Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lähtee ryyppäämään ja yöksi lähipaikkakunnalle rv 36+6 miten suhtautuisitte?

Vierailija
15.08.2026 |

Kysymys otsikossa. 

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ette te voi elää viikkokausia navat vastakkain eikä ne vauvat pääsääntöisesti synny millään parin tunnin varoajalla. Jos mies on koko ajan tavoitettavissa ja pääsee parissa tunnissa vaikka taksilla tulemaan niin oikeasti no problem. Kyseessä lienee esikoinen.

Onko siitä miehestä apua jos se on totaalisen lärvit, sammunut tai darrassa?

Sinänsä hassua kun suurin osa miehistä alkaisi protestoimaan jos akka lähtee bilettämään kun itse on perus flunssassa.

Vierailija
22/54 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ap ole viimeisillään raskaana! Eikä mies lähde kauas. Monen mies saattaa tuossa vaiheessa olla lähipaikkakunnalla töissä. Miksei mies voisi lähteä jos on tavoitettavissa? En tajua.

Sanoinhan jo etten kieltänyt sanoin jopa ei haittaa. En tosin sille alkais mitään soittelee jos synnytys alkais. En todellakaan humalaista haluaisi synnytykseen. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS

Vierailija
24/54 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta hemmetissä soitat miehelle jos synnytys alkaa. Isällä on oikeus olla paikalla siinä missä sullekin. Et voi tehdä tuollaista päätöstä miehesi puolesta. 

Vierailija
25/54 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä oli ryyppäämässä kun sain keskenmenon eikä suostunut tulemaan kotiin. Semmoinen sankari. 

Vierailija
26/54 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kutsuisi mieheksi ollenkaan. Ei olisi ok.

Sen mieskö raskaana on? Vauvalle ei tapahdu mitään jos mies juo.

Vierailija
27/54 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on puoliso jolla on tapana lähteä ryyppäämään. Ap itse tietänee mitä se tarkoittaa: juoko mies itsensä putkaan tai tajuttomaksi vai silleen että seuraavana päivänä sattuu päähän. Jos sattuu päähän, voi lähteä ja voi tulla sieltä synnytykseen. Ensisynnyttäjällä se kestää yleensä 10-50h ja todellakin mies ehtii siinä ajassa selväksi asti. Jos juo itsensä putkaan tai tajuttomaksi, olen tosi pahoillani ap, en tämän mökkireissu takia vaan ihan kaiken.

Vierailija
28/54 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut ottavat itselleen noin tyhmiä miehiä?

Vierailija
29/54 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ette te voi elää viikkokausia navat vastakkain eikä ne vauvat pääsääntöisesti synny millään parin tunnin varoajalla. Jos mies on koko ajan tavoitettavissa ja pääsee parissa tunnissa vaikka taksilla tulemaan niin oikeasti no problem. Kyseessä lienee esikoinen.

Ja sitä paitsi 2. vauva syntyi minulla 2,5 h:ssa. 

Ap

Vierailija
30/54 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksä oli ryyppäämässä kun sain keskenmenon eikä suostunut tulemaan kotiin. Semmoinen sankari. 

Semmoisia ne on.

Vierailija
31/54 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jus sun viesti 29 on totta, sulla on akuutti syöksysynnytysvaara ja miehen ei kannattaisi edes käydä töissä enää saati lähteä ryyppäämään. Pyydä joku kaveri/äiti/sisko kotiin 24/7 tästä eteenpäin jotta voit jättää muut lapset kotiin kun lähdet synnyttämään.

Vierailija
32/54 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta hemmetissä soitat miehelle jos synnytys alkaa. Isällä on oikeus olla paikalla siinä missä sullekin. Et voi tehdä tuollaista päätöstä miehesi puolesta. 

En soita koska saattais tulla sinne kännissä. Sanon sille että en sitten soittele jos synnytys alkaa.

Ap

Vierailija
33/54 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. On se kumma kun tuossa tilanteessa ryyppääminen on tärkeämpää kuin viimeisilläänoleva vaimo. Ei jatkoon.

Vierailija
34/54 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on puoliso jolla on tapana lähteä ryyppäämään. Ap itse tietänee mitä se tarkoittaa: juoko mies itsensä putkaan tai tajuttomaksi vai silleen että seuraavana päivänä sattuu päähän. Jos sattuu päähän, voi lähteä ja voi tulla sieltä synnytykseen. Ensisynnyttäjällä se kestää yleensä 10-50h ja todellakin mies ehtii siinä ajassa selväksi asti. Jos juo itsensä putkaan tai tajuttomaksi, olen tosi pahoillani ap, en tämän mökkireissu takia vaan ihan kaiken.

2. Lapsi syntyi 2,5 h:ssa

Ap

Vierailija
35/54 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoisia ne on.

Ja sinussahan ei ole mitään vikaa.

Vierailija
36/54 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jus sun viesti 29 on totta, sulla on akuutti syöksysynnytysvaara ja miehen ei kannattaisi edes käydä töissä enää saati lähteä ryyppäämään. Pyydä joku kaveri/äiti/sisko kotiin 24/7 tästä eteenpäin jotta voit jättää muut lapset kotiin kun lähdet synnyttämään.

Totta on.. tosin ennen aikaisuutta ei ole kyllä ollut. On mulla muutamia varahenkilöitä joille voin soittaa jos synnytys alkaa. Itseasiassa mies jää juuri töistä pois. Mutta kuitenkin olisi sinne kaverinsa luo bilettämään menossa. 

Ap

Vierailija
37/54 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko kyse tästä yhdestä kerrasta vai siitä että sulla on mies joka ryyppää. Teillä on vähintään kolmas lapsi tulossa. Onko ollut samanlaista menoa koko ajan? Onko ollut edellisten lasten synnytyksissä? Mieti mihin suostut ja millainen on lastesi lapsuus.

Vierailija
38/54 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsia on ainakin jo kaksi? Kuka heistä huolehtii jos sinulla tuleekin lähtö synnärille ja mies on umpihumalassa?

Tuskin lapset ovat tarpeeksi vanhoja jäämään yksin kotiinkaan?

En mä ainakaan miestä kaivannut synnärille mukaan. Esikoisen kanssa joo, mutta sen jälkeen ei mieskään enää halunnut olla mukana :D.

Vierailija
39/54 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, onko kyse tästä yhdestä kerrasta vai siitä että sulla on mies joka ryyppää. Teillä on vähintään kolmas lapsi tulossa. Onko ollut samanlaista menoa koko ajan? Onko ollut edellisten lasten synnytyksissä? Mieti mihin suostut ja millainen on lastesi lapsuus.

Ei hän aina ryyppää mutta aika usein.. 

Ap

Vierailija
40/54 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani. Halaus! Toivottavasti synnytyksesi menee hyvin. Pyydä miestäsi menemään AA:han.