Kukkakaali jää kuulemma kasvattajien käsiin
Ei linkkiä, kun en nyt muista mistä mä sitä luin vai katoinko jonkun viljelijän videon.
Suositellaan syömään kotimaista kukkakaalia ja vähän tuossa googlailin niin kukkakaali maksaa 2.99 kilo kotimainen ulkolainen 2.29 euroa.
Miksi ulkolaistakin sitten tuodaan, jos kotimaistakin on yli tarpeen. Onhan tuokin edullinen hinta, mutta luulis sitä nyt sitten saavan eurollakin.
Lisäksi kukkakaalissa joutuu aivan liikaa maksamaan niistä suojalehdistä. Voisihan nekin käyttää esim sosekeittoon, mutta kuinka moni käyttää. Eiköhän ne jää kauppaan tai bioon. Itse mä teen niistä kasvislientä muiden mukana ja sörssään koirille kasvissosetta pakkaseen..
Kommentit (34)
Ohis,
Miksei viljelijä tule myymään torille tmv. itse? Tai vaikka autolla kiertää paikat x --> x saakka, pysähtelee ja myy pakusta, ostaisin ja varmasti moni muukin...! Suoraan lapaan esim. 2e/kg mobilepayllla tai käteisellä.
Vertaa virolaista eväsleipää piraattia kotimaiseen mikä ero on maku ja laatu kuin koostumus .
Kukkakaali haisee pahemmalle kuin naisen peräaukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas? Pari vuotta sitten oli sama juttu. Omituista, kukkakaali on herkullinen ja tosi "helppo" kasvis ja kuten totesit miksi ihmeessä sitä ulkomailta rahdataan jos omaa tuotantoa on liikaa?
Ei nämä ääliöt syö kukkakaalia, koska se pitää valmistaa. Helpompi ostaa eineksiä. ;)
Osa totta. En syö kypsennettyä kukkakaalia, kun siinä on pieruisa sivumaku. En tykkää.
Vain raakana ja sitähän menee dipattuna ja salaateissa. Eilen laitoin pikkeliliemeen.
Mut ihme juttu, että kaupat ovat nihkeitä tämän suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2.99 kilo kallis!
No ei ole. Tuskin sinä kiloa sitä kerralla vedät. Onko einekset sitten halvempia tai jokin sokerinami mitä kuitenkin ostat?
Kilo kukkakaalia menee helposti per naama. Lisäksi tuo ei pidä nälkää vaikka hyvää onkin.
Sitä kun ynnäilee noita hintoja niin 3€/pv.. eli noin 100€/henkilö menisi kukkakaaliin. Parempi syödä nakkeja niin tulee halvemmaksi.
Kasviksethan on lisuke, kylläisyys saadaan ruuasta.
Eikä kasviksia pidä kilotolkulla mättääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkakuuli...
Hihihiii
Tirhahha tirhahhaa! Kukka kaalia kakkakuulia! Hahhahhaa!
Ei saa enää kotimaista Felix maku muuttui . No on tullut muita tilalle ei niin hyviä mutta parempia kuin huonot nykyfelixit. MAKU MÄÄRÄÄ !
Vierailija kirjoitti:
Ohis,
Miksei viljelijä tule myymään torille tmv. itse? Tai vaikka autolla kiertää paikat x --> x saakka, pysähtelee ja myy pakusta, ostaisin ja varmasti moni muukin...! Suoraan lapaan esim. 2e/kg mobilepayllla tai käteisellä.
Tää oliskin hyvä idea. Miten suomessa käy tuommoinen kotimyynti noin sääntösuomi mielessä. :) Ja onko heillä aikaa lähteä itse ajelemaan...
Vierailija kirjoitti:
Minä syön päivittäin kukkakaalia ja parsaa. 😋
Epäilen sun parsan syöntiä. Sitä saa tuoreena vain reilun kuukauden vuodessa.
Miksi sitä pitää edes kasvattaa, jos ei käy kaupaksi?
Vierailija kirjoitti:
2.99 kilo kallis!
Parsakaali pakasteena on halvempaa kuin kukkakaali. Miksiköhän. Luulisi melkein olevan toisinpäin.
Kuvottava vihannes. Viljelisi jotain syömäkelpoista.
Jos olisin viljelijä niin kasvattaisin sellaisia kasveja jotka menee kaupaksi. Laki sitten kieltää kasvattamasta sitä mistä saa helposti 10 euroa grammalta isommista eristä ja 20 euroa gramma pienemmistä määristä. Niin että ei kasvateta sitä kukkaa myyntiin vaikka raha houkuttelisi. Kaveri joka tietää näistä asioista väittää että kaikki menee kaupaksi mitä löytyy.
Samoin on muuten mansikka että kotimaisista et löydä kirpeää jälkimakua ja on pehmeitä eikä kovia . Tummia eikä vaaleita . On parempia jopa kuin ruotsalaiset mitkä nekin on hyviä .