Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka inhoavat pihejä ja saitoja ihmisiä?

Vierailija
17.08.2026 |

Eli sellaisia, joilla säästäväisyys on jo pakkomielle tai sairaus? Tyypillisesti heille kelpaa kaikki tarjottu, eivätkä koskaan kieltäydy mistään ilmaisesta. Mutta kun oma vuoro olisi maksaa tai tarjota, niin sellaista ei koskaan tapahdu.

Inhoatko itaruutta?

Vaihtoehdot

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset ihmiset hävettää, varsinkin, JOS ovat oikeasti rikkaita. Siis esim perineet hirveästi rahaa. Yks esim on mun 80 + äitini. Mitä syytä heillä on pihejä ????? Ei niin mitään. Rahaa on, muttei sitten viitsi ostaa kalliimpaa ! Ja aina MÄ joudun NS maksamaan kaiken takaisin, myös mun kissani erikoisruoat (niin kuiva- kuin märkä ruoat) ja se on tuhlannut paljon enemmän siskoni pojille, kun mun kissaani koskaan. Mul ku ei oo omii lapsii. Se ei ole oikein. Ja nyt, kun siskonikin on saanut paljon rahaa perintönä, kuten mäkin oon, hänkin pihistelee ! Ja vaatii lisäksi aina maksua NS oma osuus juhannuksen ruoista, vaikken edes syö niin paljon ! Enkä juuri mitään, mitä se on tilannut. Se, jolla on rahaa, on se maksuvelvollinen. Eikä ole oikein sitten vaatia maksua omaa osuuttaan ! Itse joudun pihistelemään paljon enemmän. Kiitos pihin NS ed. valvojani. 

Vierailija
22/29 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi tuttavapariskunta jotka tulee porukan illanistujaisiin aina yhden viinipullon kanssa. Ja meillä on tapana, että avataan aina yksi viinipullo kerralla ja tarjoillaan siitä kaikille. Harvinaisen usein käy niin, että tämä pariskunta ei sitä tuomaansa pulloa avaa illan aikana ja lähtiessään, ehkä juotuaan yhteensä noin kolme pulloa viiniä, vievät sen tuomansa pullon mukanaan. 

Kerran yksi vieras vahingossa avasi tämän pariskunnan viinipullon ja alkoi tarjoilemaan siitä muille. Siitä syntyi aika show.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yksi tuttavapariskunta jotka tulee porukan illanistujaisiin aina yhden viinipullon kanssa. Ja meillä on tapana, että avataan aina yksi viinipullo kerralla ja tarjoillaan siitä kaikille. Harvinaisen usein käy niin, että tämä pariskunta ei sitä tuomaansa pulloa avaa illan aikana ja lähtiessään, ehkä juotuaan yhteensä noin kolme pulloa viiniä, vievät sen tuomansa pullon mukanaan. 

Kerran yksi vieras vahingossa avasi tämän pariskunnan viinipullon ja alkoi tarjoilemaan siitä muille. Siitä syntyi aika show.

Apua ei. :D Nolouden huipentuma viedä tuliaispullo mennessään takaisin. Nousi niskakarvat pystyyn myötähäpeästä.

Vierailija
24/29 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihi ja saita, ihan hyviä piirteitä. Hyväksikäyttäjät asia erikseen, heitä inhoan yli kaiken! Ja tunnistan jo jalkaterän asennosta.

Introvertille erakolle hyviä, tavalliselle ihmiselle ja tuttavapiirissä ainakin inhottavia.

Vierailija
25/29 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla jokainen tuo vuorollaan jotain herkkuja kahvipöytään. Paitsi saiturit, jotka eivät koskaan, vaikka ovat ensimmäisenä syömässä muiden tuomisia.

Ja nuo rohmuavat aina surutta itselleen kaiken, jättävät muut kylmästi ilman, 

Vierailija
26/29 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä inhoan sellaisia ihmisiä, enkä pyydä anteeksi.

Sukulainen oli ihan helvetin rikas ja niin saakelin pihi. Ruuat ostivat aina punalaputettuina ja niin saitoja.

Rahaa oli millä mällätä ja kulki risaisissa vaatteissa ja aina naureskeli kun on niin köyhä.

Että vähän vi tutti kun itse oikeasti olin köyhä niin ei naurattanut tuollaiset kommentit.

Vierailija
27/29 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut saita koko elämäni. Johtuu varmaan lapsuuden turvattomuudesta ja kasvatuksesta, ettei rahaa ole koskaan tarpeeksi. Niinpä ostan kaupasta punalappuisia ja säästän kaikesta mahdollisesta.

Tiedostan kuitenkin, että tapani ärsyttää muita ihmisiä. Niinpä esimerkiksi tavatessani kavereitani, aloitan aina tarjoamisen, etten vahingossakaan jäisi saamapuolelle.

Minä inhoan tätä tapaa, että baarissa joku kantaa prikallisen shotteja/drinkkejä pöytään. Ja sitten on seuraavan vuoro tarjota jne

En ymmärrä mikä idea. Tarjoaminen, okei jos itse haluaa joo, mutta jos sitten jos oletetaan, että muut tarjoavat seuraavat kierrokset ja valitetaan kun joku lokki ei osta kierrosta, niin ei se silloin ole mitään tarjoamista.

Haluan itse päättää mitä juon, millä tahtia ja kuinka paljon. Yleensä juon baarissa vain pari drinkkiä. Jos 10 hengen porukasta jokainen hakee tarjottimen juomia kerrallaan, niin tulee juotua aivan liikaa ja kalliiksi ostaa 10 drinkkiä niiden kahden sijaan mitä muuten joisi. Eikö jokainen voi vain hakea oman juomansa.

Vierailija
28/29 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut saita koko elämäni. Johtuu varmaan lapsuuden turvattomuudesta ja kasvatuksesta, ettei rahaa ole koskaan tarpeeksi. Niinpä ostan kaupasta punalappuisia ja säästän kaikesta mahdollisesta.

Tiedostan kuitenkin, että tapani ärsyttää muita ihmisiä. Niinpä esimerkiksi tavatessani kavereitani, aloitan aina tarjoamisen, etten vahingossakaan jäisi saamapuolelle.

Minä inhoan tätä tapaa, että baarissa joku kantaa prikallisen shotteja/drinkkejä pöytään. Ja sitten on seuraavan vuoro tarjota jne

En ymmärrä mikä idea. Tarjoaminen, okei jos itse haluaa joo, mutta jos sitten jos oletetaan, että muut tarjoavat seuraavat kierrokset ja valitetaan kun joku lokki ei osta kierrosta, niin ei se silloin ole mitään tarjoamista.

Haluan itse päättää mitä juon, millä tahtia ja kuinka paljon. Yleensä juon baarissa vain pari drinkkiä. Jos 10 hengen porukasta jokainen hakee tarjottimen juomia kerrallaan, niin tulee juotua aivan liikaa ja kalliiksi ostaa 10 drinkkiä niiden kahden sijaan mitä muuten joisi. Eikö jokainen voi vain hakea oman juomansa.

Joo, toi on tyhmä tapa. Varsinkin jos sieltä tulee jotain kossubatteryä, kun itse haluaisi vaikka gintonicin tai jonkun erikoisoluen. Tietty jos on joku sen verran rikas, että ilmoittaa ettei edes halua itselleen tarjottavan takaisin, niin sitten se menettelee. Ja aina voi kieltäytyä tarjotuista jutuista.

Vierailija
29/29 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saita koska lapsuudenperheeni oli köyhä ja raha tuo minulle turvallisuudentunnetta. Minua alkaa ahdistaa, jos rahallinen puskuri hupenee - turvallisuudentunteeni järkkyy. 

Ostan vaatteeni kirppareilta ja intuitiivisesti valitsen punalaputetut tuotteet, ajattelematta edes asiaa. Nyt syksylle on ehdotettu kahta erillistä matkaa, jotka veisivät enemmän rahaa kuin mikä säästötavoitteeni on. Harkitsen, että jätän molemmat matkat välistä ja mieluummin säästän nekin rahat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi