Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysely alkoholin käytöstä

Vierailija
15.08.2026 |

Tehdäänpä galluppi,kuinka paljon palstalaiset käyttää alkoholia.

Itse mietin omaa suhdettani alkoholiin, luulen juovani aika normimäärän

(Ehkä pari kertaa vuodessa humalaan, ja ehkä kuukausittain otan 2-4 juomaa), mutta oikeasti en tietenkään tiedä,kiska vertailuarvo on usein itsensä kaltaiset.

Kuinka monta kertaa juot vuoden aikana itsesi humalaan asti? Kuinka usein ylipäätään käytät alkoholia vaikka vuodessa?

Juotko joka viikko?

Ja sanokaa myös, minkä ikäisiä olette.

Juotko joka kuukausi alkoholia ( pieni tai iso määrä)

Vaihtoehdot

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kesällä juhlittiin ja juotiin kuutena viikonloppuna. Muta ei juoda enää loppuvuonna mieheni kanssa. Kaikenlaisia bileitä ja juhlia on aina kesällä ja niihin tulee kutsuja. Loppuvuosi eletään terveellisesti.

Vierailija
22/74 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-iässä juominen tuntuu jo niin nähdyltä. Kauhea kankkunen tulee. Juon silti noin kerran kuussa muutaman.

Vierailija
24/74 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miekii tsemppaan sua-   hieno sinä- nyt vaan etiäpäin- hieno alku. ps joo käytän- viiniä ja voisihan tuosta litkusta luopua.  

Vierailija
25/74 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo viiniä päivässä.

Vierailija
26/74 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon joka viikonloppu muutaman oluen tai valkkaria tai samppanjaa. Yleensä ei tule krapulaa, paitsi jos olen porukoitten kanssa viihteellä. 

N 62

Vierailija
27/74 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/74 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ttuako se sinulle kuuluu?

Vierailija
29/74 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tehdä tästä mitään laillisuus keskustelua nyt. Kysymys kuului,paljon käytät alkoholia.

Siitä laillisuudesta juuri pitää puhua. Tämä ei ole järkevää kun alkoholi on ainoa laillinen päihde. Se kun on niin monin tavoin huomattavan haitallinen aine. Ei alkoholia kannata kieltää vaan sallia sitä vähemmän haitalliset aineet päihteiksi.

Vierailija
30/74 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ryyppäsin viikot ja viikonloput läpeensä, mutta enää en lähes koskaan. Nykyään vedän kaikkea muuta.

Vierailija
31/74 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-iässä juominen tuntuu jo niin nähdyltä. Kauhea kankkunen tulee. Juon silti noin kerran kuussa muutaman.

Krapula pilaa alkoholin nautinnon.

Vierailija
32/74 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa vaihtoehtoja, joista tulee parempi olo eikä lainkaan tai korkeintaan lievä darra. Tyhmästä päästä, jne.

Vierailija
33/74 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa vaihtoehtoja, joista tulee parempi olo eikä lainkaan tai korkeintaan lievä darra. Tyhmästä päästä, jne.

Ei ole laillisia vaihtoehtoja mistä ei tule krapulaa.

Vierailija
34/74 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väittikö joku näin? Sanottiin vain, että sellaisia kyllä on.

Vierailija
35/74 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli vielä rahaa niin join kännit ainakin pari kertaa kuukaudessa. Välillä join kerran viikossa. Ja joskus jopa kolme kertaa viikossa. Se oli henkisesti ja fyysisesti erittäin rankkaa. Parin päivän kaljan juominen vei puhdin melkein koko viikolta.

Nyt köyhänä työttömänä ei yksinkertaisesti ole varaa kuin ehkä pariin olueeseen kuukaudessa. Olen suurelta osin jättänyt nekin pois. 

Luultavasti rahatilanteeni ei tule tästä parantumaan, joten melko vähäiseltä näyttää kulutus tulevaisuudessakin.

Vierailija
36/74 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väittikö joku näin? Sanottiin vain, että sellaisia kyllä on.

Järkeä saisi käyttää myös päihdepolitiikassa. Se ei ole kiellettyä eikä tuo tunteella tehty toimi.

Vierailija
37/74 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon alkoholia pääsääntöisesti joka viikko, usein perjantaina ja lauantaina. Humalassa en ole koskaan. Viimeksi olen ollut humalassa joskus teinivuosina melkein neljäkymmentä vuotta sitten. Väkeviä en juo ollenkaan, ja oluesta ja siidereistä en pidä. Juon yleensä jotain viiniä, lasin tai kaksi viikonloppuiltana.

Vierailija
38/74 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon alkoholia pääsääntöisesti joka viikko, usein perjantaina ja lauantaina. Humalassa en ole koskaan. Viimeksi olen ollut humalassa joskus teinivuosina melkein neljäkymmentä vuotta sitten. Väkeviä en juo ollenkaan, ja oluesta ja siidereistä en pidä. Juon yleensä jotain viiniä, lasin tai kaksi viikonloppuiltana.

Se on niin turhaa juoda niin vähän ettei siitä humallu. Sama kun lopettaisi seksin harrastamisen ennen orgasmia.

Vierailija
39/74 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raittiusseuran kokoontumisajot

Vierailija
40/74 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on niin turhaa juoda niin vähän ettei siitä humallu. Sama kun lopettaisi seksin harrastamisen ennen orgasmia.

Mulle tuo vertauksesi ei oikein toimi. Inhoan humalaista olotilaa ja krapulaa, enkä näe niissä mitään hauskaa, mutta juon mielelläni viiniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan