Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko työtäsi tai ammattiasi pilkattu?

Vierailija
17.08.2026 |

Teen kotona etätöitä tietokoneella vaativissa softakehitysprojekteissa. Eräs tapailumies naureli, miten helppoa mun työ on kun vaan vähän naputtelee ja pari Teams palaveria päivässä, joihin ei tarvi montaa lausetta sanoa. Oli kyllä entinen tapailu sen jälkeen, mutta vahvisti taas ajatusta siitä, ettei duunarit ole minua varten.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Jopa perushoitajaopintojen työharjoittelussa homomies sairaanhoitaja kysäisi "joudutteko SIIVOAMAANKIN

Kyllä minäkin ihmettelisin, että hoitajat siivoaa kun siivoojatkin on erikseen. Mutta onko tuo nyt pilkkaamista?

Vierailija
62/64 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla lähes joka päivä. Duunari ammatti. Haukkujina ne akateemiset. Syy miksi en halua opiskella kuin ehkä juuri sen AMK tason. En jaksaisi näitä "parempia" ihmisiä. 

Ja sitten ne duunarit haukkuvat puolestaan akateemisia paperinpyörittelijöiksi ja etätyöt eivät ole oikeaa työtä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Jopa perushoitajaopintojen työharjoittelussa homomies sairaanhoitaja kysäisi "joudutteko SIIVOAMAANKIN

Kyllä minäkin ihmettelisin, että hoitajat siivoaa kun siivoojatkin on erikseen. Mutta onko tuo nyt pilkkaamista?

Liittyi johonkin tehtävään. Ei minua haittaa mutta sairaanhoitajankin pitäisi tuntea aseptiikka. Tästä on jo aikaa.

Nykyään lähihoitaja on ihan käypä yleisnimike, on eri suuntautumisia. Ennen oli lastenhoitaja, mt hoitaja. Perushoitaja miellettiin vaan vanhusten vaipanvaihtajaksi. Oli sitäkin. Potilaita käännettiin ettei tule makuuhaavoja. Itsehoidin hengityskonepotilaita, osa toipui osa ei. 

Silloin perushoitaja oli pohjasakkaa, muut oli sentään sairaanhoitajia, jopa erikoissairaanhoitajia. Jotka vittuili ja nokitteli, nämä "ylemmät" kollegat. 

Tuohon aikaan merkitsi onko käynyt lukion vai mennyt suoraan ammattilinjalle. Olin ylioppilas ja pari sairaanhoitajaa jotka ei, ei päässeet tästä yli. Vaihdoin alaa. 

Vierailija
64/64 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pilkattu. Kyseisen tyypin mielestä vain siivoaminen ja ojankaivuu lapiolla ovat oikeita töitä.