Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syytteet aseella uhkailleelle poliisille

Vierailija
18.08.2026 |

Tampereella sivullista aseella uhanneen poliisin toiminnasta on käynnistetty rikostutkinta. Asiaa tutkitaan nimikkeillä virkavelvollisuuden rikkominen ja laiton uhkaus.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000012212296.html

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa Pietari tehtailla pää märkänä näitä poliisialoituksia kun pelikirjassa lukee että yritä rapauttaa suomalaisten luottamusta virkavaltaan.

Onko poliisi arvostelun ja lakien yläpuolella?

Ei ole, ja pitääkin arvostella tarvittaessa. Tässä meni kuitenkin "aikuinen" humalainen Juho perseilemään kesken viranomaisten keikan. M52

Perseilemään? Miksi kutsut perseilyksi sitä, että kansalainen käy tarkistamassa onko kuski saanut esim. sairauskohtauksen ja lyyhistynyt lattialle?

Vai yrittikö Juha hamuta poliisiautosta mahdollisia aseita? Hänhän videossa katseli etupenkille ikkunasta, takuulla tunnisti auton poliisin siviiliautoksi.

Vierailija
42/58 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eikö tuo ole tapon yritys?

Vähintäänkin törkeä henkeen tai terveyteen kohdistuvan rikoksen valmistelu.

Tuskin saa kuitenkaan tuomiota. Silitellän vaan päätä, kuten aina ennenkin.

Ei, ei se sitä ole, mutta laiton uhkaus se on varmasti ja mahdollisesti myös virkavelvollisuuden rikkominen ja vaaran aiheuttaminen.

Kyseinen juippi on selkeästi soveltumaton toimimaan poliisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavaa. Tuosta ei olisi pitänyt aloittaa mitään tutkintaa. Poliisia pitäisi myös tavallisen ihmisen aina vähän pelätä. Minä olen sitä mieltä. 

Jos poliisilta riisutaan auktoriteetti, niin mitä jää jäljelle? Rankaisemattomuuden tunne saa ihmisistä vallan, ja kohta täällä pomppii apinat autojen päällä (niin kuin taitaa tapahtua jo nyt). 

Kunnioitus pitää ansaita. 

Vierailija
44/58 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavaa. Tuosta ei olisi pitänyt aloittaa mitään tutkintaa. Poliisia pitäisi myös tavallisen ihmisen aina vähän pelätä. Minä olen sitä mieltä. 

Jos poliisilta riisutaan auktoriteetti, niin mitä jää jäljelle? Rankaisemattomuuden tunne saa ihmisistä vallan, ja kohta täällä pomppii apinat autojen päällä (niin kuin taitaa tapahtua jo nyt). 

No, omalla toiminnallaan ovat kunnioituksensa menettäneet. 

Vierailija
45/58 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se auto oli käynnissä ja tyyppi istui takana, ase kourassa, mitä jäi kertomatta? 

[minä vaan kysyn]

Tehtiin liikennevalvontaa. Auto oli parkissa dösäpysäkillä, takana tutka. Autoa pidetään käynnissä että autoilijat luulee sen olevan vain pysähtynyt siihen. Ihan normaali "sakkorysä".

Minkälaista liikennevalvontaa tehdään ladattu ase kädessä, onko tuo poliisin uusi toimintamalli? 

[minä vaan kysyn]

Mikä sää Pietarissa tänään? Rupla kuulemma romahtanut ja Wildberries:in varastot palaneet, mikä fiilis? Rintama odottaa kohta sinuakin

Vierailija
46/58 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitus pitää ansaita. 

Anarkisteilla, kuten mopoapinoilla, Elokapinalla ja Juholla ei ole mitään kunnioitusta, anarkiaa yrittävät saada maahan

Vierailija
47/58 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt videota (enkä katsoisi nytkään, koska en tue elämämkolulaisten rappiotubetusta) tai aiemmin kuullut edes tapauksesta, mutta uutisen kuvauksen perusteella näen jo sieluni silmin, millainen tämä poliisiauton oven ripaa nykinyt urpo oli. Varmaan semmoinen myöhäiskeski-ikäinen partasuinen ukkeli, joka puuttuu kaikkeen ja kamera tanassa kuvaa tilanteita, koska mulla on oikeus. Ei aina niin justiinsa, onko oikeus, mutta elämämkolun tietopankin mukaan on oikeus. Ja sitten määkien mölisee tätä agendaa. Ei ole saanut koronarokotetta ja maakin saattaa olla jotain muuta kuin pallon muotoinen. Nää hihhulit on tosi rasittavia ja niin nähty. Jos tulisi nykimään minun auton oven ripaa, työntäisin kuvauspuhelimen nykijän kurkusta alas kyselemättä. Kyllä, pystyisin siihen.

Harmi, ettei ase vahingossa lauennut.

M50

"Myöhäiskeski-ikäinen partasuinen ukkeli, joka puuttuu kaikkeen ja kamera tanassa kuvaa tilanteita, koska mulla on oikeus?"

Sebatian Tynkkynen?

Vierailija
48/58 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisia pitää pelätä? Pelkäsitkö myös isääsi ja äitiäsi?

Vierailija
49/58 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei poliisi ole mitään syytettä vielä saanut vaan ainoastaan syyttäjä tutkii hänen tekemisiään ja sitten myöhemmin päättää että onko aihetta nostaa syytettä vai ei.

Vierailija
50/58 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, esitutkintahan ei tarkoita että nostettaisiin syytteet, arvon ääliö.

Ohhoh, menipä tunteisiin.

Vierailija
51/58 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se auto oli käynnissä ja tyyppi istui takana, ase kourassa, mitä jäi kertomatta? 

[minä vaan kysyn]

Tehtiin liikennevalvontaa. Auto oli parkissa dösäpysäkillä, takana tutka. Autoa pidetään käynnissä että autoilijat luulee sen olevan vain pysähtynyt siihen. Ihan normaali "sakkorysä".

Minkälaista liikennevalvontaa tehdään ladattu ase kädessä, onko tuo poliisin uusi toimintamalli? 

[minä vaan kysyn]

Mikä sää Pietarissa tänään? Rupla kuulemma romahtanut ja Wildberries:in varastot palaneet, mikä fiilis? Rintama odottaa kohta sinuakin

Halusitko olla nokkela, miksi et kysy Igorilta Pietarin säätietoja, onko sieltä peräkammarista taas netti poikki ja kauravelli loppu? 

[minä vaan kysyn]

Vierailija
52/58 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisia pitää pelätä? Pelkäsitkö myös isääsi ja äitiäsi?

Lapsen pitää myös vähän pelätä vanhempiaan, sehän on selvä. Terveellä tavalla. 

Vierailija
53/58 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hulluksi on mennyt maailma, että poliisi saa syytteet, kun juoppo äijä tulee häiriköimään virkavaltaa. Juha naureskelee tyytyväisenä, kun sai kohun aikaan. 

Täällä Jyväskylässä nisti kävi poliisin kimppuun vesurin kanssa joku vuosi sitten, eikä saanut tuomiota. Vaikka on asenteeltaan vaaraksi ihan jokaiselle vastaan tulijalle. Tää tyyppi tehnyt  lisäksi paljon muutakin rikollista. Kyllä välillä pelottaa tässä kaupungissa laskea lapsia edes kouluun. Niin paljon sattuu kaikenlaista. 

Vierailija
54/58 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tietää, mitä poliisi oikein hommaili siellä, kun noin reagoi. Siihen jää sitten vain kädet rennosti penkkiä vasten nojailemaan. Tuli kuva kuin olisi yllätetty housut kintuissa. Jos olisi esim. ollut kirjoittelemassa sakkolappua jollekin hurjastelijalle, niin ei se käytös olisi ollut tuollaista. Olisi ehkä huudellut jotain, että täällä poliisilla asiat kesken, menisitkö pois ja jatkanut heti hommaansa.

Ehkä piti jotain omaakivaa siellä? 

Miksi reflektoit omia toimintatapojasi? 

Vierailija
55/58 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eikö tuo ole tapon yritys?

Vähintäänkin törkeä henkeen tai terveyteen kohdistuvan rikoksen valmistelu.

Tuskin saa kuitenkaan tuomiota. Silitellän vaan päätä, kuten aina ennenkin.

Ei, ei se sitä ole, mutta laiton uhkaus se on varmasti ja mahdollisesti myös virkavelvollisuuden rikkominen ja vaaran aiheuttaminen.

Kyseinen juippi on selkeästi soveltumaton toimimaan poliisina.

En ota kantaa itse tapaukseen, mutta vaikea kuvitella, että sinne pakettiauton peräloosteriin kaikkein nohevimmat poliisit komennettaisiin. 

Vierailija
56/58 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, esitutkintahan ei tarkoita että nostettaisiin syytteet, arvon ääliö.

Ohhoh, menipä tunteisiin.

Tunne ja järki eivät ole sama asia. 

Vierailija
57/58 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa olisi heti ampunut. Willin lännen meininki nääs. 

Vierailija
58/58 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valta turmelee ja absoluuttinen valta turmelee absoluuttiseksi. Siksi poliisin toiminnalla on rajat. Senhän takia poliiseja korpeaa että ihmisillä on nykyään mahdollisuus nauhoittaa ja videoida. Ei mene niin helposti enää läpi, että poliisi valehtelee tapahtumankulun itselleen sopivaksi ja tuomioistuin uskoo "rehellistä virkamiestä." Monissa maissa myös poliisilla on aina haalarikamera ja kuulustelutkin videoidaan. Suomessa ei jostakin kumman syystä onnistu millään, muissa maissa onnistunut vuosikaudet.

Aseella osoittaminen on jo aika voimakasta voimankäyttöä eikä sovellu tuollaiseen tilanteeseen. Kyseinen poliisi olisi esimerkiksi voinut käskyttää henkilön kauemmaksi ja poistua itse takaovesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi