45 ja raskaana
En tiedä mitä teen. Tuntuu uskomattomalta että on edes mahdollista olla raskaana tässä iässä.
Ei ole suunniteltu raskaus. Keskenmenon todennäköisyys on myös suuri. Pelkään riskejä lapselle sekä itselleni.
Kommentit (23)
Minä olin 15 kun plussasin. Pidin kaksoset ja olen ONNELLINEN.
Otan osaa! Itse tekisin abortin välittömästi!
Vierailija kirjoitti:
Seppo kertoilee taas tarinoitaan. Auttaa varmasti ap:ta.
Biologisesti hyvinkin mahdollista.
Riskit ovat vähän korkeammat, toisaalta elämänkokemustakin on, ja ehkä toimeentuloa.
Elämä on ihmeellistä,
ja joskus ihmeellisen vaikeaa ja kivuliasta.
Ei tuo ole mitään. Minä olin 54v, ja hyvin meni. Onnea äitiyteen.
Miten on edes mahdollista, että et tiedä, että tuossakin iässä tai vieläkin vanhempana voi tulla raskaaksi?
Kannattaa käydä ultrassa. Riskiraskauden riski on olemassa. Muuten ottaisin lahjana elämältä. Tietysti sinä päätät. Itse en jaksaisi monivammaista lasta tuossa iässä enää.
No aion käydä. En itsekään halua monivammaista lasta..
ap
No kyllä tiedän. Ihmettelen vaan miten se on mahdollista että ehkäisy pettää ja tässä iässä voi noin helposti raskautua.
Ap
Sinun asiasi mitä teet, ehkä kannattaa tarkkaan harkita ja onko sinulla jo aikaisempia lapsia.
Ja mitä jaksat? Ja mikä elämäntilanne muuten ja lisäksi onko parisuhde meneillään?
Päätöksesi on sinun, tsemppiä pohdintoihin.
Käy kaikki mahdolliset testit! Ja jos et lasta halua niin mene sitten sen mukaan. Voimia.
Itse olin raskaana (toivotusti) 41-vuotiaana ja kaikki meni hyvin. Poika on nyt 18 v urheilujanuorukainen, reipas ja fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Joo ehkä vähän eri asia nyt. Minulla on myös lapsia ennestään, ovat teini-ikäisiä jo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
ap
Aika harva jaksaisi. Mutta lapsi voi ihan yhtä hyvin olla terve. Testit kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Käy kaikki mahdolliset testit! Ja jos et lasta halua niin mene sitten sen mukaan. Voimia.
Itse olin raskaana (toivotusti) 41-vuotiaana ja kaikki meni hyvin. Poika on nyt 18 v urheilujanuorukainen, reipas ja fiksu.
Kiva kuulla! Niin se että testejä ei voi ottaa ihan heti ja keskeytys olisi helpompi aiemmin. Jos testeissä häikkää niin abortti olisi vaikeampi myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä ultrassa. Riskiraskauden riski on olemassa. Muuten ottaisin lahjana elämältä. Tietysti sinä päätät. Itse en jaksaisi monivammaista lasta tuossa iässä enää.
Ei monivammaisuus iän takia ole riski eikä ultrassa näkyisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Aika harva jaksaisi. Mutta lapsi voi ihan yhtä hyvin olla terve. Testit kehiin.
Niitä ei ihan alussa voi vielä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei monivammaisuus iän takia ole riski eikä ultrassa näkyisikään.
Niin ei näy ultrassa, vasta myöhemmin. En myöskään halua odottaa että vauva on jo kasvanut ja sitten vasta keskeyttää.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ihmetesti jossa kaikki vammat selviää ei ole yleisesti käytössä..
Aha