Sain tänään neljä sankollista mustikkaa kahdessa tunnissa myyntiin
Mikä on tekosyysi, ettet sinä laiskuri poimi marjoja? Saisit helppoa rahaa.. :)
Kommentit (39)
Hyvä että keräsit.Minä en enään viitsi olen jo niin vanha enkä halua enkä taivu tarkastamaan punkkeja itsestäni.
Vierailija kirjoitti:
Sangollista!
Tämä, eikö koulussa opeteta enää äidinkieltä ja kielioppia?
Mikä on ahneutesi syy , kerään nykyään vaan jonkin verran pakastimeen en myy yhtään marjaa?
Kiva että olet ahkera, mutta marjojenpoiminta ei ole kaikkien pala kakkua ja ihan turhaa tämmöinen muiden sheimaaminen aiheesta. Olen itse työssäkäyvä aikuinen ja ostan marjani, koska en jaksa käyttää koko päivää siihen puhdistamiseen. Poimia kyllä voisin. Tänä vuonna näyttää mustikkaa olevan niin reilusti että voisin kyllä mehumarjat hakea. Niitä kun ei tarvi perkata vaan suoraa mehustimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sangollista!
En koulua. Kesken.
Minulle maksetaan 1400 euroa/kk verovapaata tuloa (Kelan etuudet) koska olen työkyvytön. Jos alkaisin poimia marjoja myytiin, niin Kelan virkailijat alkaisivat heti kysellä mistä mä sain ylimääräistä rahaa. 🤣
Terveisin,
akateemisesti koulutettu autisti, ei päivääkään töissä vuoden 2005 jälkeen
AP on ahne. Pikkurahojen takia (mustikan kilohinta mikä tavispoimijalle maksetaan) hän luopuu omasta vapaa-ajastaan. AP taitaa olla työtön sossupummi kun ei palkka juokse hyvästä duunista eikä KELA maksa eläkettä.
Miksi keräisin litraakaan kun se on ihan saatanan vastenmielistä hommaa.
Minulla ei ole henkilöautoa eikä ajokorttia. Sä voit kerätä 100 000 litraa mustikoita tänä vuonna, niin sun ei tarvitse enää murehtia muidrn ihmisten arkielämää. Me "laiskat autottomat" tehdään omalla vapaa-ajalla ihan muita asioita kuin marjanpoimintaa jonkun yrityksen (dallavalle, villekalle, yms) hankintaketjussa.
Itse harrastan 15 - 20 tuntia liikuntaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sangollista!
Etkö ole sitä vertaa tutustunut Suomeen, että tietäisit täällä olevan murteita? Ks. viesti nro 14.
Minä ostan marjat ihmiseltä, joka myy sangollisia, ikinä en mitään sankollisia huoli.🤢
Vierailija kirjoitti:
Sangollista!
Niitä sellaisia, millä tehdään hiekkalinnoja hiekkalaatikolla.
Sankollinen vettä. Noin meillä puhuu isoisä, isä ja minä (millenniaali). Eikä ole haitannut työuraa.
Vierailija kirjoitti:
Sangollista!
Sankoja on olemassa sellaisiakin joihin mahtuu pari litraa🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sangollista!
Etkö ole sitä vertaa tutustunut Suomeen, että tietäisit täällä olevan murteita? Ks. viesti nro 14.
👍 Ja " sivistyneet" kieliopin hallitsevat pyrkivät kaikin tavoin tappamaan oman kotimaansa rikkaan kielen😠
Muuhun sinusta tuolla kielentajulla ei olekaan.
Sankollista 😂
Lauantaina myytiin 930 euron edestä ja huomenna tulee n. 800. Dalla Vallelle myydään. Tähän mennessä myyty 4350:n euron edestä Eli voisi tonnia menee rikki mustikalla. Puolukalla jatketaan.