Joo, sielä on nyt sitten syksy alkanut kyllä sen tunnistaa aina kun se oikeasti alkaa siinä tulee jotenkin erilainen tunne
Sitä tunnetta on vaikea kuvailla mutta sen huomaa aina samantien kun se vuodenaika oikeasti vaihtuu, jokainen voi itse miettiä mistä se johtuu, onko meidän aivo/muistireseptoreihin jäänyt jälki joka herää henkiin kun pudonneet lehdet alkaa tuoksumaan kaduilla vai onko se kollektiivinen energia mikä muuttuu. Anyway sen huomaa
Kommentit (27)
Tuntuu että koko kesä on ollut syksyä. Vettä tullut vähän väliä ja lämpötila keskimäärin +16. Muutaman kerran +20. Ainakin täällä Kainuun korvessa.
Tuntui jo elokuussa. Kylmää. Mutta voidaan kuvitella kesää kun aurinko välillä.
Vierailija kirjoitti:
Aikaisin aamulla, kun astuu ulos, ilma tuoksuu jo syksyltä. Pihlajassa on punaiset marjat ja pihakoivussa lehdet kellastuvat. Syksy on jo ovella.
Aina kun katselen alkukesästä meidän pihassa kukkivaa pihlajaa, mietin että kohta noi kukat on punaisia marjoja ja kesä on ohi. Nyt on taas se aika. Ihan vastahan mä niitä valkoisia kukkia katselin :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaisin aamulla, kun astuu ulos, ilma tuoksuu jo syksyltä. Pihlajassa on punaiset marjat ja pihakoivussa lehdet kellastuvat. Syksy on jo ovella.
Aina kun katselen alkukesästä meidän pihassa kukkivaa pihlajaa, mietin että kohta noi kukat on punaisia marjoja ja kesä on ohi. Nyt on taas se aika. Ihan vastahan mä niitä valkoisia kukkia katselin :(
Kohta pääsemme taas katselemaan uusia kukkia. 🌼 🌱 Pärjäilkäämme!
Itse huomaan sen kun illat pimenee, aamukaste kostuttaa kasvuston ja on sellainen kylmä olo jotenkin. Tosin syyskuu on alkanut olemaan varsin siedettävä tässä viime vuosina ja tuntuukin että oikea syksy alkaakin lokakuuta lähestyessä.
Vierailija kirjoitti:
Se on totta. Alkukesästä on ihan erilainen tunnelma. Ihmiset puuhastelee pihoilla ja kaivaa esiin grillejä. Tunnelma on helpottunut ja innostunut.
Mullapa on nyt helpottunut ja innostunut tunnelma. Ei tarvinnut kärsiä kuumuudesta kesällä, ja ihanat syksy ja talvi edessä!
Mulla on aina syksyllä sellaista haikeutta. Ennen lapsena ja nuorena se oli pelkän kesän loppumisen vuoksi mutta sitten myöhemmin varsinkin syyskuun valo, tuoksut ja äänet tuo aina mieleen tosi vaikean ajanjakson elämässä. Menetin kaksi lähiomaista tuon kuukauden aikana. Joo, en pidä syksystä.