Mitä mieltä? Tässä asiassa mättää joku ja pahasti!!!
Olen opiskelija ja mieheni on töissä. Meillä on muitakin lapsia. Yksi lapsista oli viikon osasto hoidossa sairaalassa ja minä olin mukana.
Mieheni jäi kotiin hoitamaan muuta perhettä.
Ei olisi pitänyt..
Jäi ilman rahaa siltä viikolta.
Kommentit (24)
sairaana oleessa lapsella on yksi hoitaja, ei terveet laspet tarvi mukamas hoitajaa, sun ei olis pitäny siis kaikein järjen mukaan olla sairaalassa kun siellä hoitajat...niin se on vaan tyhmää ja epäoikeuden mukaista
Ja en raaski 2-vuotiasta ihan yksin viedä sairaalaan. Senhän tietää kun on infektio osasto miten olisi käynyt..
Lapsi olisi vangittu pinna sänkyyn ja joku olisi käynyt katsomassa jos olisi!!
Noinhan se menee. Meillä on vastaavanlaisessa tilanteessa mies ottanut myös palkatonta lomaa. Eihän siinä ole muutakaan mahdollisuutta, kenen siitä pitäisi sitten sun mielestä maksaa?
Onneksi oma mieheni on sellaisessa työpaikassa, että maksavat palkkaa em. tapauksissa, sanoivat vaan, että hoidatte perheen kuntoon ja tulet sitten vasta takaisin töihin (Olimme muut kamalassa flunssassa, vauva 3kk joutui sairaalaan ja oli siellä 5pvä isänsä kanssa).
Omassa työpaikassani ei olisi tuollaista mahdollisuutta.
ja sitten kun menet sinäkin töihin, niin kaikki etukäteen tiedossa olevat lapsen sairaslomapäivät on palkattomia, se ensimmäinenkin, esim, leikkaukset.
ei työnantajan tehtävä ole niitä maksaa. työnantaja maksaa palkan tehdystä työstä ei lastenhoidosta. Virkavapaa on näitä asioita varten.
jos jotain tuollaista tapahtuisi he antaisivat minun ottaa palkallista lomaa.
Ja luultavasti he antaisivat minun tehdä tyot kotoa. Nettiyhteydellä voin niin tehdä.
Eiko teillä ollut mummoa tai muuta tuttua joka olisi voinut auttaa edes pari tuntia päivässä?
Miehesi olisi voinut olla sen ajan toissä.
Kun esikoiseni oli sairaalassa niin me vuoroteltiin sairaalassa olossa miehen ja mummon kanssa. Joten sain käytyä toissä puolipäiväiseti.
Ai että työnantajan pitäisi maksaa palkallinen vapaa, jos ei ole " kiva syy" olla poissa?
Mitäs muuta teille pitäisi maksaa, ettei olisi elämä " epistä" ?
Vierailija:
jos jotain tuollaista tapahtuisi he antaisivat minun ottaa palkallista lomaa.
Ja luultavasti he antaisivat minun tehdä tyot kotoa. Nettiyhteydellä voin niin tehdä.Eiko teillä ollut mummoa tai muuta tuttua joka olisi voinut auttaa edes pari tuntia päivässä?
Miehesi olisi voinut olla sen ajan toissä.Kun esikoiseni oli sairaalassa niin me vuoroteltiin sairaalassa olossa miehen ja mummon kanssa. Joten sain käytyä toissä puolipäiväiseti.
Enkä mä mitään erityisesti työnantajalta itke, mut onhan kelakin olemassa!
niin hätä tilanteessa saat niitä käyttää.
Se on aivan toinen asia vaatia ylimääräisiä lomapäiviä.
Niitä kukaane ei saa
Minkä Kela antaa, se ottaa meiltä, jotka käymme töissä. Oliko se sinulle uutinen?
Vierailija:
Olen opiskelija ja mieheni on töissä. Meillä on muitakin lapsia. .
Hyvä, että joku kehtaa myöntää :)
Niin joo nyt hoksasin! :DD -ap-
Mutta kertokaapa te jotka olette eri mieltä, miten teidän perheessä asia olisi hoidettu!!!!!
Kyllä tollanen tilanne on sitä laatua, että niin voi tehdä.
mutta harvahan todellisuudessa alle kouluikäistä voi osastolle yksin jättää. Minä jätin oman täysimetettyni tunniksi, kun hain tavarani kotoa, ja sillä välin olivat jo reilun desin juottaneet maitoa vastaimetetylle vajaa 2 kk vauvalle.
Mutta asiaan. Nää on vissiin niitä juttuja, joita varten täytyisi aina olla vähän säästössä rahaa, että toinen voisi jäädä myös kotiin. Mietin silti, että jonkinlainen pienimuotoinen tukijärjestelmä ei voisi olla tässä tilanteessa mahdoton. Meille tuli tuossa tilanteessa mummo isompien luo, mutta kaikilla ei nekään ole vielä eläkkeellä.
D-todistuksen jolla olisi miehesi saanut tulosidonnaista erityishoitorahaa. Saman suuruinen kuin esim kelan sairaspäiväraha.
lyhyeen palkalliseen kotonaoloon miehellä?