Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkean toimintakyvyn masennus keski-iässä. Saan mielihyvän tuntemuksia enää vain syömisestä ja alkoholista.

Vierailija
16.08.2026 |

Käyn töissä, harrastan sen verran mitä jaksan, yritän kiinnostua asioista. Todellisuudessa mikään ei vaan tunnu miltään. Ainoastaan epäterveellisestä ruoasta ja alkoholista tulee jotain hetkellisiä positiivisia tuntemuksia. Haluaisin elää terveellisemmin ja löytää siihen edes jonkun motivaation, mutten pysty. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole semmosta ongelmaa mitä ei ylettömällä alkoholinkäytöllä saisi vielä pahennettua

Vierailija
22/28 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että ollaan joskus vain kotona eikä köydä missään ei ole sitten masennusta 

Se voi olla masennuksen ilmenemismuoto kyllä. Ei masentuneena tee mieli lähteä minnekään, eikä tehdä mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään työstäni ja vapailla vedän keittoa. Tässä enää mitään tarvi harrastaa.

M48

Vierailija
24/28 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahhah. Mikäköhön masennus diagnoosi on mullekin yritetty laittaa kun elän näin:: 

Olen työtön, ei harrastuksia. 
Mies ja lapsia kylläkin. 
Päivittäin suunnilleen teen kevyitä kotitöitä, ruuan laitto, siivous, ja lapset  ei niin hirveästi hoitoa tarvitse kun isoja jo Läksyissä ja kokeisiin auttamista

Netissä olen tuntikausia tällä palstalla välillä. 

Joskus en käy ulkona ollenkaan.  Muutaman kerran viikossa kaupoissa. 
Harrastus matkustus kerran vuodessa. 

Jotkut väkisin yrittäneet leimata masentuneeksi? No saa ihmiset puhua mitä haluaa selän takana. Suoraan ei kukaan  ole mitään sanonut. 

Hienoa, että et ole masentunut. Noilla spekseillä minä olisin varmasti jo ostanut vahvaa köyttä ja jakkaran. 

Aijaa no mitä se sua haittaa jos joku ei ole masentunut jos elää noin ja haluaa elää noin? 
Jos oikeasti olisit huolestunut tilanteesta kannattaa kysellä mitä toivoisi apuna? Ehkä on jotain ongelmia, mutta  ei suinkaan masennus? Kannattaa antaa henkilön itse kertoa ongelmistaan tai mitkä haittaa häntä eniten, jos on aikuinen 
Tuskin analyysisi siitä mitä henkilö on mielestäsi tai mitä itse olisit vastaavassa tilanteessa. on kovin kattava apu.

Vierailija
25/28 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista mielihyvää arkisista asioista sitten pitäisi saada? Tai kuvittelet muiden saavan? Somehehkutus voi saada ihmisen kuvittelemaan, että hän ei saa mielihyvää jostain jos se ei ole ylimaallista hekumaa. 

No, eiköhän masentunut vertaa vasn itseensä, olotilaan ennen masennusta? Tuskin kukaan on masrntuneena syntynyt. 

Vierailija
26/28 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Tosin en voi juoda, multa puuttuu se alkoholia pilkkova juttu, ja saan vaan kovat lihaskivut + raskaan hengityksen. Ehkä ihan hyvä niin, suvussa paljon alkolla itseään lääkitseviä...

Vierailija
27/28 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole semmosta ongelmaa mitä ei ylettömällä alkoholinkäytöllä saisi vielä pahennettua

Voi että, tämäpä oli hyvä huomio, josta, aloittaja ei varmasti ollut lainkaan tietoinen! Lisäätkö vielä että ei kannattaisi olla masentunut vaan ennemmin kannattaisi nukkua hyvin, harrastaa liikuntaa ja syödä terveellisesti? 

Vierailija
28/28 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi