä. Vapauden aatteesta on tullut rahan jumalan vallan alla irvikuva itsestään. Tavalliset työntekijät ovat usein aika orjan asemassa. Vaaliehdokkuuteen ja valintaan tarvitaan miljonäärin, ellei miljrdörin, budjetti. Että sellaista "vapautta" ja demokrtiaa. Raataa niska limassa pienellä palkalla miltei lomitta, suuryritysten miljardivoittojen ja johtajien satumaisten omaisuuksien eteen.
Onko esim. persut ihan kokonaan tyhmääntyneitä ja magaantuneita, kun pohjoismainen hyvinvointivaltio ei kiinnostele...?!
Oikeistohallituksemme on pahentanut valtavasti esim. työttömyysongelmaa Suomessa. Veetuttaa kaiken pskominen ja päälle muiden syyttely tästä. Se jos mikä on "tissiposkista".
Selvästi on tietoa ammennettu Hesarista ja yle teemalta. USA on oikein hieno paikka asua ahkeralle ja yritteliäälle. Joku perus duunari esim rekkakuski ansaitsee 100k suht helposti. Hoitsut olivat hiljattain nykissä lakossa kun vaativat 200k vuosituloja. Keskiluokka elää ihan eri tavalla täällä missä eletään kerrostalokolmiossa eikä ole rahaa syödä ulkona. Toki rikollisuutta on mutta niin on ihmisiäkin ja jossain maaseudulla elää halvalla ja ihan turvallista elämää. Toki suomen hyvinvointivaltio on hyvinvointia niille keitä ei kiinnosta työnteko koska Jenkeissä töitä tehdään ja niitä myös riittää kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on mennyt. Juuri oli uutinen, että köyhiltä lähti tonni ja varakkaat saivat kaks tonnia, mitä säästöä tässä edes syntyi, kuin toisaalta otetaan ja toisaalle annetaan? Jos olisi oikea rahapula, ei kai varakkaammillekaan annettaisi mitään verohelpotuksia.
Eihän siinä säästöistä tosiasiassa ole kyse vaan oikeistopolitiikasta ja arvovalinnoista. Tyhmälle kansalle se naamioidaan säästötoimeksi niin ei tule niin laajaa vastustusta. Oikeiston politiikka määritellään: rikkaat rikastuu,köyhät köyhtyy. Se on se yksi ainoa arvo jota ajavat. Kaikki muu selittely ja puhe on kulissia jonka takana tuota arvoa ajetaan. Sen vuoksi Orpo kehuu ylpeillen miten on hyvä hallitus ja ohjelma, ovat onnistuneet tavoitteissaan. Kaikki muu on ollut täysin yhdentekevää. Hän on onnistunut hyvin tavoitteissaan.
TÄMÄ. Tarkoitus on koko ajan ollut ohjata kaikki varallisuus rikkaille ja luoda Suomeen köyhälistö joka ei omista mitään ja jonka on pakko käydä töissä palkalla jolla ei tule toimeen, mahdollisesti amerikan malliin tehdä vielä monta työtä päällekkäin. yritysten voitot tietysti menevät ennestään rikkaiden taskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästi on tietoa ammennettu Hesarista ja yle teemalta. USA on oikein hieno paikka asua ahkeralle ja yritteliäälle. Joku perus duunari esim rekkakuski ansaitsee 100k suht helposti. Hoitsut olivat hiljattain nykissä lakossa kun vaativat 200k vuosituloja. Keskiluokka elää ihan eri tavalla täällä missä eletään kerrostalokolmiossa eikä ole rahaa syödä ulkona. Toki rikollisuutta on mutta niin on ihmisiäkin ja jossain maaseudulla elää halvalla ja ihan turvallista elämää. Toki suomen hyvinvointivaltio on hyvinvointia niille keitä ei kiinnosta työnteko koska Jenkeissä töitä tehdään ja niitä myös riittää kaikille.
Hohhoijaa. Alapa tuosta 100 tonnista vähentämään kaikkea mitä joutuvat itse maksamaan lähtien terveys- ja oikeuteenhaastamisvakuutuksista ja päätyen lasten kouluttamiseen college fundeineen, niin sä päädyt samaan kuin mitä rekkakuski saa täällä käteen kun nämä maksut jäävät pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä levitä roskaa.
Jenkeissä moni nimenomaan pärjää entistä huonommin.
Tajuatko edes itse että olet erittäin todennäköisesti sitä ryhmää joka joutuu elämään jatkossa ilman rahaa kun työpaikat vähenevät?
Tämän hallituksen aikana on nähty että ihmisoikeudet ja -sopimukset eivät merkitse mitään, huomautukset liian alhaisesta sosiaaliturvasta eivät merkitse mitään, niinpä minulle poliitikkojen henki ei merkitse mitään!
Ei ole oikein ,että AINA MEITÄ köyhiä ihmisiä kiusataan näin !!!!!! Siis OIKEASTI köyhiä. Ja mitä säästöjä NIISTÄ nyt pitää taas olla ?? Kaikesta pitää säästää nykyään, että rikkaille tulee sitten nekin rahat. Mitä järkeä siinä on ????? Ei niin yhtään mitään. Päättäjät taitaa luulla olevansa joitakin ihmeen Putineita.............et heillä on päätösvalta, ei muilla ! Ja kun rahaa riittää, sitä EI muille jaeta !!!!!!!! Järjetöntä. Pitäisi olla tasan toisin päin !!!! Rikkailta otetaan pois kaikki esim lapsilisät yms tuet. KAPINA !!!!!!!!!!!!
Tuo on kiinni vain omasta ahkeruudesta on vain oikeiston propagandaa. Sillä voidaan perustella aina se että omaa syytä jos ei pärjää.
Ei ole töitä? Omaa syytä.
Työstä saa liian vähän palkkaa elämiseen? Omaa syytä.
Sairastuit vakavasti ja et pääse lääkärin koska se maksaa liikaa ja palkka on liian pieni eikä työnantaja kustanna vakuutusta? Omaa syytä.
Elät köyhälistössä jolla ei ole edes mahdollisuutta saada normaalia palkkatyötä? Omaa syytä.
Tälleen se perusteltiin silloinkin kun yhteiskuntaluokka määräsi sen mitä elämässä voi ylipäätään tehdä. Jos ei muuta niin syy oli se että oli jollain lailla paha ihminen joka oli syntynyt köyhäksi ihan omaa syytään.
Miksi? Kuinka leveästi kuvittelet tuolla tuella elävän? - Omat tulonsiirtoni ovat noin 1100 (=työmarkkinatuki ja asumistuki) ja pelkästään asumismenoihini (=vuokra. sähkö, kotivakuutus ja vesi) tuosta menee noin 760€ kuukaudessä Huokaan syvää, että en ole tullut ostaneeksi omaa asuntioa! Niin nokka on vielä pysynyt pinnalla,