Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voi johtua yhtäkkinen huimaus?

Vierailija
15.08.2026 |

Aivan kuin olisi humalassa, ihan yhtäkkiä alkoi tänään. En ole lyönyt päätä mihinkään, en keksi mistä voisi johtua. Kun menee makuulle ja silmät laittaa kiinni, niin alkaa hirveä kierre päässä, kuin olisi vuoristoradassa. Sitten kun avaa silmät sen jälkeen niin ympäristö tärisee ja heiluu näkökentässä. Tasapaino on myös nyt huono, meinaan kaatua. Silmät jos laittaa kiinni niin tasapaino on jo todella heikko. Ja en tosiaan myöskään käytä mitään lääkkeitä enkä alkoholia. Olen 20 vuotias nainen. Muita oireita ei ole. Mitä ihmettä tapahtuu? Kokemuksia, ajatuksia?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän, matala verenpaine, aivokasvain

Vierailija
22/28 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin nuorella tuo oire on monesti matala verenpaine mikä on hyvä asia.  Jos olet ylipainoinen voi olla kohonnut verenpaine kyseessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin nuorella tuo oire on monesti matala verenpaine mikä on hyvä asia.  Jos olet ylipainoinen voi olla kohonnut verenpaine kyseessä. 

Mulla ei huimannut korkea verenpaine vaikka oli jotain 220/180 melkein koko ajan 24 tunnin mittauksessa. Ei mitään oireita. Lääkäri vaan ihmetteli korkeaa verenpainetta, kun kävin ihan muun asian takia vastaanotolla.

Vierailija
24/28 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestehukka!!!

Pistä hiukan suolaa kielenalle anna vaikuttaa hetki ja juo runsaasti vähintään 1/2 l kädenlämpöistä vettä.  

Vierailija
25/28 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko syönyt kunnolla, huom terveellistä ravintorikasta ruokaa, ei siis mitään vatsantäytemoskaa jossa ei ole mitään ravintoa. 

Ota suolaa ja juo vettä, olet todennäköisesti kuivunut.

Vierailija
26/28 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni oli aivoinfarkti, kun hän näki aamulla sängyssä maatessa, miten katossa oleva lamppu pyöri. Näkyi magneettikuvassa, mutta oireet oli onneksi lievät. Hän oli tuolloin 70. 

Mutta sinä olet niin nuori, että tokko on mitään aivoinfarktia. 

Itselläni on ollut 3 viikkoa tasapainovaikeuksia, siis huimaamisen vuoksi. En tiedä myöskään syytä. 

Mulla kohta puoli vuotta. Verikokeita otetaan, lääkitystä vaihdetaan, sairaalassakin olin viikon vuodepotilaana mutta mitään ei ole löytynyt?

Vierailija
27/28 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisäkorva voi oireilla tuolla tavoin. Jos pakko arvata jotain.

Minulla epäiltiin ensin tätä, kuvauksissa paljastui aivoinfarkti. Tämä nyt on se pahempi vaihtoehto, mutta jos ei mene pian ohi, mene lääkäriin ja vaadi perusteelliset neurologiset tutkimukset.

Hei, aloittaja sanoo olevansa 2-kymppinen. Miten usein ja todennäköisyydellä tuon ikäinen voi saada mielestäsi aivoinfarktin?

Vierailija
28/28 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nuori, ensimmäiseksi varmista että ei johdu nestehukasta, juo runsaasti vettä. Sitten makuulla kääntelet rauhallisesti päätäsi puolelta toiselle ja tasaat sisäkorvan tasapainoelimen.